Home / Artykuły / Tuning samochodowy

Tuning samochodowy

Kupując swój wymarzony samochód niektórzy użytkownicy chcąc wyróżniać się z tłumu decydują się na tuning swojego pojazdu, który polega na zmianie standardowego wyglądu samochodu i jego fabrycznych parametrów technicznych. Jedną z firm zajmującą się profesjonalnie zarówno modyfikacjami mechanicznymi jak i optycznymi jest firma WLMCustoms. Klienci decydujący się na skorzystanie z ofert tej firmy najczęściej decydują się na tuning polegający na zmianie wyglądu zewnętrznego oraz wewnętrznego pojazdu.

Do usług auto tuningu można zaliczyć zmianę koloru nadwozia oraz elementów wnętrza pojazdu folią o wybranym przez klienta, dowolnym kolorze lub też kolorach w zależności od jego życzenia. Oklejanie pojazdów folią w obecnych czasach jest jedną z najpopularniejszych form tuningu. Ponadto do zmian wyglądu można zaliczyć niedawno wprowadzone do oferty karbonowanie elementów, które nadaje pojazdowi niepowtarzalny i prestiżowy wygląd. Włókno węglowe ma wiele do zaoferowania. Jego wyjątkowy wygląd idzie w parze z niezwykłą lekkością oraz wytrzymałością. Wykorzystanie carbonu przez firme WLMCustoms przy modyfikacji samochodów pozwala na realizację najbardziej unikatowych projektów.

Kolejnym zabiegiem diametralnie zmieniającym wygląd samochodu jest zamontowanie obręczy ze stopów lekkich o większej średnicy oraz opon o niższym profilu. Niektórzy klienci, którym zależy na poprawie osiągów swojego samochodu decydują się na skorzystanie z oferty chiptuning’u polegającego na zmianie oprogramowania w sterowniku silnika bez konieczności wymiany części mechanicznych (Stage 1). Program jest tak dostosowany, aby nie powodował nadmiernego zużycia podzespołów silnika.

Ciekawostką jest to, że dzięki zmianie oprogramowania elektronicznego modułu sterowania silnika możliwe są następujące zmiany:
– przesunięcie granicy ograniczenia maksymalnej prędkości obrotowej wału korbowego silnika, wykonywane dopiero po gruntownych modyfikacjach całego silnika, tj. zamontowanie kutych elementów układu korbowo – tłokowego
– zmiana ciśnienia doładowania w przypadku elektronicznie sterowanego zaworu upustowego
– zmiana stosunku ilości wtryskiwanego paliwa do ilości powietrza
– zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu (silniki z zapłonem iskrowym)
– zmiana kąta wyprzedzenia wtrysku oraz czasu otwarcia wtryskiwacza (silniki z zapłonem samoczynnym ZS).

Dzięki nowemu programowi korzyścią jest nie tylko zwiększenie momentu obrotowego i mocy silnika, ale także zmniejszenie zużycia paliwa.

Wymagający klienci chcący uzyskać znacznie większe przyrosty momentu obrotowego i mocy oprócz chiptuningu decydują się na wykonanie modyfikacji układów: dolotowego, wymianę chłodnicy powietrza doładowanego (intercoolera) na taką o większej wydajności, wymianę układu wydechowego oraz sprzęgła. Dzięki wymianie tych podzespołów oraz odpowiedniemu dostrojeniu możliwe są zdecydowanie większe przyrosty momentu obrotowego i mocy w całym zakresie charakterystyki (Stage 2, Stage 3).

Po wykonaniu szerszych modyfikacji silnika niż sama ingerencja w oprogramowanie ważne jest zamontowanie dodatkowych wskaźników, takich jak: wskaźnik ciśnienia doładowania, temperatury oleju, czy też temperatury cieczy chłodzącej.

Kolejnym zabiegiem, tym razem mającym wpływ na zwiększenie przyczepności i stabilności pojazdu są modyfikacje zawieszenia oraz układu hamulcowego.

Do modyfikacji układu hamulcowego można zaliczyć założenie sportowych nacinanych tarcz hamulcowych, dzięki którym możliwe będzie odprowadzanie większych ilości ciepła powstającego w wyniku hamowania. Modyfikacje zawieszenia polegają na zmianie sprężyn oraz amortyzatorów na elementy o innej charakterystyce. Zazwyczaj towarzyszy temu obniżenie pojazdu, co dodatkowo poprawia wygląd samochodu.

Dzięki zastosowaniu wyżej wymienionych modyfikacji efektem końcowym jest otrzymanie samochodu jedynego w swoim rodzaju oraz przyciągającego uwagę. Szeroko rozwinięta strefa tuningu daje nam duże możliwości odmiany wizerunku naszego pojazdu, dzięki czemu w chwili znudzenia się naszego dotychczasowego pojazdu nie musimy decydować się na zakup nowego a wyżej wymienione alternatywy mogą okazać się dla nas idealnym rozwiązaniem.

 

Źródło: art. sponsorowany

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL pisze regularnie od 2009 roku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
115 zapytań w 0,423 sek