Na arenę międzynarodową wraca nazwisko Bayliss. Oli, syn Troy’a Baylissa – legendy World Superbike, w sezonie 2022 będzie jeździł w niższej kategorii mistrzostw świata, World Superport dla zespołu Barni Ducati.
Seria WSSP zdominowana jest przez czterocylindrowe motocykle o pojemności 600ccm od Yamahy i Kawasaki (obecna jest jednak jeszcze MV Agusta, i bardzo sporadycznie mieliśmy Triumpha, a wcześniej Hondę), ale zostaje otwarta na większe pojemności – zupełnie tak jak niegdyś w World Superbike. I tak samo jak wtedy – z Ducati.
Otóż, do stawki wkroczy Ducati Panigale V2 o pojemności 955cm. Oczywiście, konieczne będzie zrównanie osiągów z maszynami o mniejszej pojemności. Marka Ducati właśnie z Troy’em Baylissem święciła największe triumfy w WSBK.
18-letni Oli Bayliss wejdzie do World Supersport 20 lat po pierwszym tytule swojego ojca w WSBK. Troy powtórzył zdobycie tytułu jeszcze w 2006 i 2008 roku. Dołożył do tego zwycięstwo w MotoGP w Walencji w 2006 roku.
Oli Bayliss w sezonie 2021 zadebiutował w lokalnym cyklu ASBK w Australii, gdzie dosiada „zwykłego” Panigale V4. Na razie zajmuje piąte miejsce w klasyfikacji generalnej. W WSSP czeka go przejście nieco „w dół” jeśli chodzi o pojemnośc. Będzie startował w zespole Barni Ducati.
warto dodać, że wygrał tam wyścig na Panigale V4 w Australijskiej serii SBK.
Ciekaw jestem w jaki sposób zrównają szanse czterocylindrowych R4 z V o pojemności litra
18 lat, a gość już ma takie doświadczenie :O Ciekawe jak sobie poradzi na arenie międzynarodowej.
Niesamowicie podobny do ojca. Powodzenia! :)
Obrotami najprościej. Limit dla każdego motocykla w miejscu gdzie osiąga on wartość np. 130 czy 150 KM.