Home / MotoGP / „Osiemsetki” jednak zostaną?!

„Osiemsetki” jednak zostaną?!

Tuż przed Bożym Narodzeniem oficjalnie ogłoszono fakt, iż od sezonu 2012 zawodnicy kategorii MotoGP jeździć będą na motocyklach o pojemności jednego litra. Wszyscy zadowoleni byli z tej zmiany jednak jak donoszą plotki, 800-tki być może Tuż przed Bożym Narodzeniem oficjalnie ogłoszono fakt, iż od sezonu 2012 zawodnicy kategorii MotoGP jeździć będą na motocyklach o pojemności jednego litra. Wszyscy zadowoleni byli z tej zmiany jednak jak donoszą plotki, 800-tki być może nie znikną tak szybko!

Wprowadzenie maszyn o pojemności 1000cc będzie trzecią zmianą motocykli w klasie królewskiej w ciągu ostatnich dziesięciu lat. Informacja ta zasiała zarówno tyle samo radości, co i obaw. Praktycznie wszyscy ucieszyli się z wprowadzenia nowej pojemności, a niektórzy zawodnicy, jak Valentino Rossi czy Dani Pedrosa określali przyjęcie przepisu o „osiemsetkach” jako największy błąd szefostwa w ciągu ostatnich piętnastu lat!

Jak wielu zaobserwowało, zmiana formuły, która miała obniżyć koszta w perspektywie długoterminowej, znacznie powiększyła je w tej krótkoterminowej. Producenci musieli wydać jeszcze więcej pieniędzy, by wyprodukować nowe silniki o pojemności 800cc. Nie inaczej będzie i tym razem, a krytykę tą podziela także MSMA, stowarzyszenie reprezentujące producentów w klasie MotoGP. Jak dowiedział się serwis MCN, producenci chcą, by w roku 2012 nadal można było używać „osiemsetek”, które, notabene, zostały wprowadzone dopiero w 2007!

Według dziennikarza brytyjskiego serwisu, Carmelo Ezpeleta skłonny jest do podjęcia decyzji, by motocykle o tych dwóch pojemnościach mogły jeździć jednocześnie. Według szefa Dorna Sports (organizacja posiadająca prawa reklamowe w Motocyklowych Mistrzostwach Świata), sezon 2012 miałby być swego rodzaju przejściowym, tak jak osiem lat temu. Wtedy to też wprowadzono czterosuwowe 990-tki, jednak w tym samym roku zawodnicy mogli jeszcze jeździć na dwusuwowych motocyklach o pojemności 500cc. Dopiero w 2003 wszystkie maszyny musiały mieć poj. 990cc.

Dzięki temu, fabryki, które zainwestowały ciężkie pieniądze w wyprodukowanie silników o pojemności 800cc, mogłyby jeszcze przez rok wystawiać „starsze” motocykle obok „litrów”. Te drugie, jak dotychczas ogłoszono, będą mogły mieć maksymalnie cztery cylindry o średnicy 81 mm. W 2012 miałyby jednak baki o innej pojemności i inną wagę, by szanse zawodników jeżdżących na „osiemsetkach” i „tysiącach” były bardziej wyrównane.

Wielu ludzi obecnych na paddocku udało się obecnie na wypoczynek do Japonii, Europy, Stanów Zjednoczonych lub Australii, by wrócić na tor Sepang pod koniec tegoż miesiąca. Ostateczny regulamin mamy poznać w drugiej połowie miesiąca. Wszystko to nastąpi po spotkaniu Komisji Grand Prix, które będzie miało miejsce siedemnastego lutego w Barcelonie.

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
141 zapytań w 2,198 sek