Home / WSBK / Hannspree Ten Kate Honda kompletuje skład

Hannspree Ten Kate Honda kompletuje skład

Kilka tygodni temu swój kontrakt z holenderskim zespołem na kolejne dwa lata przedłużył Johnny Rea, a Ronald Ten Kate jasno zadeklarował, że skład w kolejnym sezonie skurczy się z trzech do dwóch zawodników. Krok ten jak deklaruje sam menadżer mKilka tygodni temu swój kontrakt z holenderskim zespołem na kolejne dwa lata przedłużył Johnny Rea, a Ronald Ten Kate jasno zadeklarował, że skład w kolejnym sezonie skurczy się z trzech do dwóch zawodników. Krok ten jak deklaruje sam menadżer ma na celu podniesienie jakości w zespole, którego pełny skład poznaliśmy w dzisiejszym komunikacie prasowym teamu Hannspree Ten Kate Honda.

Obok młodego reprezentanta wysp brytyjskich fabrycznej Hondy CBR1000RR w sezonie 2010 dosiądzie Max Neukirchner, który w burzliwych okolicznościach zakończył swoją współpracę z zespołem Alstare Suzuki. Dotychczasowi pracodawcy Niemca zarzucali mu ukrywanie swojego rzeczywistego stanu zdrowia, oraz zabiegów operacyjnych, które Max rzekomo przechodził bez informowania o nich centrali Suzuki. W kulisach mówiło się jednak, że jak to zwykle bywa w takich sprawach kluczową rolę odgrywały pieniądze oraz plan Francisa Batty, kierownika zespołu Alstare Suzuki, sprowadzenia do siebie Sylvaina Guintoli. O tymże udanym manewrze popularnego Belga pisaliśmy kilka dni temu.

Neukirchner nie próżnował i kiedy tylko zrozumiał, że sprawy nie układają się po jego myśli rozpoczął rozmowy z Ronaldem Ten Kate. Dwudziestosześcioletni kierowca pochodzący ze Stollberga przez większość swojej kariery związany był z Hondą i po czteroletnim rozbracie wraca ponownie pod jej skrzydła.

Max w swej oficjalnej wypowiedzi nie omieszkał wspomnieć o swojej dobrej kondycji fizycznej, na temat której po sieci krążyły skrajne informacje. „Muszę powiedzieć, że na obecną chwilę czuję się świetnie. Zespół Ten Kate jest bardzo poważnym i doświadczonym zespołem, a Honda CBR1000RR jest obecne bardzo silnym pakietem. Jonathan udowodnił to tegorocznymi zwycięstwami i z niecierpliwością czekam by stać się jego team-partnerem, gdyż jesteśmy także dobrymi kumplami. Świetnie jest być ponownie z Hondą; czuję się zdrowy i zdeterminowany by zaliczyć dobry przyszły sezon.”

Początek obecnego sezonu był bardzo udany dla Maxa, dwie wizyty na podium dobrze rokowały, lecz przyszła feralna runda na torze Monza i fatalny wypadek na pierwszej szykanie legendarnego toru. Poważne złamanie nogi wykluczyło go na kilka miesięcy z rywalizacji. Kiedy rehabilitacja zbliżała się ku końcowi, testy na torze Imola przyniosły kolejne rozczarowanie związane z nieszczęśliwym upadkiem i wykluczeniem z rywalizacji do końca sezonu 2009.

Ronald Ten Kate jednak nie przejął się najwidoczniej urazami Niemca i postanowił zaproponować mu kontrakt, by jak to nazwać, stworzyć ‚dream team’ w swoim zespole złożony z Jonthana Rea i właśnie Maxa Neukirchnera. „Jak nikt inny zostaliśmy zaskoczeni informacją na temat możliwości zatrudnienia Maxa. Natychmiast zobaczyliśmy, że wraz z Jonathanem Rea stworzy on prawdziwy ‚dream team’, który jest chyba najmłodszą parą zawodników mającą na swoim koncie zwycięstwa w kategorii World Superbike. Zdajemy sobie sprawę, że Max będzie potrzebował nieco czasu by powrócić do pełni formy, ale jesteśmy pewni, że jego talent, motywacja i determinacja pozwoli mu szybko złapać dobre tempo.”

Swojego zadowolenia z zatrudnienia Maxa nie krył również Robert Watherston — menadżer europejskiego oddziału Hondy. „Wszyscy w Hondzie są absolutnie zachwyceni mogąc powitać Maxa ponownie w naszej rodzinie. Swego czasu był on konkurencyjny na naszej maszynie, dlatego mamy nadzieje ponownie widzieć go na Hondzie walczącego o czołowe pozycje.”

Max Neukirchner — historia kariery:

1997: ADAC Junior Cup — Aprilia 125cc
Narodowe mistrzostwa klasy 125cc(Honda)
1999: #4 Drogowe mistrzostwa Niemiec
Narodowe mistrzostwa klasy 125cc(Honda)
2000: #10 Mistrzostwa Niemiec klasy 250cc(Honda)
2001: #5 Mistrzostwa Niemiec klasy 250cc(Honda)
2002: #2 Mistrzostwa Niemiec klasy 250cc(Honda)
#10 Europejskie mistrzostwa klasy 250cc(Honda)
2003: #3 Europejskie mistrzostwa klasy 250cc(Honda)
2004: #9 Mistrzostwa Świata klasy Superport(Honda)
2005: #12 Mistrzostwa Świata klasy Superbike(Honda)
2006: #18 Mistrzostwa Świata klasy Superbike(Ducati)
2007: #9 Mistrzostwa Świata klasy Superbike(Suzuki)
2008: #5 Mistrzostwa Świata klasy Superbike(Suzuki) — dwa zwycięstwa
2009: (przed ostatnią rundą) #16 Mistrzostwa Świata klasy Superbike(Suzuki)
Tylko cztery rundy na koncie(kontuzja)

AUTOR: Redakcja

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
106 zapytań w 0,933 sek