Lorenzo Baldassarri odniósł zwycięstwo różnicą zaledwie 0,026 sekundy z Thomasem Luthim. Jeszcze mniejsza różnica przedzieliła Marcela Schrottera i Remy’ego Gardnera – 0,002 sekundy! Najwyżej sklasyfikowanym debiutantem był Enea Bastianini, który zajął dziewiąte miejsce.
Startujący z pole position Marcel Schrotter stracił prowadzenie na rzecz Xaviego Vierge i Lorenzo Baldassarriego. W pierwszym zakręcie doszło do kontaktu między kilkoma zawodnikami. W konsekwencji upadek zaliczyli Jorge Navarro, Nicolo Bulega i Iker Lecuona. W szóstym zakręcie ich los podzielił Marco Bezzecchi, który zdołał jednak powrócić do rywalizacji.
Po dwóch okrążeniach Vierge stracił prowadzenie na rzecz Baldassarriego, który narzucił bardzo wysokie tempo. Tuż za nimi podążali Schrotter i Remy Gardner. Kolejne pozycje zajmowali Alex Marquez, Brad Binder, Sam Lowes, Thomas Luthi, Luca Marini oraz Augusto Fernandez. Tuż za czołową dziesiątką podążali debiutanci – Enea Bastianini i Jorge Martin. Czołową piętnastkę zamykał trzeci z pierwszorocznych, Fabio DiGiannantonio. W zakręcie czwartym wywrotkę zaliczył tymczasem Tetsuta Nagashima.
Balda z każdym okrążeniem zyskiwał przewagę nad Vierge, który zdecydowanie łapał „zadyszkę”. Na szóstym okrążeniu wyprzedziło go aż trzech rywali – Schrotter, Gardner i zespołowy partner Marquez. Na tym jednak nie było końca problemów nowego zawodnika Marc VDS. Na przestrzeni kolejnych okrążeń wyprzedzili go bowiem także Thomas Luthi, Fernandez, Sam Lowes i Marini.
Na dziesięć okrążeń przed metą Baldassarri utrzymywał pół sekundową przewagę nad Schrotterem i Gardnerem. Luthi i Fernandez przypuścili skuteczny atak na Marqueza, natomiast Lowes na Mariniego. Szwajcar prezentował bardzo wysokie tempo, dzięki czemu w przeciągu zaledwie trzech pętli dojechał do Schrottera i Gardnera.
Na pięć kółek przed metą Luthi znajdował się już przed Gardnerem. Australijczyk nie był w stanie dotrzymywać tempa czołowej trójki, w wyniku czego momentalnie stracił dystans do kierowców Dynavolt. Luthi w tym momencie miał przed sobą już tylko zespołowego partnera Schrottera i Baldassarriego. Różnica między Niemcem a Baldą nadal oscylował w granicach pół sekundy.
Luthi szybko uporał się ze Schrotterem, dzięki czemu mógł ruszyć w pogoń za Baldą. Na tym etapie posiadał stratę ponad ośmiu dziesiątych sekundy. Pierwsza dwójka prezentowała wyraźnie lepsze tempo od Schrottera i Gardnera, do których z kolei zbliżał się Fernandez. Lowes tymczasem wyprzedził Marqueza, natomiast „Bestia” Mariniego i Vierge. Na piętnastą lokatę spadł natomiast Martin.
Ostatnie kółko wyścigu Balda rozpoczął z Luthim na tylnym kole. Gardner natomiast przypuścił skuteczny atak na Schrottera w pierwszym zakręcie. Tuż za Niemcem podążał Fernandez. Luthi zdołał wyprzedzić Lorenzo i jako pierwszy wszedł w ostatni zakręt, jednak Włoch wykorzystał tunel aerodynamiczny i o pół koła wyprzedził Szwajcara! Jeszcze mniejsza różnica przedzieliła Schrottera i Gardnera – Niemiec przeciął linię mety przed Australijczykiem różnicą zaledwie dwóch tysięcznych! Tuż za nimi znalazł się Fernandez. Kolejne pozycje zajęli Lowes, Marquez i Marini. Czołową dziesiątkę dopełnili debiutant Bastianini oraz Vierge, który po wyścigu narzekał na ogromne problemy z przyczepnością tylnego koła.
Poniżej oczekiwań spisał się Brad Binder, którego wyprzedził inny z debiutantów, Fabio DiGiannantonio. Pozostałe punkty wywalczyli Andrea Locatelli, Jesko Raffin oraz Jorge Martin. Hiszpan, który odczuwa jeszcze skutki kontuzji, „rzutem na taśmę” wyprzedził Bo Bendsneydera. Kolejny wyścig odbędzie się za trzy tygodnie na Autodromo Termas Rio Hondo w Argentynie.
Wyniki wyścigu Moto2 o GP Kataru na Losail:
- Lorenzo Baldassarri ITA Flexbox HP 40 (Kalex) 39m 56.109s
- Thomas Luthi SWI Dynavolt Intact GP (Kalex) 39m 56.135s
- Marcel Schrotter GER Dynavolt Intact GP (Kalex) 39m 58.232s
- Remy Gardner AUS ONEXOX TKKR SAG Team (Kalex) 39m 58.234s
- Augusto Fernandez SPA Flexbox HP 40 (Kalex) 39m 58.414s
- Sam Lowes GBR Federal Oil Gresini Moto2 (Kalex) 39m 59.443s
- Alex Marquez SPA EG 0,0 Marc VDS (Kalex) 40m 1.127s
- Luca Marini ITA SKY Racing Team VR46 (Kalex) 40m 3.445s
- Enea Bastianini ITA Italtrans Racing Team (Kalex) 40m 9.058s
- Xavi Vierge SPA EG 0,0 Marc VDS (Kalex) 40m 9.974s
- Fabio Di Giannantonio ITA +Ego Speed Up (Speed Up) 40m 11.634s
- Brad Binder RSA Red Bull KTM Ajo (KTM) 40m 12.700s
- Andrea Locatelli ITA Italtrans Racing Team (Kalex) 40m 14.776s
- Jesko Raffin SWI NTS RW Racing GP (NTS) 40m 15.025s
- Jorge Martin SPA Red Bull KTM Ajo (KTM) 40m 18.880s
- Bo Bendsneyder NED NTS RW Racing GP (NTS) 40m 18.931s
- Khairul Idham Pawi MAL Petronas Sprinta Racing (Kalex) 40m 20.087s
- Dominique Aegerter SWI MV Agusta Idealavoro Forward (MV Agusta) 40m 23.013s
- Simone Corsi ITA Tasca Racing Scuderia Moto2 (Kalex) 40m 23.139s
- Stefano Manzi ITA MV Agusta Idealavoro Forward (MV Agusta) 40m 36.383s
- Lukas Tulovic GER Kiefer Racing (KTM) 40m 39.112s
- Joe Roberts USA American Racing KTM (KTM) 40m 40.321s
- Philipp Oettl GER Red Bull KTM Tech 3 (KTM) 40m 43.766s
- Dimas Ekky Pratama INA IDEMITSU Honda Team Asia (Kalex) 40m 53.705s
- Xavi Cardelus AND Sama Qatar Angel Nieto Team (KTM) 41m 14.858s
- Marco Bezzecchi ITA Red Bull KTM Tech 3 (KTM) 41m 31.926s
Tetsuta Nagashima JPN ONEXOX TKKR SAG Team (Kalex) DNF
Jake Dixon GBR Sama Qatar Angel Nieto Team (KTM) DNF
Somkiat Chantra THA IDEMITSU Honda Team Asia (Kalex) DNF
Jorge Navarro SPA +Ego Speed Up (Speed Up) DNF
Nicolo Bulega ITA SKY Racing Team VR46 (Kalex) DNF
Iker Lecuona SPA American Racing KTM (KTM) DNF
Źródło: crash.net
Jorge Navarro, Nicolo Bulega i Iker Lecuona – co z nimi ? Cali czy załapali jakieś kontuzje ?
Navarro i Lecuona póki co 'sprawni’.