Marco Bezzecchi sięgnął po drugie zwycięstwo w sezonie. Włoch wyprzedził Jorge Martina i Remy’ego Gardnera. Wyścigu nie ukończył po wywrotce Sam Lowes, dzięki czemu czwarty na mecie Enea Bastianini wyszedł na prowadzenie w tabeli i wyprzedza Anglika różnicą sześciu punktów! Dopiero dziewiąte miejsce zajął zdobywca pole position, Xavi Vierge. Drugi w czasówce Joe Roberts, będąc na prowadzeniu, wylądował „na deskach”
Zawodnicy mieli do przejechania dwadzieścia pięć okrążeń. Do zawodów nie przystąpił kontuzjowany Jake Dixon. Startujący z pole position Xavi Vierge utrzymał prowadzenie przed Joe Robertsem, Na drugie miejsce awansował Marco Bezzecchi. W sekcji zakrętów 4-5 Roberts odebrał prowadzenie Vierge. Na szóstą lokatę spadł Sam Lowes, którego wyprzedzali Remy Gardner i Jorge Martin. Czołową dziesiątkę zamykali Lorenzo Baldassarri, Marcel Schrotter, Enea Bastianini i Hector Garzo. Poza nią znajdował się natomiast Luca Marini.
Już na drugim okrążeniu, w drugim zakręcie toru, „na deskach” wylądował Roberts! Na czoło stawki wyszedł Bezzecchi, który wyprzedził Vierge. Hiszpan stracił drugą lokatę także na rzecz Gardnera w „czwórce”. Skuteczny atak na Martina przeprowadził natomiast Lowes. Tymczasem w zakręcie czternastym uślizg przedniego koła zaliczył Hafizh Syahrin. W „trójce” natomiast z wyścigiem pożegnał się Fabio DiGiannantonio.
Po czterech okrążeniach prowadził Bezzecchi. Na jego tylnym kole „siedział” Gardner. O trzecią lokatę pojedynkowali się Vierge z Lowesem. Ich walkę oglądał Martin. Najlepsze okrążenie wyścigu odnotował Bastianini, który awansował na szóste miejsce. Za nim znajdowali się kierowcy zespołu Sito Ponsa – „Balda” i Garzo. Czołową dziesiątkę zamykali Schrotter i Marini. Przyrodni brat Valentino Rossiego powoli nabierał rozpędu.
W zakręcie drugim piątego kółka Lowes w końcu uporał się z Vierge. Sekundę przed liderem tabeli jechali natomiast Bezzecchi i Gardner. Na tylnym kole kierowcy zespołu Petronas „siedział” Martin. 0,6 za nimi znajdował się „Bestia”. Jego tempo utrzymywali „Balda” i Garzo.
Na szóstym okrążeniu, w zakręcie drugim, Vierge stracił czwarte miejsce na rzecz Martina. Lowes natomiast niwelował stratę do Gardnera. Tymczasem w zakręcie czternastym „na deskach” wylądował Simone Corsi.
Lowes na ostatnim kółku był szybszy od Bezzecchiego o 0,3 sekundy. Brytyjczyk był już tuż za Gardnerem. Do czołowej trójki zbliżał się także Martin. Tymczasem Marini ponownie wypadł poza czołową dziesiątkę. Został bowiem wyprzedzony przez Arona Caneta. Kółko później Hiszpan zyskał pozycję kosztem Schrottera.
Na dziesiątym okrążeniu Lowes przypuścił atak na Gardnera w „czwórce”, jednak Australijczyk skontrował Anglika w „piątce”. Na ich błąd czyhał Martin, który był tuż za tylnym kołem kierowcy Marc VDS. Kolejny atak Lowesa nastąpił w jedenastym zakręcie. Tym razem nie dał się skontrować. W tym momencie tracił 0,7 sekundy do Bezzecchiego. Martin nie czekał długo i w czwartym zakręcie wyprzedził Gardnera. Tymczasem Marini wyprzedził w pierwszym zakręcie kolejnego kółka Schrottera. Wywrotkę w „dziesiątce” zaliczył natomiast Somkiat Chantra.
Na dwunastym okrążeniu Canet popełnił błąd i przestrzelił ostatni zakręt toru, w efekcie czego spadł na dwunastą lokatę. Na czele podążał Bezzecchi, który utrzymywał przewagę 0,6 sekundy nad Lowesem. Nieznacznie szybszy od nich był trzeci Martin, który jednak nie był w stanie odskoczyć Gardnerowi. Tempo w stosunku do nich tracił Vierge, na którego tylnym kole siedzieli „Bestia”, „Balda” i Garzo. Czołową dziesiątkę zamykali Marini i Nicolo Bulega. Canet zdołał odzyskać pozycję kosztem Schrottera.
W jedenastym zakręcie czternastego kółka Bastianini przeprowadził skuteczny atak na Vierge. W „trzynastce” próbę ataku przypuścił także na niego Baldassarri. Hiszpan próbował utrzymać piątą pozycję, jednak przeciął punkt hamowanie w pierwszym zakręcie toru, w efekcie czego stracił lokatę nie tylko na rzecz „Baldy”, ale także Garzo. Tymczasem „na deskach” w zakręcie szóstym wylądował lider tabeli Sam Lowes! Anglik zdołał powrócić do rywalizacji, jednak spadł za ostatniego w wyścigu, znajdującego na dwudziestym drugim miejscu Piotra Biesiekirskiego. To oznaczało, że „Bestia” miał szansę wyjść na prowadzenie w tabeli. Gdyby przeciął linię mety jako czwarty, miałby sześć punktów przewagi nad kierowcą zespołu Marc VDS.
Kierowca Italtrans nie miał jednak łatwego zadania. Wysokie tempo prezentowali bowiem kierowcy Sito Ponsa. W zakręcie siódmym skuteczny atak na wirtualnego lidera tabeli przeprowadził Baldassarri. Za jego tylnym kołem znajdował się Garzo. Najszybszy na torze był jednak Marini, który dotąd nie spisywał się najlepiej. W tym momencie jednak Włoch okupował ósmą lokatę. Był jednak blisko słabnącego Vierge. Lowes po dwóch kółkach zjechał do boksów.
Bezzecchi posiadał 0,6 sekundy przewagi nad Martinem. Hiszpan jechał sekundę przez Gardnerem. Australijczyk miał komfortową przewagę nad Baldassarrim. Włoch tracił do kierowcy zespołu Oneox 2,6 sekundy. Tymczasem Marini skuteczny atak na Vierge przypuścił w zakręcie drugim.
Na cztery okrążenia przed metą przewaga Bezzecchiego nad Martinem wzrosła do 1,1 sekundy. Różnica między Martinem a Gardnerem także była wyraźna. W związku z tym najbardziej emocjonująco zapowiadała się walka o czwartą lokatę. W bliskim kontakcie znajdowali się bowiem „Balda”, „Bestia” i Garzo. 0,6 sekundy do Hiszpana tracił Marini, który odskoczył już Vierge. Na dziewiątym miejscu jechał Bulega, natomiast do czołowej dziesiątki wskoczył Navarro, który wyprzedzał Caneta.
Na dwa kółka przed metą, w pierwszym zakręcie toru, Bastianini przeprowadził skuteczny atak na Baldassarriego. W tym momencie tracił do Gardnera dwie sekundy. Tuż za tylnym kołem Garzo znajdował się z kolei Marini. Przyrodni brat Rossiego, podobnie jak Bastianini, wyprzedził rywala w pierwszym zakręcie.
Ostatnie okrążenie wyścigu Bezzecchi zaczynał z przewagą 1,3 sekundy nad Martinem. Blisko dwie sekundy do kierowcy zespołu Akiego Ajo tracił Gardner, do którego z kolei w zatrważającym tempie zbliżał się „Bestia”. Włoch jednak zabrakło kilometrów na odrobienie zbyt dużej straty, w związku z czym przeciął linię mety jako czwarty – to oznaczało jednak nie tylko wyprzedzenie w klasyfikacji generalnej Sama Lowesa, ale także zyskanie nad nim sześciu punktów przewagi na dwie rundy przed zakończeniem zmagań. Dla Bezzecchiego to druga wygrana w sezonie. Vierge stracił jeszcze miejsce na rzecz Bulegi. Schrotter natomiast spadł jeszcze za Tetsutę Nagashimę. Ostatnie punkty wywalczyli Bo Bendsneyder i Stefano Manzi.
Wyniki wyścigu | |||||
Pos | Rider | Nat | Team | Bike | Time |
1 | Marco Bezzecchi | ITA | SKY Racing Team VR46 | (Kalex) | 40m 6.441s |
2 | Jorge Martin | SPA | Red Bull KTM Ajo | (Kalex) | 40m 8.382s |
3 | Remy Gardner | AUS | Onexox TKKR SAG Team | (Kalex) | 40m 9.994s |
4 | Enea Bastianini | ITA | Italtrans Racing Team | (Kalex) | 40m 10.935s |
5 | Lorenzo Baldassarri | ITA | Flexbox HP 40 | (Kalex) | 40m 11.089s |
6 | Luca Marini | ITA | SKY Racing Team VR46 | (Kalex) | 40m 11.583s |
7 | Hector Garzo | SPA | Flexbox HP 40 | (Kalex) | 40m 11.665s |
8 | Nicolò Bulega | ITA | Federal Oil Gresini Moto2 | (Kalex) | 40m 14.545s |
9 | Xavi Vierge | SPA | Petronas Sprinta Racing | (Kalex) | 40m 15.187s |
10 | Jorge Navarro | SPA | HDR Heidrun Speed Up | (Speed Up) | 40m 18.371s |
11 | Aron Canet | SPA | Inde Aspar Team Moto2 | (Speed Up) | 40m 18.892s |
12 | Tetsuta Nagashima | JPN | Red Bull KTM Ajo | (Kalex) | 40m 19.650s |
13 | Marcel Schrotter | GER | Liqui Moly Intact GP | (Kalex) | 40m 20.026s |
14 | Bo Bendsneyder | NED | NTS RW Racing GP | (NTS) | 40m 21.969s |
15 | Stefano Manzi | ITA | MV Agusta Forward Racing | (MV Agusta) | 40m 25.725s |
16 | Marcos Ramirez | SPA | Tennor American Racing | (Kalex) | 40m 26.526s |
17 | Edgar Pons | SPA | Federal Oil Gresini Moto2 | (Kalex) | 40m 27.953s |
18 | Andi Farid Izdihar | INA | IDEMITSU Honda Team Asia | (Kalex) | 40m 29.406s |
19 | Thomas Luthi | SWI | Liqui Moly Intact GP | (Kalex) | 40m 31.210s |
20 | Lorenzo Dalla Porta | ITA | Italtrans Racing Team | (Kalex) | 40m 40.614s |
21 | Kasma Daniel | MAL | Onexox TKKR SAG Team | (Kalex) | 40m 50.796s |
22 | Piotr Biesiekirski | POL | NTS RW Racing GP | (NTS) | 41m 5.891s |
Sam Lowes | GBR | EG 0,0 Marc VDS | (Kalex) | DNF | |
Somkiat Chantra | THA | IDEMITSU Honda Team Asia | (Kalex) | DNF | |
Simone Corsi | ITA | MV Agusta Forward Racing | (MV Agusta) | DNF | |
Fabio Di Giannantonio | ITA | HDR Heidrun Speed Up | (Speed Up) | DNF | |
Joe Roberts | USA | Tennor American Racing | (Kalex) | DNF | |
Hafizh Syahrin | MAL | Inde Aspar Team Moto2 | (Speed Up) | DNF |
Źródło: www.crash.net
Szkoda że Roberts i Lowes zaliczyli wywrotki. Brytyjczyk jednak zbyt wiele nie stracił, walka o mistrzostwo nadal wydaje się zacięta. Amerykanin za to miał szansę na życiowy sukces.
A jeśli plotki o przejściu CEV Moto2 na silniki Triumpha są prawdziwe to dla Biesiekirskeigo byłoby OK w przypadku powrotu do owej serii. Szans na pozostanie w MŚ nie ma, ale przed ewentualną okazją do powrotu przynajmniej mógłby dalej ogarniać motocykl z silnikiem Triumpha.
Walka o mistrzostwo rozegra się pomiędzy Bestią a Lowesem a o brąz między wychowankami #46.
Wielka szkoda Amerykanina – tak liczyłem na jego drugie podium a pierwszą wygraną;/
Dużo niespodziewanych upadków jak i w Moto3.. Lowes też przedobrzył i coś czuje że to jednak Bestia mu wyrwie ten tytuł pod koniec ;P
Brawo dla Gardnera za spokojną jazde i podium, Baldassari za ładną walke i przetrzymywanie Bestii przez dłuższy czas, Garzo też super wynik..
Co do Piotrka…Liczyłem na ciut więcej…
Lubię Lowesa, ale liczę na „Bestię”. To mistrz Moto2 ma trafić do klasy królewskiej i to w dodatku młody. Sam, przy całej sympatii do niego, nie powinien w ogóle tu jeździć, podobnie jak Corsi czy Luthi.
Trochę mi żal Lowesa i Robertsa świetna jazda Bezzecchiego szkoda tej Aragonii bo byłby w grze o tytułu ;)
Fajne to P1 Bastka w generalce!<3 I niech chłopak zdobędzie to mistrzostwo Moto2 2020, bo jak nie teraz to kiedy? Szansy trzeba wykorzystywać! Kibicuję #33 od Moto3, a tam tyle lat śmigał i nic, a ja czekam na niego w MotoGP! ;p A szkoda tej gleby Sama Lowesa, lubię go jeszcze z Supersportów, nie jest już taki młody, więc to jego mistrzostwo Moto2 też by mnie ucieszyło!