Home / Moto2 / GP Czech: Esteve Rabat poza zasięgiem rywali!

GP Czech: Esteve Rabat poza zasięgiem rywali!

Esteve Rabat

Zawodnicy zespołu Marc VDS dubletem zakończyli wyścig o GP Czech na torze w Brnie. Nie przyszło to jednak łatwo, bowiem Fin rozpoczynał wyścig z dalszego miejsca. Podium uzupełnił Sandro Cortese, a dużym rozczarowaniem zakończył się start dla Sama Lowesa, który jechał po pierwsze w karierze podium, ale upadł i potem wycofał się.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Wyniki wyścigu Moto2 o GP Czech na torze w Brnie:
1. Esteve Rabat SPA Marc VDS Racing Team (Kalex) 41m 5.058s
2. Mika Kallio FIN Marc VDS Racing Team (Kalex) 41m 8.332s
3. Sandro Cortese GER Dynavolt Intact GP (Kalex) 41m 11.285s
4. Thomas Luthi SWI Interwetten Paddock Moto2 (Suter) 41m 13.141s
5. Dominique Aegerter SWI Technomag carXpert (Suter) 41m 13.203s
6. Maverick Viñales SPA Paginas Amarillas HP 40 (Kalex) 41m 14.450s
7. Julian Simon SPA Italtrans Racing Team (Kalex) 41m 15.727s
8. Franco Morbidelli ITA Italtrans Racing Team (Kalex) 41m 19.619s
9. Johann Zarco FRA AirAsia Caterham (Caterham Suter) 41m 20.300s
10. Marcel Schrotter GER Tech 3 (Tech 3) 41m 22.228s
11. Axel Pons SPA AGR Team (Kalex) 41m 26.386s
12. Simone Corsi ITA NGM Forward Racing (Kalex) 41m 26.592s
13. Hafizh Syahrin MAL Petronas Raceline Malaysia (Kalex) 41m 26.744s
14. Xavier Simeon BEL Federal Oil Gresini Moto2 (Suter) 41m 27.043s
15. Jonas Folger GER AGR Team (Kalex) 41m 27.202s
16. Louis Rossi FRA SAG Team (Kalex) 41m 28.646s
17. Mattia Pasini ITA NGM Forward Racing (Kalex) 41m 28.923s
18. Jordi Torres SPA Mapfre Aspar Team Moto2 (Suter) 41m 29.018s
19. Takaaki Nakagami JPN IDEMITSU Honda Team Asia (Kalex) 41m 30.425s
20. Ricard Cardus SPA Tech 3 (Tech 3) 41m 30.777s
21. Josh Herrin USA AirAsia Caterham (Caterham Suter) 41m 38.531s
22. Anthony West AUS QMMF Racing Team (Speed Up) 41m 38.948s
23. Riccardo Russo ITA Tasca Racing Moto2 (Suter) 41m 39.210s
24. Randy Krummenache SWI Octo IodaRacing Team (Suter) 41m 39.365s
25. Nicolas Terol SPA Mapfre Aspar Team Moto2 (Suter) 41m 39.633s
26. Gino Rea GBR AGT REA Racing (Suter) 41m 41.879s
27. Roman Ramos SPA QMMF Racing Team (Speed Up) 41m 55.805s
28. Azlan Shah MAL IDEMITSU Honda Team Asia (Kalex) 42m 6.704s
29. Thitipong Warokorn THA APH PTT The Pizza SAG (Kalex) 42m 6.823s
30. Robin Mulhauser SWI Technomag carXpert (Suter) 42m 44.420s
31. Lucas Mahias FRA Promoto Sport (Transfiormers) 43m 5.868s

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

komentarzy 7

  1. Po wyścigu Moto2 w Brnie zaczynam wątpić, czy Vinales zasługuje na przejście do MotoGP. Gdyby była mowa o Rabacie albo Kallio w Suzuki za rok, nie miałbym nic przeciwko, ale w przypadku Vinalesa – lepiej by było gdyby został jeszcze jeden sezon w Moto2.

  2. W przyszłym roku Vinales zapewne w cuglach sięgnąłby po tytuł. Jest po prostu zdolniejszy od Rabata, Kallio oraz Aegertera, którzy należą do tzw. rzemieślników. Suzuki inwestuje w przyszłość – podejmuje słuszną decyzję, bo mają swój plan i wiedzą, że o tytuł mistrzowski nie będą walczyć z marszu. Kallio jest już po 30-stce. Po co im taki zawodnik?? Rabat sam chciał zostać w Moto2. Tak na prawdę jednak dobrze wie, iż będzie robił za statystę. Moim zdaniem nie jest to zawodnik wielkiego kalibru i z pewnością nie jest wielkim wzmocnieniem. Aleix Espargaro ma doświadczenie i pokazuje szybkość. Vinales to mega talent – ten sezon jest na prawdę udany. Jest drugim po Marquezie, który potrafił zwyciężyć w pierwszym sezonie startów. A przy tym Maverick jeździ bardzo mądrze i dojrzale. Mam więc z tego powodu zupełnie odmienne zdanie – i wierzę w chłopaka. Tytuł w Moto2 nie jest mu potrzebny do szczęścia – celem dla niego jest MotoGP i ofertę Suzuki powinien przyjąć. Tym bardziej, iż dwa najlepsze zespoły są już obsadzone i nie wiadomo, kiedy zwolni się miejsce.

    • „Jest drugim po Marquezie, który potrafił zwyciężyć w pierwszym sezonie startów.” – masz na myśli pośrednią klasę, czy samo Moto2? :D
      Bo jeśli chodzi o pośrednią klasę, to choćby Dani Pedrosa w pierwszym sezonie startów nie tylko wygrał 7 wyścigów, ale i zdobył majstra :D

      • Dodajmy do tego jeszcze Bautistę i Kallio w 2007r.

      • Oczywiście chodzi o Moto2. Nie sięgam tak daleko pamięcią… ;)

      • Moto2 za króko istnieje po prostu :D Tym bardziej zakladamy, ze nie bierzemy pod uwagę pierwszego sezonu… no chyba, że zakładamy, to był w sumie Julian Simon – w 2009 roku w 125-tkach, a potem w Moto2 może i nie wygrał wyścigu, ale był drugi w klasyfikacji generalnej! :D

      • Po prostu trudno porównywać motocykle 600cc z 250cc. To zupełnie inny kaliber. Stąd też wielu obiecujących w 2009 roku (np. Mike di Meglio) przepadło… ;) Pierwszy sezon to zawsze pierwszy sezon. Simon był doświadczony, bo on specjalnie wrócił do 125cc, aby zdobyć majstra. Elias był kierowcą z MotoGP i w dodatku już miał tam na koncie zwycięstwo. Gdzie potem byli?? Sam dobrze wiesz… ;) Co do Mavericka – Suzuki dobrze kombinuje i oby chłopak się zdecydował – bo czekanie na posadę w Hondzie lub Yamasze to z pewnością kilka lat. A w tym czasie może coś fajnego ugrać z Suzuki. Przepisy się zmieniają. Zespoły będą miały identyczne oprogramowanie – to robi dużą różnicę. Nie od dziś wiadomo, ze właśnie w tym względzie Honda dominuje nad innymi. I tu otwiera się szansa nie tyle dla Yamy, co dla Ducati, Suzuki, Aprilli i KTM-u. :D

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
166 zapytań w 1,258 sek