FIM opublikowała listę startową Moto3 na sezon 2016. W przyszłym roku ujrzymy kilka istotnych zmian.
Najważniejszą informacją jest brak w przyszłorocznej stawce mistrza i wicemistrza świata z tego roku. Brytyjczyk Danny Kent i Portugalczyk Miguel Oliveira trafią do Leopard Racing w Moto2, dla którego będzie to pierwszy sezon w królewskiej klasie. Niemiecki team w najniższej kategorii całkowicie wymienił skład – postawił na Francuza Fabio Quartararo, Hiszpana Joana Mira oraz Włocha Andreę Locatelliego. Z powodu wieku do Moto2 awansować musiał także Hiszpan Efren Vazquez, natomiast Hiroki Ono zasili skład debiutującego zespołu Honda Team Asia. Partnerem Japończyka zostanie zdolny Malezyjczyk – Khairul Idham Pawi. W Estrelli Galicii zadebiutuje z kolei Aron Canet. Wszyscy pierwszoroczni startowali w tym roku w Mistrzostwach Hiszpanii Moto3. W zespole Akiego Ajo pozostanie reprezentant RPA Brad Binder, natomiast jego partnerem zespołowym zostanie Holender Bo Bendsneyder – zdobywca Pucharu Red Bulla. Czech Karel Hanika trafi do Outox Reset Drink Team, gdzie ścigać się z bratem Brada, Darrynem. Zastąpi Włocha Alessandro Tonucciego, który również awansuje do Moto2.
Enea Bastianini, Romano Fenati oraz Niccolo Antonelli pozostaną w swoich zespołach. Partnerem pierwszego z nich będzie wicemistrz wyżej wspomnianego pucharu, Fabio di Giannantonio. W zespole Valentino Rossiego ponownie jedzić będzie Andrea Migno, natomiast pierwszy sezon zaliczy kolejny z czołowych kierowców Mistrzostw Hiszpanii Moto3, Nicolo Bulega. Partnerem zespołowym Niccolo ponownie będzie Francuz Jules Danilo.
Malezyjski team Drive M7 SIC Racing Team pozostawił w składzie Jakuba Kornfeila. Partnerem Czecha będzie debiutant Adam Norrodin. Zastąpi swojego doświadczonego rodaka, Zulfahmiego Khairuddina, który nie wystartuje w przyszłym roku w najniższej klasie.
W Mapfre Team Mahindra zachowało w składzie Włocha Francesco Bagnaię oraz Hiszpana Jorge Martina. Trzeci z ubiegłorocznych kierowców, Jun Francisco Guevara, zostanie partnerem Argentyńczyka Gabriela Rodrigo w RBA Racing, w którym zastąpi Isaaca Vinalesa. 22-letni Hiszpan podobnie jak Oliveira, Kent, Tonucci i Vazquez w przyszłym roku będzie jeździć w Moto2.
Team Laglisse będzie oficjalnie używać motocykli KTM, po tym jak marka Husqvarna przestanie się reklamować w najniższej kategorii. W zespole ponownie będą jeździć Hiszpanka Maria Herrera oraz Włoch Lorenzo Dalla Porta, który w połowie sezonu zastąpił wyżej wspomnianego Vinalesa.
SaxoPrint-RTG z kolei przejdzie na maszyny francuskiej marki Peugeot, która zadebiutuje w przyszłym roku. Zachowa także swój skład – nadal będą ich reprezentować Szkot John McPhee oraz Francuz Alexis Masbou, który ze względu na wiek zaliczy ostatni sezon w Moto3. Zespół Schedl GP Racing z kolei ponownie wystawiać będzie jeden motocykl dla Niemca Phillipa Oettla.
Francuska stajnia CIP w związku z awansem Australijczyka Remy’ego Gardner’a do Moto2 zastąpiła go debiutantem z Belgii, Martinem Vanhaerenem.
W serii oprócz juniorskiej ekipy Hondy zadebiutuje także włoski team MTA Team Italia. Reprezentować ją będą krajanie – Stefano Manzi i Valtulini, który należy do grona pierwszoroczniaków.
W stawce nie zobaczymy także m.in. Włocha Matteo Ferrariego, Hiszpankę Anę Carrasco oraz Fina Niklasa Ajo. Faworytami do tytuł wydają się być Włosi Fenati-Bastianini-Antonelli oraz Brad Binder z RPA, ale czy Quartararo i inni „młode wilki” stawią im opór i zaskoczą? Sezon rozpocznie się 20 marca w Katarze.
A oto lista startowa w pełnej krasie:
Fabio di Giannantonio (4), Enea Bastianini (33) -> Gresini Racing Moto3 (Honda)
Romano Fenati (5), Nicolo Bulega (8), Andrea Migno (16) -> SKY Racing Team VR46 (KTM)
Maria Herrera (6), Lorenzo Dalla Porta (48) -> Team Laglisse (KTM)
Adam Norrodin (7), Jakub Kornfeil (84) -> Drive M7 SIC Racing Team (Honda)
Jorge Navarro (9), Aron Canet (44) -> Estrella Galicia 0,0 (Honda)
Alexis Masbou (10), John McPhee (17) -> SaxoPrint-RTG (Peugeot)
Livio Loi (11) -> RW Racing GP BV (Honda)
Gabriel Rodrigo (19), Juan Francisco Guevara (58) -> RBA Racing Team (KTM)
Fabio Quartararo (20), Joan Mir (36), Andrea Locatelli (55) ->Leopard Racing (KTM)
Francesco Bagnaia (21), Jorge Martin (88) ->Mapfre Team Mahindra (Mahindra)
Niccolo Antonelli (23), Jules Danilo (95) -> Ongetta-Rivacold (Honda)
Tatsuki Suzuki (24), Martin Vanhaeren (92) -> CIP (Mahindra)
Stefano Manzi (29), Stefano Valtulini (43) -> MTA Team Italia (Mahindra)
Darryn Binder (40), Karel Hanika (98) -> Outox Reset Drink Team (Mahindra)
Brad Binder (41), Bo Bendsneyder (604) -> Red Bull KTM Ajo (KTM)
Phillip Oettl (65) -> Schedl GP Racing (KTM)
Hiroki Ono (76), Khairul Idham Pawi (89) -> Honda Team Asia
źródło: www.motogp.com
Kto waszym faworytem.? Moim Fenati.
Moim również. :)
Oj ten Romano, co roku w kratkę jeździ :D może Binder? może Fabio? a z Włochów to bardziej Bestia i Antonelli :D
i czemu Bulega nie jeździ z 46-ką, tylko z 8-ką? :D
Romano już dawno mógł mieć tytuł – niestety zespół więcej gada, niż pracuje. Mieli bardzo chwiejną formę – raz walczą o zwycięstwo, a raz są daleko w tyle. W zespole Akiego Ajo, Leopardzie lub Emilio Alzamory pozamiatłby stawkę. Pozdrawiam. :)
Też myślę tak, ale jest coraz starszy, już powinien zwijać do Moto2 :D
Ogólnie to Bulega zaczynał z 11, ale w CEV Arenas jeździ z tym numerem, więc zmienił na 46.
Słyszałem, że nie chciał być kojarzony z presją numeru Rossiego.