Home / WSBK / W BMW narazie bez niespodzianek

W BMW narazie bez niespodzianek

Monachijska fabryka przymierza się do zmian kadrowych, które mają dotknąć niemal każdego szczebla zatrudnienia w zespole BMW Motorrad. Narazie jednak niemiecki producent zakomunikował pozostanie w zespole kluczowej w rozwoju modelu S1000RR postaci.

Oficjalna informacja głosi, że BMW Motorrad Motosport w przyszłym sezonie nadal będzie inwestował we współpracę z doświadczonym, dwukrotnym mistrzem świata, Troyem Corserem. Młody zespół, który debiutował na arenie międzynarodowej niespełna dwa lata temu przedłużył kontrakt na kolejny, trzeci sezon z Australijczykiem. Sezon 2010 to zauważalny krok naprzód w rozwoju motocykla BMW a wkładu Corsera w to osiągniećie nie sposób ocenić, gdyż jak nie od dziś wiadomo na padoku World Superbike uchodzi on za jednego z najlepszych specjalistów w dziedzinie rozwoju motocykli.

 

 

Popularny nie tylko z padoku Superbike, Berti Hauser na temat wspomnianego przedłużenia współpracy wypowiadał się, jak nie trudno się domyślić, w samych superlatywach. Jesteśmy bardzo uradowani, że Troy Corser będzie nadal częścią naszego zespołu. Odgrywał on główną rolę w przekształceniu zespołu do stanu w jakim znajduje się aktualnie. Był z nami od pierwszego dnia, a jego wieloletnie doświadczenie w Mistrzostwach Świata Superbike było dla nas niezwykle przydatne. Naszym celem na dzień dzisiejszy jest kontynuowanie rozwoju na bazie tej platformy. Nie mamy wątpliwości, że możemy osiągnąć nasz ambitny plan wspólnie z Troyem. Oczywiście w najbliższych dniach ujawnimy, kto będzie naszym drugim oficjalnym kierowcą.

Popularny Mr Superpole nie krył nigdy swojej chęci dłuższego związania się z monachijskim producentem. Australijczyk czuje się w niemieckim zespole niczym ryba w wodzie, co też potwierdza jego wypowiedź zamieszczona w oficjalnym komunikacie. To była dla mnie łatwa decyzja, gdyż czuje się w tym zespole jak w domu. Budujemy razem coś naprawdę dobrego i sprawia mi to przy okazji niezwykle wiele radości, szczególnie, że jestem w tym projekcie od samego początku. Australijczyk, który w tym sezonie dwukrotnie stawał na podium – Monza i Misano widzi dalszą współprace z maszyną S1000RR w samych kolorowych barwach. Myślę, że na obecną chwilę osiągnęliśmy wspólnie już całkiem sporo i wierzę, że nasze zaangażowanie oraz środki pozwolą nam na dalsze wspinanie się w górę stawki już w najbliższym sezonie. 

 

Ostatnie doniesienia głoszą, że drugim kierowcą fabrycznego zespołu będzie najprawdopodobniej Leon Haslam, który nie jest zadowolony ze wsparcie jakie otrzymuje od Suzuki jego aktualny zespół Alstare. W kuluarach mówi się także o Jamesie Toselandzie i Noriyuki Hadze, jednak najbliżej dzielenia garażu z Corserem wydaje się być jednak aktualny vice-lider klasyfikacji generalnej mistrzostw świata. 

Profil Troya Corsera:

Data urodzenia: 27 listopad 1971
Miejsce urodzenia: Wollongong (AUS)
Zamieszkanie: Monte Carlo (MCO)
Stan cywilny: żona Sam,  dwoje dzieci – Kalani and Kelisa
Wzrost: 1.75 m
Waga: 66 kg
Hobby: Golf, wakeboarding, karting, jet-ski, motocross
Zainteresowania: Wyścigi motocyklowe
Ulubione tory: Phillip Island, Valencia, Portimão
Pierwszy motocykl: Yamaha TY 80 (drogowy), Honda CR 80 (wyścigowy)
Pierwszy wyścig: 1989 Australijska seria produkcyjna 250cc
Najważniejsze osiągnięcia: 1996 Mistrz Świata Superbike, 2005 Mistrz Świata Superbike
Historia startów w WSBK: 351 wyścigów, 130 podia, 33 zwycięstwa, 47 drugich pozycji, 50 trzecich miejsc, 43 pole position, 45 najszybszych okrążeń
Oficjalna strona: www.troycorser.com
 

AUTOR: Redakcja

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
107 zapytań w 1,467 sek