Loris Capirossi, który swój debiut w Grand Prix zaliczył dokładnie 17 lat temu w 1990 roku podczas Grand Prix Japonii w klasie 125cc planuje wystartować po raz 250-ty już w ten weekend w Jerez.
Gwiazdor teamu Ducati Marlboro jest dopiero drugiLoris Capirossi, który swój debiut w Grand Prix zaliczył dokładnie 17 lat temu w 1990 roku podczas Grand Prix Japonii w klasie 125cc planuje wystartować po raz 250-ty już w ten weekend w Jerez.
Gwiazdor teamu Ducati Marlboro jest dopiero drugim zawodnikiem w historii, który osiągnął taką liczbę startów. Pierwszym któremu się ta sztuka udała był jeździec temu D’Antin Parmac – Alex Barros.
Oto kilka faktów z imponującej kariery Capirossiego w Grand Prix:
Capirossi zadebiutował 10 dni przed swoimi 17 urodzinami, prowadząc Hondę w klasie 125ccm w wyścigu otwierającym sezon 1990 na torze Suzuka, gdzie dojechał na metę na szóstym miejscu.
Pierwsze zwycięstwo Capirossiego w Grand Prix przyszło już w 10-tej rundzie startów w GP podczas wyścigu w Wielkiej Brytanii na torze Donington Park, gdzie został najmłodszym zwycięzcą Grand Prix.
W 1990 Capirossi zdobył tytuł Mistrza Świata kategorii 125cc przez co stał się najmłodszym w historii zawodnikiem, który zdobył ten tytuł. Rekord ten należy do niego po dzień dzisiejszy.
Capirossi wygrywał wyścigi Grand Prix na sześciu różnych maszynach: 125cc Honda, 250cc Honda, 250cc Aprilia, 500cc Yamaha, 500cc Honda i Ducati w MotoGP.
Capirossi jest jedynym kierowcą, który punktował w więcej niż 200-stu wyścigach grand prix przez wszystkie kategorie pojemności.
W ten weekend hiszpańskie GP będzie 709-tym wyścigiem w 58-letniej historii motocyklowych mistrzostw świata, zatem Capirossi wystąpił w 35.3% spośród wszystkich wyścigów w historii.
Capirossi może pochwalić się jeszcze jednym wielkim osiągnięciem – z przerwami odnosi zwycięstwa przez okres 16 lat i 50 dni pomiędzy swoją pierwszą wygraną w klasie 125cc w Donington w 1990, a zwycięstwem w MotoGP podczas Grand Prix Japonii w zeszłym sezonie.
Do dziś Capirossi wygrał 8 wyścigów w klasie 500cc/MotoGP, 12 w klasie 250cc i 8 w 125cc.