Dziś ogłoszono zmiany w dotychczasowym kalendarzu MotoGP 2014. Potwierdzono rundę w Jerez (4 Maja), oraz zamieniono miejscami rundy w Malezji, Japonii i Australii (teraz będzie wg kolejności wyścig w Japonii, Australii i Malezji).
Niepewna jest jeszcze organizacja Grand Prix Brazylii, gdzie obiekt jeszcze nie został homologowany. W roku 2014 będzie o jedną rundę więcej niż w sezonie 2013 – 19 rund.
Prowizoryczny kalendarz na rok 2014 MotoGP (Aktualizacja na dzień 13 Grudnia):
Runda 1: 23 Marzec Katar* Doha/Losail
Runda 2: 13 Kwiecień USA Austin
Runda 3: 27 Kwiecień Argentyna Termas de Rio Hondo
Runda 4: 04 Maj Hiszpania Jerez de la Frontera
Runda 5: 18 Maj Francja Le Mans
Runda 6: 1 Czerwiec Włochy Mugello
Runda 7: 15 Czerwiec Hiszpania Barcelona – Catalunya
Runda 8: 28 Czerwiec Holandia** TT Assen
Runda 9: 13 Lipiec Niemcy Sachsenring
Runda 10: 10 Sierpień Indianapolis GP Indianapolis
Runda 11: 17 Sierpień Czechy Republic Brno
Runda 12: 31 Sierpień Wielka Brytania Silverstone
Runda 13: 14 Wrzesień San Marino Misano
Runda 14: 21 Wrzesień Aragon MotorLand Aragon
Runda 15: 28 Wrzesień Brazylia (Obiekt bez homologacji) Brasilia
Runda 16: 12 Październik Japonia Motegi
Runda 17: 19 Październik Australia Phillip Island
Runda 18: 26 Październik Malezja Sepang
Runda 19: 09 Listopad Hiszpania Ricardo Tormo-Valencia
* Wyścig wieczorny
** Sobotni wyścig
Znając życie nadal będzie 18 rund. Nie wierzę, że ten tor w Brazylii zostanie wyremontowany do tego czasu :D
Otóż to :) W F1 też się napalili na rundy na nieistniejących torach i trzeba je było kasować z kalendarza, robiąc wielotygodniowe przerwy między wyścigami.
no cóż, pewnie sporo w tym PR ze strony Dorny