Hiroshi Aoyama podczas ostatniej rundy MotoGP w Walencji zadebiutuje na nowej wersji Hondy Open RV213V-RS. Następnie Japończyk zostanie kierowcą testowym HRC na rok 2015. Nowy motocykl zastąpi w przyszłym sezonie model RCV 1000R.
Obecnie były mistrz klasy 250cc jeździ w zespole Drive M7 Aspar i jest 13. w klasyfikacji generalnej, tracąc 8. pkt. do najlepszego zawodnika dosiadającego Hondy w specyfikacji Open Scotta Reddinga.
W przyszłym roku na jego miejscu w królewskiej klasie pojawi się Eugene Laverty, który przechodzi z serii World Superbike z teamu Voltcom Crescent Suzuki.
Na posezonowych testach w Walencji, nowe motocykle z pneumatycznymi zaworami, otrzymają Karel Abraham i Nicky Hayden. Jack Miller i Laverty otrzymają wersję RCV 1000R.
33-letni Aoyama na pewno pojawi się w kilku rundach, jako zawodnik z dziką kartą. Jedyne wolne miejsce zostały tylko w zespole Aprilii (tutaj najprawdopodobniej kierowcą będzie Marco Melandri) i Ioda (jeszcze nie znane są plany teamu).
Wiadomo coś na temat czy RV213V-RS będzie miała skrzynię seamless shift transmission ?
Komunikat HRC mówi tylko o pneumatycznych zaworach i większej mocy. Skrzynia biegów taka jak w innych Hondach open.
Pewno dadzą zwykłą
Tyle Japończycy są w stanie dać swojemu krajanowi… Szkoda, że Japończyk nie może walczyć o majstra w królewskiej klasie. Hondzie, tak jak Ferrari, nie za bardzo zależy na sukcesach Włochów…
To jest biznes Mefisto i tez mnie to słabi