Home / Slider / Tourist Trophy: Anstey imponuje, Hutchinson na topie

Tourist Trophy: Anstey imponuje, Hutchinson na topie

AnsteyRCV2

Bruce Anstey jest już po pierwszych testach na swojej RCV, Ian Hutchinson jak dotychczas jest najszybszym zawodnikiem podczas tegorocznego Tourist Trophy a John McGuinness świętuje 20’lecie startów na TT

Bruce Anstey i RCV

AnsteyRCVMonday

„To jest prawdziwy motocykl wyścigowy” – uśmiechnął się 47’letni Nowozelandczyk do Clive’a Padggett’a oraz swoich mechaników w trakcie ostatnich szlifów wartej 138 000 funtów maszyny.

Anstey miał nadzieję poprowadzić ‘drużynę’  zawodników startujących po raz pierwszy, w sobotę wieczorem podczas otwarcia pierwszych sesji treningowych ale motocykl nie był jeszcze niestety gotowy. Jeszcze wtedy motocykl był odpalany wyłącznie na hamowni gdzie zespół uwijał się jak w ukropie aby potwór z silnikiem V4 był gotowy na czas.

AnsteyRCVMain

Clive Padgett symbolicznie przekazał wtedy klucz Bruce’owi. „Miej je zawsze przy sobie bo nie odpalimy motocykla po pit stopie” – żartował szef zespołu.

Natomiast 10’krotny zwycięzca TT przyznał, że jest podekscytowany i nie może doczekać się wyjazdu RCV na Mountain Course.

„Myślę, że to będzie świetny motocykl na TT. Jest mały i lekki przez co będzie świetnie skręcał ale jest też dłuższy od mojego Fireblade przez co też stabilniejszy.”

Dzięki specjalnemu fabrycznemu kitowi motocykl rozwija moc 220 koni mechanicznych. Padgett wyposażył RCV w specjalne przednie zawieszenie K-Tech przystosowane do TT zachowując przy tym oryginalny tylny widelec Ohlins.

AnsteyRCV3

W trakcie pierwszej sesji treningowej Superbike wszystkie oczy zwrócone były właśnie na RC213V-S oraz na Bruce’a Anstey’a. Nowozelandczyk wyjechał wtedy na tym motocyklu po raz pierwszy

‘Flying Kiwi’ pierwsze okrążenie pokonał na swojej Hondzie Fireblade po czym zjechał do boksów i przesiadł się na RC213V-S. Już na pierwszym okrążeniu Bruce uzyskał średnią prędkość 197 km/h co jest niezłym wyczynem biorąc pod uwagę to, że motocykl został ostatecznie przygotowany zaledwie niecałe 24 godziny wcześniej.

Na drugim okrążeniu Bruce podniósł poprzeczkę do 205 km/h i wyglądało na to, że będzie jeszcze szybciej lecz na trasie zrobił się ruch  i nie mógł już pędzić tak swobodnie. Był najszybszy na tzw. Speed Trap w Sulby gdzie osiągnął 311 km/h.

„Jesteśmy w siódmym niebie mówił Clive Padgett. Nowy motocykl to zawsze ruletka. Zrobiliśmy dwa okrążenia z nowym, większym zbiornikiem więc to kolejne kroki naprzód.”

„Tak naprawdę to zależy od Bruce’a czy będzie chciał się ścigać na RCV, czy będzie czuł się na niej pewnie. Mamy jeszcze w zanadrzu naszego Fireblade, świetnego Superbike który w zeszłym roku pobił rekord na North West 200 i był krok od ustanowienia nowego rekordu na TT. Zaplecze mamy świetne.” – podsumował szef team’u Padgett.

Kliknij, aby pominąć reklamy

John McGuinness i jego jubileusz

McGuinnessCollection

‘Król Gór’ obchodzi w tym roku 20’lecie swoich startów w TT na Wyspie Man. Z tej okazji wystawiono szeroką gamę motocykli których John używał podczas swoich startów na Mountain Course.

Wystawa „John McGuinness Collection” składa się z dwunastu motocykli które można obejrzeć w Nobles Park, naprzeciw parku VIP TT.

W centralnym miejscu znajduje się zeszłoroczna CBR 1000RR która towarzyszyła John’owi podczas jego 23 wygranej w zeszłorocznym Senior TT. Na wystawie znalazł się również motocykl na którym John miał swój debiut na Wyspie Man. Jest to Honda 250 z zespołu Paul Bird Motorsport na którym McGuinness zająl w 1996 roku 15 miejsce w wyścigu Leightweight.

Kolejną dwusuwową maszyną jest 250ccm Vimto Honda na której John odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w 1999 roku. W 2004 roku anglik zgarnął swojego pierwszego hat-tricka i wszystkie motocykle których wtedy używał- Yamaha R6 i R1, Honda RLR400- są udostępnione dla zwiedzających.

Jest również Fireblade z 2007 roku na którym John po raz pierwszy przekroczył magiczną barierę130 mph na okrążeniu (209 km/h)

Ian Hutchinson na topie

HutchinsonNight1

Ian był o włos od przekroczenia bariery 130 mph podczas pierwszych treningów motocykli klasy Superbike.

‘Hutchy’ wykręcił 129,954 mph (208 km’h) po zaciętej walce z Michael’em Dunlopem który był drugi. Trzeci był John McGuinness przed swoim zespołowym kolegą Conorem Cumminsem.Za nimi był Bruce Anstey ze swoimi 205 km/h ze startu lotnego.  Dean Harrison zanotował bardzo dobrą sesję treningową na motocyklu Superstock w której był najszybszy- 205, 966 km/h. William Dunlop przejechał parę okrążeń po czym zaliczył awarię motocykla- wykręcił dziewiąty czas.

Poniedziałkowe treningi

Superbike:

1)      Ian Hutchinson

2)      Michael Dunlop

3)      John McGuinness

4)      Conor Cummins

5)      Bruce Anstey

6)      Michael Rutter

7)      James Hillier

8)      Dean Harrison

9)      William Dunlop

10)   Daniel Hegarty

Superstock:

1)      Dean Harrison

2)      Michael Dunlop

3)      Peter Hickman

4)      John McGuinness

5)      Steve Mercer

6)      James Hillier

7)      Conor Cummins

8)      David Johnston

9)      Michael Rutter

10)   Gary Johnson

Supersport

1)      Dean Harrison

2)      Lee Johnston

3)      Steve Mercer

4)      Michael Rutter

5)      John McGuinness

6)      Ivan Lintin

7)      Lee Johnston

8)      William Dunlop

9)      Michal Dokoupil

10)      Robert Wilson

 

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: Olek

komentarze 3

  1. To jak widać ta RCV-ka i Anstey nieźle sobie radzą na TT. A tak mało czasu mieli na przygotowanie motocykla. Kurde, a John McGuinness już 20 lat na tej wyspie śmiga, szacun! Chciałabym strasznie zobaczyć kiedyś tą kolekcję moto, niesamowita! Fajnie, że Ian wciąż w formie i daje wszystko ze swojego BMW, super, 3mam kciuki :) A Guya brakuje.

  2. Widzieliście jakie Padgett ma chude rączki?

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
165 zapytań w 1,129 sek