Izan Guevara, podobnie jak w treningach i kwalifikacjach, był dziś bezkonkurencyjny na niemieckim torze Sachsenring. Hiszpan wjechał na metę ponad pięć sekund przed Dennisem Foggią i Sergio Garcią. Walka pomiędzy Włochem a liderem tabeli trwała do ostatniego zakrętu. Ostatecznie górą okazał się zawodnik Leopard Racing. W klasyfikacji generalnej Guevara jest już tylko siedem punktów za Garcią.
Zawodnicy mieli do przejechania dwadzieścia siedem okrążeń. Z pole position startował Izan Guevara. Hiszpan utrzymał prowadzenie przed duetem Leopard Racing. Już w pierwszym zakręcie doszło do zbiorowej wywrotki. „Na deskach” wylądowali Carlos Tatay, Riccardo Rossi i John McPhee. W całym zajściu uczestniczyło więcej zawodników, jednak na szczęście pozostali utrzymali się na swoich motocyklach
Guevara prowadził przed Dennisem Foggią i Tatsukim Suzukim. Na wysokiej czwartej lokacie jechał David Munoz, który wyprzedzał Daniela Holgado i lidera tabeli Sergio Garcię. Na siódmej pozycji znajdował się wracający po przerwie spowodowanej kontuzją Ayumi Sasaki. Japończyk wyprzedzał swojego rodaka, Ryusei Yamanakę, który otrzymał karę „long-lap” za przewinienie z poprzedniego wyścigu. W czołowej dziesiątce mieścili się jeszcze Joel Kelso i Matteo Bertelle.
Holgado prezentował bardzo wysokie tempo. Mistrz świata juniorów uzyskał najlepszy czas okrążenia i w ciągu dwóch kółek awansował z piątego na drugie miejsce. Tymczasem za falstart kary „double long lap” otrzymali Kaito Toba i Deniz Oncu. Turek znajdował się obecnie na ósmej, natomiast Japończyk na dwudziestej pozycji.
Na piątym okrążeniu, w wyniku kolizji, wywrotkę zaliczyli Bertelle i Scott Ogden. Okazało się, że całe zajście było spowodowane „wysiadką” Oncu, który doprowadził do zmiany kierunku jazdy Masii. Bertelle przestraszył się całego zajścia i wypadł z toru, a wraz z nim Anglik. W międzyczasie Foggia i Suzuki wyprzedzili Holgado. Nadal prowadził Guevara, który posiadał blisko 0,6 sekundy nad Włochem. Z duetem Leopard Racing i Holgado walczyli Garcia i Sasaki. Straty notował Munoz, który po dobrym początku spadł na ósmą lokatę, wyprzedzony jeszcze przez Kelso. Do czołowej dziesiątki wskoczyli Jaume Masia i Adrian Fernandez.
Na siódmym kółku, w trzecim zakręcie, z wyścigiem w wyniku wywrotki pożegnał się Kelso. Guevara utrzymywał przewagę nad Foggią i Suzukim, z którym nadal kontakt trzymali Garcia, Sasaki i Holgado, zamykający czołową szóstkę. Już blisko 2,5 sekundy za mistrzem świata juniorów Moto3 jechał Munoz, który musiał obawiać się Masii i Fernandeza. Straty po odbyciu kary odrabiał Oncu. Turek wyprzedził Ivana Ortolę i jechał na jedenastym miejscu.
Za nami było dziesięć okrążeń. Guevara miał już blisko sekundę przewagi nad Foggią. Za Włochem jechał Garcia, który wyprzedzał Suzukiego, Sasakiego i Holgado. Na czoło grupy pościgowej wyszedł Oncu, który do szóstego miejsca tracił jednak blisko pięć sekund. Na ósmą lokatę awansował Ortola, który wyprzedzał Fernandeza i Masię. Munoz spadł z kolei na dwunastą pozycję.
Foggia i Garcia otrzymali ostrzeżenie za przekraczanie limitów toru. Co gorsza, Guevara budował przewagę i był już blisko 1,5 sekundy przed rywalami w walce o tytuł mistrzowski. W kontakcie z Włochem i Hiszpanem nadal znajdowali się Suzuki, Sasaki i Holgado. 5,5 sekundy za kierowcą Red Bull KTM Ajo jechał Oncu. Na ósmą lokatę ponownie awansował Masia, który wyprzedził w międzyczasie Fernandeza. Do czołowej dziesiątki wskoczył także Munoz. Ostrzeżenie za przekraczanie limitów toru otrzymał siedemnasty Diogo Moreira, który także wraca po przebytej kontuzji. Yamanaka tymczasem na dobre wycofał się z rywalizacji po problemach technicznych. Jego los podzielił również Joshua Whatley.
Przed zawodnikami było jeszcze dziesięć kółek. Guevara miał już blisko trzy sekundy przewagi. W grze o drugie miejsce nadal znajdowało się z kolei pięciu zawodników. Grupę prowadził Foggia, jednak czaił się za nim Garcia. Sasaki skutecznie zaatakował Suzukiego. Jako szósty jechał Holgado, który otrzymał ostrzeżenie za przekraczanie limitów toru. Już ponad siedem sekund za nimi jechał Oncu, któremu pozostała rywalizacja o siódmą lokatę z Fernandezem, Masią, Munozem, Andreą Migno oraz Ortolą. W czołowej piętnastce mieścili się jeszcze Xavier Artigas, Moreira i Stefano Nepa.
Pięć kółek do końca. Guevara był już ponad cztery sekundy przed rywalami. Grupa walcząca o drugą lokatę zaczęła się rozjeżdżać. W grze pozostali tylko Foggia, Garcia i Sasaki. Zaczął tracić Suzuki, któremu groziło ryzyko kary „long-lap”. Z walki kompletnie wypadł Holgado. Oncu z Fernandezem odjechali od Migno i Masii, w związku z czym to między nimi miała rozegrać się walka o siódme miejsce. Na trzynastą pozycję awansował Elia Bartolini.
Guevara ostatnie okrążenie wyścigu rozpoczął z ponad pięciosekundową przewagą nad rywalami. Foggia z Garcią odjechali od Sasakiego i to oni mieli rozegrać między sobą walkę o drugą lokatę. Garcia zdołał zaatakować rywala w ostatnim zakręcie toru, jednak zaliczyli lekką wysiadkę, w efekcie czego Włoch go skontrował. Pół sekundy za nimi linię mety przeciął Sasaki. W jeszcze w większym odstępie na metę wjechali Suzuki i Holgado. Oncu ostatecznie pokonał Fernandeza. Czołową dziesiątkę dopełnili Munoz i Ortola. Pozostałe punkty wpadły w ręce Migno, Masii, Bartoliniego, Artigasa i Nepy. Chwilę po wyścigu Bartolini otrzymał informację o utracie trzynastej pozycji kosztem Artigasa. Powodem decyzji sędziów było przekraczanie limitów toru przez Włocha na ostatnim okrążeniu.
Guevara jest już zaledwie siedem punktów za Garcią. Foggia i Masia tracą już ponad pięćdziesiąt punktów. Już za tydzień wyścig na holenderskim torze w Assen. Będzie to ostatnia eliminacja MMŚ przed zbliżającą się wakacyjną przerwą.
Wyniki wyścigu | |||||
POS | RIDER | NAT | TEAM | BIKE | TIME |
1 | Izan Guevara | SPA | GASGAS Aspar Team | (GASGAS) | 39m 14.946s |
2 | Dennis Foggia | ITA | Leopard Racing | (Honda) | 39m 19.799s |
3 | Sergio Garcia | SPA | GASGAS Aspar Team | (GASGAS) | 39m 19.910s |
4 | Ayumu Sasaki | JPN | Sterilgarda Husqvarna Max | (Husqvarna) | 39m 20.887s |
5 | Tatsuki Suzuki | JPN | Leopard Racing | (Honda) | 39m 24.027s |
6 | Daniel Holgado | SPA | Red Bull KTM Ajo | (KTM) | 39m 27.772s |
7 | Deniz Öncü | TUR | Red Bull KTM Tech3 | (KTM) | 39m 28.372s |
8 | Adrian Fernandez | SPA | Red Bull KTM Tech3 | (KTM) | 39m 29.610s |
9 | David Muñoz | SPA | BOE Motorsports | (KTM) | 39m 36.001s |
10 | Ivan Ortolá | SPA | Angeluss MTA Team | (KTM) | 39m 36.218s |
11 | Andrea Migno | ITA | Rivacold Snipers Team | (Honda) | 39m 36.398s |
12 | Jaume Masia | SPA | Red Bull KTM Ajo | (KTM) | 39m 36.475s |
13 | Xavier Artigas | SPA | CFMOTO Racing PruestelGP | (CFMOTO) | 39m 46.816s |
14 | Elia Bartolini | ITA | QJMotor Avintia Racing Team | (KTM) | 39m 46.738s |
15 | Stefano Nepa | ITA | Angeluss MTA Team | (KTM) | 39m 46.895s |
16 | Diogo Moreira | BRA | MT Helmets – MSI | (KTM) | 39m 47.066s |
17 | Taiyo Furusato | JPN | Honda Team Asia | (Honda) | 39m 47.174s |
18 | Lorenzo Fellon | FRA | SIC58 Squadra Corse | (Honda) | 39m 47.267s |
19 | John McPhee | GBR | Sterilgarda Husqvarna Max | (Husqvarna) | 40m 0.169s |
20 | Kaito Toba | JPN | CIP Green Power | (KTM) | 40m 6.788s |
21 | Alberto Surra | ITA | Rivacold Snipers Team | (Honda) | 40m 10.510s |
22 | Ana Carrasco | SPA | BOE Motorsports | (KTM) | 40m 32.811s |
23 | Mario Aji | INA | Honda Team Asia | (Honda) | 5 laps |
Carlos Tatay | SPA | CFMOTO Racing PruestelGP | (CFMOTO) | DNF | |
Joshua Whatley | GBR | VisionTrack Racing Team | (Honda) | DNF | |
Ryusei Yamanaka | JPN | MT Helmets – MSI | (KTM) | DNF | |
Joel Kelso | AUS | CIP Green Power | (KTM) | DNF | |
Scott Ogden | GBR | VisionTrack Racing Team | (Honda) | DNF | |
Matteo Bertelle | ITA | QJMotor Avintia Racing Team | (KTM) | DNF | |
Riccardo Rossi | ITA | SIC58 Squadra Corse | (Honda) | DNF |
Źródło: crash.net
Guevara jedzie po mistrzostwo. Nie ma wątpliwości.
Tatay zamierzał powtórzyć manewr Mira z GP Katalonii, ale na takim torze jak Sachsenring to niemożliwe :)
Musi się uczyć od miszcza
Skąd Hiszpanie ich biorą? Pewnie Guevara i Garcia powalczą o tytuł z Foggią, a w przyszłym sezonie wylądują w Moto2. Trzeba zrobić miejsce bo są następni jak Munoz, Holgado czy Ortola którzy pewnie zdominują walkę o mistrza w 2023 roku.
Promocja sportu przez Dornę i scentralizowanie programów promocyjnych na Półwyspie Iberyjskim swoje robi. Szczerze to nie jest to dobre dla dyscypliny…
Wyniki Moto3 są wstawione w newsie Moto2 a wyniki Moto2 są wstawione w newsie Moto3.