Home / Slider / Bimota wraca do WSBK w 2025 roku!

Bimota wraca do WSBK w 2025 roku!

Włoska marka Bimota ogłosiła dziś powrót do mistrzostw świata World Superbikes w 2025 roku! Nie będą oni jednak produkować swoich motocykli od podstaw. Zamiast tego silnik i elektronika z nim związana będzie pozyskiwana od Kawasaki, producenta, który w 2019 przejął kontrolę nad coraz gorzej wyglądającą Bimotą. Włosi dostarczą swoim motocyklom własną ramę. Fakt, że będzie to tak naprawdę zespół satelicki Kawasaki będzie widoczny nawet w nazwie zespołu: Bimota by Kawasaki Racing Team.

Bimota przez wiele lat ścigała się wcześniej w padoku Grand Prix. Później zasilili także padok WorldSBK, kiedy to seria została utworzona – w 1988. W Superbike’ach osiągali naprawdę świetne wyniki, bowiem w pierwszym roku istnienia serii wygrali aż 7 wyścigów: 5 za sprawą Davide Tardozziego, i 2 przy pomocy Stephane Mertensa. Ostatni triumf odnieśli w roku 2000, kiedy to na mokrym torze Phillip Island najszybszy okazał się Anthony Gobert.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Oprócz sporej ilości części, Kawasaki „odda” także Bimocie wielu swoich obecnych inżynierów, by jak najszybciej mogli walczyć o czołowe pozycje. Na ten moment nie zostały podane żadne informacje dotyczące tego, kto będzie dosiadał tych motocykli.

Jest to oczywiście podobna strategia do tej KTM-a z MotoGP, który swój satelicki zespół Tech3 okleił naklejkami GasGas, by wypromować mniejszą markę. W tym przypadku jest podobnie. Oprócz docenienia historii marki Bimota i jej wyścigowego DNA, głównym celem jest promocja firmy, w celu zwiększenia sprzedaży motocykli drogowych.

Źródło: worldsbk.com

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: Maciej Marcinkowski

2007 | kontakt: [email protected]

komentarzy 6

  1. Skoro do tego nowego zespołu przechodzi część personelu obecnego KRT i dalej wszystkim ma zarządzać Provec, to znaczy to, że Kawasaki zabiera się w WSBK.
    Tak to chyba należy interpretować.

    • A KTM zabiera sie z MotoGP?

      • A na jakiej płaszczyźnie te dwie sytuacje są porównywalne?

      • To jest trochę inaczej, mimo że Bimota jest własnością Kawasaki
        przede wszystkim dlatego że Bimota „trochę da coś od siebie przy tym motocyklu” podczas gdy GASGAS nie jest oficjalnie konstruktor motocyklli, tylko zespół, to jest tylko KTM pomalowany w inne barwy a motocykl Bimoty będzie technicznie trochę inny niż motocykl Kawasaki

    • Na motorsport.com napisali że fabrycznego zespołu Kawasaki w WSBK 2025 nie będzie (ale szukając oficjalnego info nigdzie nie znalazłem) bo w sumie na to wygląda żę KRT stanie się Bimotą ale to że KRT będzie Bimotą to wcale nie oznacza że Kawasaki nie będzie no bo przecież może być tak:
      1) KRT może przecież wystawiać 4 moto (2 Kawasaki i 2 Bimoty)
      2) Kawasaki może przecież zaleźć sobie inny zespół który będzie ich zespołem fabrycznym bądź pół-fabrycznym
      3) Kawasaki może przecież dostarczać w sumie tylko motocykle klientom, pytanie tylko wtedy kto i jak te motocykle będzie rozwijał

  2. Kawasaki znika, tak to wygląda. Muszę powiedzieć że szybciej niż myślałem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
155 zapytań w 1,795 sek