Izan Guevara sięgnął po czwartą w sezonie wygraną, dzięki czemu znacznie powiększył przewagę w klasyfikacji generalnej. Dopiero trzynasty był bowiem Sergio Garcia, natomiast czternasty Dennis Foggia. Podium uzupełnili Ayumi Sasaki i Daniel Holgado.
Zawodnicy mieli do przejechania dziewiętnaście okrążeń. Zdobywca pole position Izan Guevara utrzymał prowadzenie po starcie. Już w pierwszym zakręcie po kolizji wywrotkę zaliczyli Lorenzo Fellon, Joshua Whatley i Nicola Fabio Carraro. Na tym samym okrążeniu w „trzynastce” upadek zaliczył również Ryusei Yamanaka. Japończyk zdołał jednak powrócić do rywalizacji.
Za prowadzącym Guevarą jechali Ayumi Sasaki i Daniel Holgado. Czołowa trójka odjechała na sekundę od grupy pościgowej, którą prowadził Tatsuki Suzuki. Za Japończykiem znajdowali się Ivan Ortola, John McPhee i Deniz Oncu. Ósme miejsce zajmował Sergio Garcia, który odrabiał straty po słabym starcie. Dopiero trzynasty jechał Dennis Foggia. W czołowej dziesiątce mieścili się jeszcze David Munoz i Jaume Masia.
Na czwartym okrążeniu w piątym zakręcie czwarty Suzuki stracił aż dwie pozycje. Japończyk wyprzedzony został bowiem przez McPhee i Ortolę. Tempo rywalizacji nadal narzucali Guevara, Sasaki i Holgado. Zwiększyli bowiem przewagę nad powyższą trójką do ponad dwóch sekund. Tymczasem Garcia popełnił błąd i spadł na jedenaste miejsce. Do czołowej dziesiątki wskoczył z kolei Adrian Fernandez.
Oncu uzyskał najlepszy czas okrążenia. Turek dogonił i wyprzedził Suzukiego. Kilka zakrętów później przypuścił skuteczny atak na Ortolę. Na szóstym okrążeniu jego łupem padła czwarta lokata okupowana przez McPhee. Kompletnie nie radził sobie z kolei Foggia. Nie dość, że zajmował dopiero czternastą pozycję, to na domiar złego otrzymał ostrzeżenie za przekraczanie limitów toru.
Po ośmiu okrążeniach czołowa trójka posiadała już cztery sekundy przewagi nad grupą pościgową. Nadal prowadził Guevara, jednak jak cień za nim jechali Sasaki i Holgado. Jako czwarty jechał Oncu, który wyprzedzał Suzukiego i Ortolę. 0,7 sekundy za Hiszpanem znajdował się Garcia, który jechał bardzo nierównym tempem. Na tylnym kole wicelidera punktacji podążali Munoz, Masia i zamykający czołową dziesiątkę Fernandez. Jako jedenasty jechał Diogo Moreira, który otrzymał jednak ostrzeżenie za przekraczanie limitów toru. Kompletnie spadło tempo McPhee. Szkot spadł dopiero na trzynaste miejsce. Dwie pozycje niżej był Foggia.
Dziesięć okrążeń do końca. Czołowa trójka w niezmienionej konfiguracji posiadała już pięć sekund przewagi nad grupą pościgową. Nadal czwarty jechał Oncu, jednak za sobą miał sznur motocykli. Garcia odważnie zaatakował Ortolę w „piątce”, jednak obaj zamiast zyskać, stracili. Na piąte miejsce awansował Munoz, który wyprzedzał Suzukiego i Fernandeza. Za ósmym Ortolą jechali Moreira i Masia. Garcia znajdował się dopiero na jedenastym miejscu, co w kontekście walki o tytuł mistrzowski bardzo komplikowało jego sytuację.
Na siedem kółek przed metą czwarty Oncu tracił do czołowej trójki już ponad siedem sekund. Za Turkiem znajdowali się Fernandez i Munoz. Siódme miejsce zajmował Suzuki, który dołączył do grona zawodników z ostrzeżeniem za przekraczanie limitów toru. Kolejne pozycje zajmowali Ortola i Masia. Garcia spadł z kolei na trzynaste miejsce.
Na czternastym okrążeniu, w dwunastym zakręcie, Munoz wypchnął z toru Fernandeza, przez co Hiszpan wypadł poza czołową dziesiątkę. Sędziowie nie pozostawili tego incydentu bez konsekwencji i nałożyli na 16-latka karę dłuższego przejazdu okrążenia.
Do końca pozostawały trzy kółka. Dystans do Guevary i Sasakiego stracił Holgado, który jechał jednak pewnie na trzecim miejscu. Karę „long-lap” za przekraczanie limitów toru otrzymał jadący obecnie na czternastej pozycji Moreira. Za czwartym Oncu trwała pasjonująca walka pomiędzy Munozem, McPhee, Ortolą i Suzukim. Na dziewiąte miejsce awansował Fernandez, który odrabiał straty spowodowane wypchnięciem przez Munoza.
Munoz odbył kare dłuższego przejazdu, w konsekwencji czego spadł na dwunastą pozycję. Za młodym Hiszpanem znajdowali się pretendenci do tytułu mistrzowskiego, Garcia i Foggia, którzy ewidentnie nie mieli swojego dnia.
Guevara i Sasaki rozpoczęli ostatnie okrążenie w kontakcie. Kierowca ekipy Jorge Martineza pojechał jednak, jak przystało na lidera klasyfikacji generalnej, dzięki czemu sięgnął po czwartą wygraną w sezonie. Podium dopełnił samotnie jadący Holgado. Jako czwarty linię mety przeciął Oncu, który „rzutem na taśmę” uniknął skutecznego ataku Fernandeza. Szóste miejsce zajął Ortola, który wyprzedził świetnie jadącego po odbyciu kary dłuższego przejazdu Munoza. Czołową dziesiątkę dopełnili Masia, Carlos Tatay i McPhee.
Dopiero trzynasty był Garcia, natomiast czternasty Foggia. To oznacza, że że Guevara znacznie odskoczył w punktacji.
Wyniki wyścigu | |||||
POS | RIDER | NAT | TEAM | BIKE | TIME |
1 | Izan Guevara | SPA | Autosolar GASGAS Aspar Team | (GASGAS) | 37m 29.944s |
2 | Ayumu Sasaki | JPN | Sterilgarda Husqvarna Max | (Husqvarna) | 37m 30.901s |
3 | Daniel Holgado | SPA | Red Bull KTM Ajo | (KTM) | 37m 36.480s |
4 | Deniz Öncü | TUR | Red Bull KTM Tech3 | (KTM) | 37m 42.850s |
5 | Adrian Fernandez | SPA | Red Bull KTM Tech3 | (KTM) | 37m 46.639s |
6 | Ivan Ortolá | SPA | Angeluss MTA Team | (KTM) | 37m 46.665s |
7 | David Muñoz | SPA | BOE Motorsports | (KTM) | 37m 46.799s |
8 | Jaume Masia | SPA | Red Bull KTM Ajo | (KTM) | 37m 46.905s |
9 | Carlos Tatay | SPA | CFMOTO Racing PruestelGP | (CFMOTO) | 37m 46.992s |
10 | John McPhee | GBR | Sterilgarda Husqvarna Max | (Husqvarna) | 37m 47.015s |
11 | Xavier Artigas | SPA | CFMOTO Racing PruestelGP | (CFMOTO) | 37m 47.080s |
12 | Tatsuki Suzuki | JPN | Leopard Racing | (Honda) | 37m 47.111s |
13 | Sergio Garcia | SPA | Autosolar GASGAS Aspar Team | (GASGAS) | 37m 47.161s |
14 | Dennis Foggia | ITA | Leopard Racing | (Honda) | 37m 48.027s |
15 | Diogo Moreira | BRA | MT Helmets – MSI | (KTM) | 37m 53.386s |
16 | Riccardo Rossi | ITA | SIC58 Squadra Corse | (Honda) | 37m 55.581s |
17 | Taiyo Furusato | JPN | Honda Team Asia | (Honda) | 37m 58.632s |
18 | Andrea Migno | ITA | Rivacold Snipers Team | (Honda) | 38m 1.379s |
19 | Stefano Nepa | ITA | Angeluss MTA Team | (KTM) | 38m 1.469s |
20 | Elia Bartolini | ITA | QJMotor Avintia Racing Team | (KTM) | 38m 1.536s |
21 | Joel Kelso | AUS | CIP Green Power | (KTM) | 38m 1.543s |
22 | Scott Ogden | GBR | VisionTrack Racing Team | (Honda) | 38m 1.934s |
23 | Kaito Toba | JPN | CIP Green Power | (KTM) | 38m 4.359s |
24 | Mario Aji | INA | Honda Team Asia | (Honda) | 38m 4.691s |
25 | Ana Carrasco | SPA | BOE Motorsports | (KTM) | 38m 30.571s |
26 | Alessandro Morosi | ITA | MT Helmets – MSI | (KTM) | 38m 53.489s |
27 | Maria Herrera | SPA | Angeluss MTA Team | (KTM) | 38m 53.552s |
Ryusei Yamanaka | JPN | MT Helmets – MSI | (KTM) | DNF | |
Lorenzo Fellon | FRA | SIC58 Squadra Corse | (Honda) | DNF | |
Nicola Fabio Carraro | ITA | QJMotor Avintia Racing Team | (KTM) | DNF | |
Joshua Whatley | GBR | VisionTrack Racing Team | (Honda) | DNF |
Źródło: www.crash.net