Home / MotoGP / Asymetryczna opona Bridgestone na Sachsenringu

Asymetryczna opona Bridgestone na Sachsenringu

Bridgestone

Firma Bridgestone zabiera w tym roku pierwszy raz na rundę MotoGP przednią oponę asymetryczną. Takie ogumienie w zeszłym roku było stosowane na Phillip Island i w Walencji.

Asymetryczny przód podyktowany jest specyfiką toru Sachsenring. Opona będzie mieć miękką mieszankę po lewej stronie, a średnio twardą na środku i po prawej. Miękka część opony będzie wykorzystywana wtedy, gdy zawodnicy będą składać się w zakrętach pod kątem większym niż 30′. Najbardziej problematycznym zakrętem toru Sachsenring jest „jedenastka”, czyli Wodospad.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Oponę asymetryczną można rozpoznać po jasnoniebieskim pasku. Poza nią, zawodnicy będą mogli korzystać z symetrycznych „przodów” miękkich i średnio-twardych. Zawodnicy Hondy i Yamahy na tył będą mogli wybierać pomiędzy mieszanką twardą i średnio-twardą, a pozostała część stawki pomiędzy średnio-twardą i miękką.

Źródło: crash.net

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
140 zapytań w 1,103 sek