Steven Odendaal z RPA wygrał 1. wyścig weekendu World Supersport na Motorland Aragon, po zaciętej walce z Dominique Aegerterem. To jego pierwszy triumf na tym poziomie. Podium uzupełnił Phillip Oettl. Wyścigu nie ukończyli dwaj faworyci – Jules Cluzel i Niki Tuuli.
Fin wjechał w tył motocykla prowadzącego Cluzela i obaj wypadli z wyścigu. Dobrze zaprezentował się Christoffer Bergman z polskiego zespołu Wójcik Racing Team, plasując się na ósmej pozycji. Paweł Szkopek rozpoczął sezon od 17. lokaty.
Wyniki wyścigu | ||||
POS | RIDER | NAT | TEAM | TIME |
1 | Steven Odendaal | SA | Evan Bros Yamaha | 16 Laps |
2 | Dominique Aegerter | SWI | Ten Kate Racing Yamaha | +0.099 |
3 | Philipp Oettl | GER | Kawasaki Puccetti Racing | +2.635 |
4 | Luca Bernardi | SMR | CM Racing Yamaha | +3.956 |
5 | Manuel Gonzalez | SPA | Yamaha Parkingo Racing | +4.738 |
6 | Federico Caricasulo | ITA | GMT94 Yamaha | +4.817 |
7 | Hannes Soomer | EST | Kallio Racing Yamaha | +6.121 |
8 | Christoffer Bergman | SWE | Woicik Racing yamaha | +7.212 |
9 | Raffaele De Rosa | ITA | Orelac Racing Kawasaki | +8.352 |
10 | Can Oncu | TUR | Kawasaki Puccetti Racing | +16.135 |
11 | Randy Krummenacher | SWI | EAB Racing Yamaha | +16.279 |
12 | Maria Herrera | SPA | Biblion Yamaha Motoxracing | +22.257 |
13 | Kevin Manfredi | ITA | Altogo Yamaha Racing | +22.296 |
14 | Michel Fabrizio | ITA | G.A.P Motozoo Puccetti Kawasaki Racing | +34.274 |
15 | Galang Hendra Pratama | IND | Ten Kate Racing Yamaha | +37.978 |
16 | Stephane Frossard | SWI | Jura Vitesse Moto Team Yamaha | +39.308 |
17 | Pawel Szkopek | POL | Yamaha MS Racing | +59.882 |
18 | Shogo Kawasaki | JAP | G.A.P Motozoo Puccetti Kawasaki Racing | +1’04.435 |
19 | Leonardo Taccini | ITA | Orelac Racing Kawasaki | 4 Laps |
20 | Jules Cluzel | FRA | GMT94 Yamaha | DNF |
21 | Niki Tuuli | FIN | MV Agusta Corsa Clienti | DNF |
22 | Federico Fuligni | ITA | VFT Racing Yamaha | DNF |
23 | Marc Alcoba | SPA | Yamaha MS Racing | DNF |
24 | Davide Pizzoli | ITA | VFT Racing Yamaha | DNF |
25 | Thomas Gradinger | AT | DK Motorsport Yamaha | DNF |
26 | Luigi Montella | ITA | Chiodo Racing Yamaha | DNF |
27 | Vertti Takala | FIN | Kallio Racing Yamaha | DNF |
28 | Daniel Webb | GBR | WRP Wepol Yamaha Racing |
Źródło: crash.net
Ja już zacząłem się zastanawiać jak to fajnie będzie opisać pojedynek Cluzela z Tuulim, a tu nagle doszło do kontaktu.
Aegerter miał niezłą okazję żeby wygrać to znów niespodzianka, ograł go Odendaal.
Bergman zaliczył dobry wyścig, a Szkopek tak sobie – ani na plus, ani na minus. Skoro w kwalifikacjach mógł paru gości wyprzedzić to i w wyścigu może się coś uda. Oczywiście dziś skorzystał na wywrotkach innych kierowców, ale tak czy inaczej… zobaczymy czy jutro pojedzie lepiej.
Tak wygląda kariera Cluzela w World Supersport – albo kontuzja, albo kolizje, albo upadki. Stąd dalej bez tytułu.
te zawody od kilku lat powinny być pucharem Świata R6 Cup.
Co ten Pan Jędrzejewski się tak uczepił tego Fabrizio że niby za stary? jak on 9 lat odszy od Szkopka
Fabrizio całkowicie zatracił się w swojej karierze. Pomyśleć, że w 2009 roku był trzecim zawodnikiem World Superbike, za takimi asami, jak ben Spies i Noriyuki Haga. Może to miał na myśli (choć Pan Grzegorz ma swój świat i swoje klocki, w związku z czym ciężko go czasem zrozumieć). ;)
Ewidentnie motor Szkopka to nie to samo co jego kolegi z zespołu. Widać to wyraźnie i podejrzewam że nie jest to kwestia przełożeń. Ciekawe czy mają tych samych mechaników i jak dotarte są silniki. Motor Pawła na prostej najwolniejszy z całej stawki zaledwie 262 km/h i to się przełożyło na dzisiejszy wynik . 270km/h to jest minimum na tym torze co pozwoliło by mu spokojnie dziś skończyć wyścig nawet na 10-11 pozycji.
Ale fajny wyścig działo się sporo, ewidentnie bez Locatelliego lepsze do oglądania. Zły jestem z powodu Tulliego, zawsze to samo. Bergman w top 10 i nie będzie narzekania wręcz pochwały bo wykonał świetną robotę , za to Szkopek ograł tylko Kawasaki { heh nazwisko mocne} Jutro liczę na poprawy. jednak patrząc na jego wiek to dużo nie zmieni. Co tu mówić? RPA rośnie bo kolejny z nich wygrywa, walka o P1 też spoko. Krummenacher to cień siebie z przed lat, miał niby być w WSBK
Randy nasrał sobie do gniazda oskarżając zespół o wspieranie Caricasullo (czy kij jak to się pisze). Tytuł i tak wygrał, ale drzwi do Yamy sobie zamknął. A potem rozwiązał kontrakt z MV Augustą, gadał coś o profesjonaliźmie, ale w sumie nie wiadomo o co poszło. Na własne życzenie sobie karierę zmasakrował
ale te zawody to też cień tego co było 15-10 lat temu, jakbym oglądał wyścig elektryków, wszystko jednakowe
wolę oglądać wyścigi gdzie przewagę stanowi zawodnik a nie kto ma lepszy motor
no. cóż, każdy ogląda to co mu się podoba, mnie oprócz rywalizacji zawodników zawsze pasjonowała rywalizacja producentów, dlatego zawsze lubiłem klasę Motogp, WSBK i kiedyś też Supersport,