Piotr Biesiekirski ma za sobą udane, pierwsze testy motocykla Moto2 w specyfikacji mistrzostw świata. Polak testował napędzanego silnikiem Triumpha Kalexa ekipy SAG Racing Team na torze MotoGP w Barcelonie.
Siódmy w klasyfikacji generalnej mistrzostw Europy Moto2, 18-latek w ciągu dwóch dni pokonał w sumie około pięćdziesięciu okrążeń, poznając nie tylko motocykl, ale i nowe opony marki Dunlop.
Na torze w Barcelonie, na którym w czerwcu tego roku miał zadebiutować z dziką kartą w wyścigu MŚ Moto2 o Grand Prix Katalonii, Polak testował razem z ekipą SAG Racing Team, pracując nad motocyklem także z zespołem technicznym, który obsługuje go w ME Moto2.
Trzecia runda ME Moto2 odbędzie się w ostatni weekend sierpnia w hiszpańskim Jerez de la Frontera.
„Cieszę się, że mogłem wreszcie zadebiutować za kierownicą motocykla z MŚ Moto2, choć nie podczas weekendu wyścigowego, jak początkowo planowaliśmy – mówi Piotr Biesiekirski. – Różnic pomiędzy maszyną z mistrzostw Europy a mistrzostw świata jest sporo, zaczynając od silnika o innej mocy, pojemności i charakterystyce, przez twardsze, szersze opony o innym profilu, aż po bardziej zaawansowaną elektronikę. Wszystko to oznacza sporo nauki i wymaga zupełnie innego stylu jazdy, ale zmiany te idą w kierunku, który mi odpowiada, dlatego dobrze czułem się na motocyklu. To były bardzo krótkie testy, ponieważ przez dwa dni miałem do dyspozycji tylko cztery czterdziestominutowe sesje i przejechałem zaledwie około pięćdziesięciu okrążeń, ale pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne. W ogóle nie skupialiśmy się na czasach okrążeń, tym bardziej, że wyjściowo motocykl był ustawiony pod zupełnie inny styl jazdy, ale jestem zadowolony z tempa i postępów jakich dokonaliśmy. Dziękuję całej ekipie za te dwa dni i nie mogę się doczekać naszego kolejnego spotkania.”
„Początkowo nasz plan zakładał wystawienie Piotra z dziką kartą podczas Grand Prix Katalonii, ale z oczywistych powodów nie było to możliwe – dodaje Eduardo Perales, szef zespołu SAG Racing Team. – Postanowiliśmy jednak kontynuować naszą współpracę aby pomóc Piotrowi poznać i zrozumieć motocykl podczas testów. Pierwszy z nich był bardzo krótki, ale Piotr zdążył zrobić bardzo dobre wrażenie na całym zespole. Choć ten motocykl jest zupełnie inny niż maszyna z mistrzostw Europy, Piotr od pierwszych okrążeń przekazywał bardzo precyzyjne uwagi i wiedział dokładnie czego chce jeśli chodzi o poprawę ustawień. Jest bardzo młody, ale jednocześnie bystry i inteligentny, a to bardzo ważne. Teraz przed nami kolejne kroki naszej współpracy.”
Więcej informacji o Piotrze Biesiekirskim na jego oficjalnym profilu pod adresem Facebook.com/PiotrBiesiekirskiOfficial oraz na oficjalnej stronie internetowej, pod adresem www.pbk74.com .
Źródło: inf. prasowa
Brawo . Super ,liczę na angaż Piotrka w przyszłym sezonie na pełen etat
Jeśli ma odpowiednią walizkę, to jest szansa ;)
Jeśli ma odpowiednią walizkę, to może nawet wcześniej;)
https://www.nst.com.my/sports/motor-sports/2020/08/613244/rookie-kasma-gets-keep-racing
Ma powiązania z Wójcik racing team a tam wszedł Orlen jako sponsor.
nie nie jest , po prostu pojechał w jednej rundzie EWC i był tak słaby że już go nie chcą na następne rundy mimo tego że szkopek , wieliebski i pasek jechali tragicznym tempem na speed dayu i testach w FIM EWC
ale go lubię , poza tym kto wie ? może właśnie szykują się do zastąpienia kasma daniela w przyszłym roku? niby dlaczego ten motocykl i akurat kasma daniel w tym roku nie jest na poziomie moto2 i piotrek też nie jest dobrym wyborem ale nie znamy czasów i innych takich rzeczy a na pierwszy raz takie 1 45 5 albo 1 46 0
Jak starty ekipy są zagrożone ze względu na finanse to tym bardziej będą się rozglądać za kimś z walizką.