Home / Artykuły / Opony motocyklowe retro – modele podkreślające wygląd klasyka

Opony motocyklowe retro – modele podkreślające wygląd klasyka

Niewątpliwą zaletą motocykli klasycznych jest ich wygląd. Design z dawnych lat sprawia, że chociaż osiągi tych jednośladów nie są powalające, to jazda nimi zapewnia nieopisaną satysfakcję. Nowoczesne opony mogą jednak znacząco obniżyć walory wizualne klasyka. Jakie ogumienie podkreśli wygląd modeli retro?

Klasyczne motocykle wymagają opon w stylu retro

Dobór opon do starego motocykla jest niemal tak istotny, jak wybór odpowiedniego jednośladu. Ogumienie musi łączyć wygląd z odpowiednim poziomem bezpieczeństwa. Kierowcy poszukujący jednośladu retro, jak również klasycznego samochodu, mogą znaleźć odpowiedni egzemplarz na otoklasyki.pl. Osoby, które już zdobyły wymarzony motocykl z dawnych lat, mogą natomiast zastanawiać się, jakie dobrać do niego ogumienie.

Michelin Road Classic – wysoka stabilność i bezpieczeństwo w deszczu dla klasycznych motocykli szosowych

Opony Michelin Road Classic wykorzystują konstrukcję diagonalną z opasaniem. Sztywność opasania dobrano tak, aby model oferował stabilność z zachowaniem odpowiedniego komfortu jazdy. Nowoczesne rozwiązania zastosowane w tych klasycznych oponach przełożyły się o nawet 50% większą przyczepność i stabilność w zakrętach w porównaniu z modelem poprzedniej generacji.

Ponadto Michelin Road Classic został zoptymalizowany do bezpiecznej jazdy również podczas deszczowej pogody. Klasyczny wzór bieżnika w 26% tworzą nacięcia, które pozwalają efektywnie odprowadzać nadmiar wody. Przyczepność na mokrej nawierzchni zwiększa również mieszanka gumowa z kauczuku krzemionkowego wykorzystująca technologię Silica Rain.

Bridgestone L309 – model do klasycznych jednośladów typu chopper i cruiser

Model Bridgestone L309 to opony dętkowe, opracowane specjalnie do użytku w motocyklach typu chopper i cruiser z dawnych lat – dobrze sprawdzą się również podczas dalszych wyjazdów. Ogumienie wykorzystuje rozwiązania, które skutecznie eliminują drgania, dzięki czemu oferują odpowiedni komfort podczas pokonywania kolejnych kilometrów. Bieżnik modelu otrzymał klasyczny wzór z klockami o różnej powierzchni, który zapewnia pewne prowadzenie na asfalcie, sprawne odprowadzanie wody spod kół, oraz przyczepność wystarczającą do jazdy również na nieubitych nawierzchniach. 

Metzeler ME 22 – opony o wysokiej wytrzymałości do motocykli o niskiej i średniej mocy

Metzeler ME 22 to model łączący klasyczny wzór bieżnika i nowoczesne technologie, które przekładają się na trwałość i stałe osiągi przez wiele kilometrów. Jego parametry dopasowano do motocykli o małej i średniej mocy, dzięki czemu sprawdzi się również w modelach retro. Wysoka trwałość została osiągnięta dzięki odpornej na ścieranie mieszance oraz rowkom, które przyczyniają się do równomiernego zużycia.

Ponadto zygzakowaty rowek w centralnej strefie bieżnika odpowiada za redukcję drgań oraz poprawę efektywności w odprowadzaniu wody. Rowki boczne są natomiast odpowiedzialne za drenaż w zakrętach, dzięki czemu ogumienie może sprawdzić się również na mokrej nawierzchni.

Continental K62 – opony z białymi bokami do klasycznych skuterów

Właściciele klasycznych skuterów chętnie wybierają ogumienie ze ścianami bocznymi w kolorze białym. Ten akcent pozwala jeszcze bardziej podkreślić retro styl z dawnych czasów. Modele opon w wersjach z białymi ścianami bocznymi – oznaczenie WW (ang. White Wall), są oferowane m.in. przez markę Continental. 

Przykładem jest Continental K62. To model, którego bieżnik stworzono z połączenia profilu segmentowego oraz blokowego. Dzięki temu nabrał on tradycyjnego wyglądu, który znakomicie łączy się z białymi ścianami bocznymi i podkreśla wygląd skuterów z dawnych lat.

Źródło: artykuł sponsorowany

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
137 zapytań w 2,007 sek