Dennis Foggia „rzutem na taśmę” wygrał z Denizem Oncu wyścig o GP Aragonii na torze Motorland Aragon. Na uwagę zasługuje fakt, że Włoch na początku rywalizacji znajdował się poza czołową dziesiątką. Podium dopełnił Ayumi Sasaki. Do mety po wywrotkach nie dojechali pretendenci do tytułu mistrzowskiego – Pedro Acosta i Sergio Garcia.
Zawodnicy mieli do przejechania dziewiętnaście okrążeń. Startujący z pole position Darryn Binder utrzymał prowadzenie po starcie. Za nim znajdowali się Gabriel Rodrigo i Sergio Garcia, który wyprzedził Argentyńczyka w zakręcie piątym. Kolejne pozycje zajmowali Tatsuki Suzuki, Jeremy Alcoba, Andrea Migno i Deniz Oncu. Na ósmym miejscu jechał Pedro Acosta, który wyprzedzał Xaviera Artigasa, Lorenzo Fellona i Izana Guevarę. Na dwunastej lokacie znajdował sie Niccolo Antonelli, a za nim Jaume Masia i Dennis Foggia. Dopiero szesnastą pozycję zajmował Romano Fenati.
Na drugim okrążeniu Rodrigo i Garcia wyszli na czoło stawki. Binder walczył o trzecie miejsce z Migno, który wyprzedził go w zakręcie dwunastym. Na szóstą lokatę awansował Acosta. Na piętnaste miejsce spadł Foggia, natomiast na siedemnaste Fenati.
Na trzecim kółku nowym liderem został Migno przed Garcią i Binderem. Rodrigo spadł na czwarte miejsce. Między Argentyńczykiem a Acostą doszło do kontaktu, w wyniku czego obaj o mało się nie wywrócili. Najszybsze okrążenie odnotował Ryusei Yamanaka. Wywrotkę w zakręcie dwunastym zaliczył jadący na dziewiątej lokacie Filip Salac.
Na czwartym okrążeniu na pozycję lidera wyszedł Oncu przed Bindera i Migno. Za nimi znajdowali się walczący o tytuł Garcia i Acosta. Na ósme miejsce awansował Foggia, z kolei na dziesiąte Fenati. Na piętnastą pozycję spadł natomiast Masia.
Na piątym kółku Acosta awansował na drugie miejsce. Wyścig nadal prowadził Oncu. Garcia awansował na trzecią pozycję po udanym ataku na Bindera. Piąte miejsce zajmował Artigas przed Foggią, Migno, Ayumim Sasakim i Fenatim. Czołową dziesiątkę dopełniał Suzuki przed Rodrigo, Fellonem i Alcobą.
Na szóstym okrążeniu Garcia i Artigas wyprzedzili Acostę, awansując odpowiednio na drugą i trzecią lokatę. Wywrotkę w ostatnim zakręcie toru zaliczył natomiast po kontakcie z Fenatim Rodrigo.
Na siódmym kółku Oncu nadal utrzymywał prowadzenie. Za nim walczyli Garcia z kierowcami Leopard Racing – Artigasem i Foggią. Włoch otrzymał jednak ostrzeżenie za przekraczanie limitów toru, w związku z czym musiał mieć się na baczności. Piątą pozycję zajmował Acosta, który wyprzedzał Sasakiego, Bindera, Guevarę i Migno. Czołową dziesiątkę dopełniał Fellon, który także dostał ostrzeżenie „track limits”.
Na ósmym okrążeniu znakomity awans zaliczył Guevara. Mistrz świata juniorów awansował na czwartą lokatę, przedzielając Artigasa i Foggię. Nadal prowadził Oncu przed Garcią. Na siódme miejsce spadł Acosta, którego wyprzedził Sasaki. Ósmą lokatę zajmował Darryn Binder przed Migno i Fellonem.
Na dziesięć kółek przed metą po raz pierwszy na czele znalazł się Artigas. Za drugim Oncu jechali Garcia, Guevara i Foggia. Szóste miejsce zajmował Acosta przed Sasakim, Migno i Fellonem. Jako dziesiąty jechał Binder. Tymczasem w piątym zakręcie z wyścigiem po wywrotce pożegnał się Carlos Tatay.
Na dziewięć okrążeń przed metą Oncu powrócił na czoło stawki. Drugie miejsce zajmował Garcia przed duetem Leoparda – Foggią i Artigasem. Piątą lokatę okupował Guevara przed Acostą, Sasakim i Migno. Dziesiąty Fellon otrzymał karę „long-lap” za nagminne przekraczanie limitów toru.
Na osiem kółek przed metą Garcia spadł na czwarte miejsce, za Foggię i Artigasa. Acosta skutecznie zaatakował Guevarę. Za mistrzem świata juniorów znajdowali się Sasaki, Migno, Binder i zamykający czołową dziesiątkę Suzuki.
Na siedem okrążeń przed metą Foggią skutecznie zaatakował pozycję lidera Oncu. Za Turkiem znajdował się Artigas. Acosta awansował na czwartą pozycję po udanym ataku na Garcię. Szósty jechał Guevara przed Sasakim, Migno i Binderem. Dziesiąte miejsce nadal zajmował Suzuki, który wyprzedzał Antonelliego. Jako trzynasty jechał Masia, który wyprzedzał Fellona. Spadek Francuza to skutek wyżej wspomnianej kary.
Na sześć kółek przed metą Oncu powrócił na czoło grupy walczącej o zwycięstwo. Foggia spadł na czwartą pozycję, będąc wyprzedzonym również przez Garcię i Artigasa. Regres zaliczył także Acosta, który jechał szósty, będąc wyprzedzonym jeszcze przez Guevarę. Lider tabeli znajdował się przed Sasakim, Migno, Binderem i Antonellim, który odebrał dziesiąte miejsce Suzukiemu. Yamanka zrzucił z kolei na piętnastą lokatę Fellona.
Na pięć okrążeń przed metą Oncu ponownie miał za sobą duet Leoparda – Foggię i Artigasa. Czwarte i piąte miejsce okupowali Garcia i Guevara, którzy wyprzedzali Acostę. Dalsza grupa pozostawała bez zmian – siódmy Sasaki wyprzedzał Migno, Bindera i Antonelliego.
Na cztery kółka przed metą Garcia awansował na trzecie miejsce po ataku na Artigasa. Chwilę później, w piątym zakręcie, kierowca Leopard Racing został ścięty z toru przez Acostę! W tej sytuacji Garcia miał szansę na odrobienie dużej ilości punktów do kierowcy Red Bull KTM Ajo.
Na trzy okrążenia przed metą w walce o zwycięstwo pozostawała grupa, która składała się z dziewięciu zawodników. Prowadził Oncu przed Foggią i Garcią. Czwarte miejsce zajmował Guevara przed Sasakim i Migno. Na siódmą lokatę awansował Anotnelli, który wyprzedzał Bindera i Masię. Czołową dziesiątkę dopełniał ponownie Suzuki.
Przedostatnie kółko wyścigu jako lider rozpoczął Foggia, który wyprzedził na prostej start-meta Oncu. W „korkociągu” Turek stracił także drugie miejsce na rzecz Garcii, jednak zdołał go skontrować. Za wiceliderem tabeli znajdował się jego team-partner Guevara. Czołowa czwórka nieco odjechała od piątego Sasakiego.
Na ostatnim okrążeniu Oncu mocnym opóźnieniem hamowania próbował zaatakować Foggię, jednak nieskutecznie. Sztuka ta jednak udała mu się w zakręcie piątym. Ich walkę oglądał Guevara, który wyprzedził Garcię. Za nimi znajdowali się także Sasaki, Antonelli i Migno. W zakręcie dwunastym doszło do nieprawdopodobnej sytuacji – „na deskach” wylądował Garcia, grzebiąc swoje szanse na odrobienie dużej straty w punktacji!
Wyścig ostatecznie wygrał Foggia, który skutecznie zaatakował Oncu w ostatnim zakręcie toru. Wyprzedził Turka różnicą zaledwie czterdziestu jeden tysięcznych sekundy! Podium uzupełnił Sasaki, który okazał się lepszy od Guevary i Antonelliego. Szóste miejsce zajął Migno przed Binderem. Jako siódmy linię mety przeciął Stefano Nepa. Czołową dziesiątkę dopełnili Suzuki, Masia i Yamanaka. Pozostałe punkty wywalczyli Adrian Fernandez, Syarifuddin Azman, Romano Fenati i Riccardo Rossi. Szczególne brawa należą się Azmanowi, który debiutuje w serii oraz Fenatiemu, który musiał atakować po wyjeździe z toru.
Wyniki wyścigu | |||||
POS | RIDER | NAT | TEAM | BIKE | TIME |
1 | Dennis Foggia | ITA | Leopard Racing | (Honda) | 37m 53.710s |
2 | Deniz Öncü | TUR | Red Bull KTM Tech 3 | (KTM) | 37m 53.751s |
3 | Ayumu Sasaki | JPN | Red Bull KTM Tech 3 | (KTM) | 37m 54.354s |
4 | Izan Guevara | SPA | GAVIOTA GASGAS Aspar Team | (GASGAS) | 37m 54.418s |
5 | Niccolò Antonelli | ITA | Avintia VR46 | (KTM) | 37m 54.588s |
6 | Andrea Migno | ITA | Rivacold Snipers Team | (Honda) | 37m 54.890s |
7 | Darryn Binder | RSA | Petronas Sprinta Racing | (Honda) | 37m 55.843s |
8 | Stefano Nepa | ITA | BOE Owlride | (KTM) | 37m 56.395s |
9 | Tatsuki Suzuki | JPN | SIC58 Squadra Corse | (Honda) | 37m 56.496s |
10 | Jaume Masia | SPA | Red Bull KTM Ajo | (KTM) | 37m 58.424s |
11 | Ryusei Yamanaka | JPN | CarXpert PruestelGP | (KTM) | 38m 1.985s |
12 | Adrian Fernandez | SPA | Sterilgarda Max Racing Team | (Husqvarna) | 38m 3.209s |
13 | Syarifuddin Azman | MAL | Petronas Sprinta Racing | (Honda) | 38m 3.355s |
14 | Romano Fenati | ITA | Sterilgarda Max Racing Team | (Husqvarna) | 38m 8.507s |
15 | Riccardo Rossi | ITA | BOE Owlride | (KTM) | 38m 12.590s |
16 | Kaito Toba | JPN | CIP Green Power | (KTM) | 38m 12.604s |
17 | Yuki Kunii | JPN | Honda Team Asia | (Honda) | 38m 12.982s |
18 | Sergio Garcia | SPA | GAVIOTA GASGAS Aspar Team | (GASGAS) | 38m 13.598s |
19 | Maximilian Kofler | AUT | CIP Green Power | (KTM) | 38m 13.643s |
20 | Andi Farid Izdihar | INA | Honda Team Asia | (Honda) | 38m 32.350s |
21 | Alberto Surra | ITA | Rivacold Snipers Team | (Honda) | 38m 32.454s |
Jeremy Alcoba | SPA | Indonesian Racing Gresini Moto3 | (Honda) | DNF | |
Lorenzo Fellon | FRA | SIC58 Squadra Corse | (Honda) | DNF | |
Xavier Artigas | SPA | Leopard Racing | (Honda) | DNF | |
Pedro Acosta | SPA | Red Bull KTM Ajo | (KTM) | DNF | |
Carlos Tatay | SPA | Avintia Esponsorama Moto3 | (KTM) | DNF | |
Gabriel Rodrigo | ARG | Indonesian Racing Gresini Moto3 | (Honda) | DNF | |
Filip Salac | CZE | CarXpert PruestelGP | (KTM) | DNF |
Źródło: www.crash.net
Ahhhh…. Kiedy on w końcu wygra. Tak mu kibicowałem i znowu nie udana próba. No cóż Deniz zawsze warto spróbować w Misano. Ładne podium Sasakiego znowu na tym torze. Acosta popełniający błąd? Nie możliwe, a jednak. Rodrigo to gorąca głowa, która nie nadaje sie na wyścigi. Ma talent ale psyche już nie. Prócz tego warto spojrzeć na świetny debiut Azmana który skończył na trzynastym miejscu! Gratulacje dla Foggi choć wolałem by wygrał Oncu
To teraz coś ci powiem. Rodrigo jest typowany na miejsce Luthiego. Iks de do kwadratu
Realizacja tego wyścigu to ponury żart. Ostatnie koło, trzech chłopa wchodzi razem w zakręt, a my dostajemy wrzut na tablicę Guevarry. Co zaszło między Alcobą i Fellonem? Też nie wiadomo. Forma, za co wy im płacicie?
Nie zdziwie sie, jak Garcia wlasnie dzisiaj przegral tytuł.
Garcia zawalił niesamowicie. Na miękko dojechałby na 3 miejscu, zniwelował stratę do Acosty, który jak widać miewa gorsze decyzje i wywarł presję w końcówce sezonu. A do tego zbliżył się Foggia i nawet wicemistrzostwa teraz nie jest pewien. Fajnie zobaczyć na podium Sasakiego, którego uważam za jednego z największych pechowców w Moto3.
Taki to on pechowiec jak i Rodrigo. Jedzie piąty sezon, a to jego drugie podium. Ma trochę pecha, ale takie wyniki nie dają mu za bardzo szans na cokolwiek. Z drugiej strony, Arenas przez lata też był takim ogórem