Home / WSBK / Troy Bayliss zamierza zakończyć karierę w dobrym stylu

Troy Bayliss zamierza zakończyć karierę w dobrym stylu

Australijczyk zdobył swoje dwudzieste szóste Superpole w karierze i odebrał kluczyki do nowego Alfa Romeo dla najlepiej kwalifikującego się zawodnika kończącego się sezonu. To była mokra i zarazem ostatnia sesja Superpole w aktualnej formule. OdbywałaAustralijczyk zdobył swoje dwudzieste szóste Superpole w karierze i odebrał kluczyki do nowego Alfa Romeo dla najlepiej kwalifikującego się zawodnika kończącego się sezonu. To była mokra i zarazem ostatnia sesja Superpole w aktualnej formule. Odbywała się w trybie pięćdziesięciominutowej sesji z limitem okrążeń.

Od następnego sezonu, o czym informowaliśmy już wcześniej, sesja Superpole przybierze formułę dobrze znaną z zawodów F1. Będzie podzielona na trzy części, w której kolejni najsłabsi będą eliminowani z dalszej rywalizacji.

Tymczasem ostatnia sesja w starym trybie przebiegała pod dyktando opadów deszczu. Ulewa rozszalała się nad torem na kilka minut przez rozpoczęciem zawodów. Zaledwie kilku zawodników wyruszyło na tor zaraz po tym jak zegar rozpoczął odmierzać czas. Jak się później okazało było to rozwiązanie najlepsze, gdyż pogoda miast poprawiać się z minuty na minutę robiła dokładnie coś odwrotnego.

Im dłużej sesja trwała tym tory był coraz bardziej zmoczony i uniemożliwiał uzyskiwanie coraz lepszych rezultatów. Zwycięzcami więc okazali się ci którzy swoje najlepsze okrążenia wykonali zaraz na początku sesji.

Troy Bayliss dzisiejszym rezultatem wręcz rozłożył rywali na łopatki uzyskując czas lepszy od drugiego na tablicy o prawie 1,5 sekundy. Cal Crutchlow startując z dziką kartą był rewelacją dzisiejszej sesji, podobnie jak inny wyspiarz Jonathan Rea — obaj na Hondach zajęli kolejno drugie i trzecie miejsce. Pierwszy rząd uzupełnił Max Biaggi rozstający się wraz z końcem tego sezonu ze swoim aktualnym zespołem Sterilgarda Ducati.

Wyniki:
1. Troy Bayliss AUS Ducati Xerox 1098 F08 1’58.548s
2. Cal Crutchlow GBR HM Plant Honda CBR1000RR 2’ 01.023s
3. Jonathan Rea GBR Hannspree Ten Kate Honda CBR1000RR 2’02.027s
4. Max Biaggi ITA Sterilgarda Go Eleven 1098 RS08 2’02.107s
5. Michel Fabrizio ITA Ducati Xerox 1098 F08 2’02.779s
6. Leon Haslam GBR HM Plant Honda CBR1000RR 2’02.861s
7. Troy Corser AUS Yamaha Motor Italia YZF-R1 2’03.014s
8. Ruben Xaus ESP Sterilgarda Go Eleven 1098 RS08 2’03.023s
9. Regis Laconi FRA PSG-1 Kawasaki Corse ZX-10R 2’03.494s
10. Noriyuki Haga JPN Yamaha Motor Italia YZF-R1 2’04.420s
11. Carlos Checa ESP Hannspree Ten Kate Honda CBR1000RR 2’04.496s
12. Jakub Smrz CZE Guandalini Racing by Grifo’s 1098 RS08 2’05.250s
13. Yukio Kagayama JPN Alstare Suzuki GSX-R1000 2’05.408s
14. Ayrton Badovini ITA Team Pedercini ZX-10R 2’06.354s
15. Max Neukirchner GER Alstare Suzuki GSX-R1000 2’06.830s
16. Fonsi Nieto ESP Alstare Suzuki GSX-R1000 2’10.953s

AUTOR: Redakcja

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
142 zapytań w 1,086 sek