Home / WSBK / Trzecie zwycięstwo Troya Baylissa w sezonie 2007

Trzecie zwycięstwo Troya Baylissa w sezonie 2007

Troy Bayliss(Ducati Xerox) wygrywa swój trzeci wyścig w tym sezonie, wyprzedzając obu kierowców zespołu Yamaha Motor Italia, kolejno Noriyuki Hagę oraz Troya Corsera. Pierwszy wyścig na torze Silverstone odbywał się w strugach deszczu i nie brakowało w nim wieTroy Bayliss(Ducati Xerox) wygrywa swój trzeci wyścig w tym sezonie, wyprzedzając obu kierowców zespołu Yamaha Motor Italia, kolejno Noriyuki Hagę oraz Troya Corsera. Pierwszy wyścig na torze Silverstone odbywał się w strugach deszczu i nie brakowało w nim wielu upadków i „gorących” sytuacji.

Doskonałym startem popisał się Troy Bayliss, który ruszając z Superpole jako pierwszy złożył się do pierwszego łuku, tuż za nim zajęli miejsca w szeregu Haga i Corser. Dobry start zanotowali także obaj kierowcy Alto Evolution Honda, Karl Muggeridge oraz Josh Brookes.

Na trzecim okrążeniu miała miejsce niezwykle ważna sytuacja. James Toseland(Hannspree Ten Kate Honda) zalicza poważnego „highside’a” i ląduje na poboczu. Brytyjczyk postanawia jednak podnieść motocykl i kontynuować rywalizację. Po powrocie na tor, James ląduje na 18 miejscu i pogoń za punktami.

Na czwartym okrążeniu na prowadzenie wychodzi Corsem a Nitro notuje najszybsze okrążenie toru. Po wyjściu na czoło wyścigu Australijczyk stara się odjechać stawce, lecz grupa pościgowa nie daję mu tej satysfakcji.

Wraz z kolejnymi okrążeniami stawka zaczyna się rozciągać, a czołowa trójka zaczyna zaznaczać swoją przewagę nad resztą grupy. Na szóstym okrążeniu Max Biaggi(Alstare Corona Suzuki Extra) traci swoje, nota bene, szóste miejsce na rzecz dobrze jadącego w tym wyścigu Josha Brookesa.

Następne okrążenia to systematyczne bicie rekordu okrążenia przez czołową trójkę. Na dziewiątym okrążeniu mają oni już przewagę ponad 7 sekund na Robert o Rolfo(Hannspree Ten Kate Honda).

Dziesiąte okrążenie to atak Troya Baylissa i objęcie prowadzenia. Trzy okrążenia później zaczyna się pierwsze dublowanie. Tymczasem James Toseland wskakuje na 16 pozycję i zaczyna marsz w górę stawki. Jadący na szóstej pozycji młody Australijczyk, Brookes mając dwie sekundy przewagi nad następnym Maxem Biaggi popełnia błąd i zaprzepaszcza szanse na uzyskanie doskonałego wyniku.

Okrążenie numer czternaście to walka lidera klasyfikacji z Kagayamą i Morellim. Udane manewry Brytyjczyka oraz wycofanie się z wyścigu Alessandro Polity pozwala przesunąć mu się na dwunastą pozycję.

Kolejne okrążenia to systematyczna bicie rekordu okrążenia przez czołową trójkę. W międzyczasie z wyścigu odpada Jakub Smrz i dzięki temu Toseland wskakuję na pozycję numer 11.

Dziewiętnaste okrążenie przynosi zmianę czołowej grupie. Dublowany Kagayama wprowadza nieco zamieszania, co wykorzystuje Haga wyprzedzając swojego kolegę z zespołu, Troya Corsera. Na następnym okrążeniu James wyprzedza Neukirchnera i melduję się na mecie dwudziestego okrążenia na miejscu dziesiątym. Na okrążeniu numer 23 z wyścigu wypada Fonsi Nieto(PSG-1 Kawasaki Corse), a na kołku numer 25 problemy ma Ruben Gaus(Ducati Sterilgarda). Wszystko to pozwala przesunąć się Toselandowi na ósme miejsce, na którym kończy wyścig.

Przedostatnie okrążenie to rekord okrążenia ustanowiony przez Troya Baylissa i spokojna jazda do końca wyścigu, którego czołowa trójka mija metę w kilkudziesięcio metrowych odstępach.

Wyniki I wyścigu:
1. Troy Bayliss
2. Noriyuki Haga
3. Troy Corser
4. Roberto Rolfo
5. Regis Laconi
6. Max Biaggi
7. Lorenzo Lanzi
8. James Toseland
9. Ruben Xaus
10. Max Neukirchner
11. Vittorio Iannuzzo
12. Luca Morelli
13. Shinichi Nakatomi

AUTOR: Redakcja

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
139 zapytań w 1,198 sek