Firma Bridgestone zabiera w tym roku pierwszy raz na rundę MotoGP przednią oponę asymetryczną. Takie ogumienie w zeszłym roku było stosowane na Phillip Island i w Walencji.
Asymetryczny przód podyktowany jest specyfiką toru Sachsenring. Opona będzie mieć miękką mieszankę po lewej stronie, a średnio twardą na środku i po prawej. Miękka część opony będzie wykorzystywana wtedy, gdy zawodnicy będą składać się w zakrętach pod kątem większym niż 30′. Najbardziej problematycznym zakrętem toru Sachsenring jest „jedenastka”, czyli Wodospad.
Oponę asymetryczną można rozpoznać po jasnoniebieskim pasku. Poza nią, zawodnicy będą mogli korzystać z symetrycznych „przodów” miękkich i średnio-twardych. Zawodnicy Hondy i Yamahy na tył będą mogli wybierać pomiędzy mieszanką twardą i średnio-twardą, a pozostała część stawki pomiędzy średnio-twardą i miękką.
Źródło: crash.net