Home / MotoGP / BMW może stracić Razgatlioglu! W tle MotoGP

BMW może stracić Razgatlioglu! W tle MotoGP

Menedżer Topraka Razgatlıoğlu, Kenan Sofuoğlu, poinformował BMW, że turecki zawodnik chce przejść do MotoGP na sezon 2025. Obecny kontrakt Razgatlıoğlu z BMW to umowa na dwa lata, która wygasa na koniec 2025 roku, jednak Sofuoğlu sugeruje, że może zostać uruchomiona klauzula dotyczącą MotoGP.

Sofuoğlu powiedział Speedweek: „Jest duże zainteresowanie Toprakiem w padoku MotoGP, już na przyszły rok. Mamy dwuletni kontrakt z BMW, ale już poinformowałem BMW, że chcemy opuścić mistrzostwa świata World Superbike pod koniec tego roku i przejść do MotoGP. Wytłumaczyłem im, że jest to życzenie Topraka.”

Sofuoğlu stwierdził, że Razgatlıoğlu podejmie decyzję o przejściu, jeśli otrzyma ofertę od zespołu fabrycznego, jednak miejsca w KTM i Ducati na 2025 rok są już zajęte. Dostępne opcje są ograniczone i w zasadzie ograniczają się tylko do Yamahy i Hondy, ponieważ Aprilia dąży do podpisania kontraktu z Marco Bezzecchim, aby współpracował on z Jorge Martinem. Chyba że rozwiązaniem okaże się umowa z zespołem satelickim.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Mimo że Razgatlıoğlu zdobył mistrzostwo WSBK w 2021 roku z Yamahą, zakończył współpracę z japońską marką pod koniec zeszłego sezonu, aby przejść do BMW. Razgatlıoğlu nie jest jednak zupełnym nowicjuszem na motocyklach grand prix, ponieważ przeprowadził już prywatne testy z Yamahą.

BMW rozważa potencjalne wejście do MotoGP w 2027 roku, co zbiegnie się z wielkimi zmianami w przepisach MotoGP. Najprawdopodobniej BMW mogłoby wtedy zrobić taki krok ze swoją najwiekszą gwiazdą. Jednak obecny lider klasyfikacji generalnej WSBK wówczas miałby już 30 lat.

Źródło: motorsportweek.com

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

komentarze 22

  1. Pewnie potrzebowałby sporo czasu na odnalezienie się w MotoGP, inne opony, hamulce, całe motocykle… ale jak się odnajdzie już?! ALE TO BĘDZIE ŚCIGANIE! Marquezy, Acosty, Bagnaie, a do tego jeszcze chłop, który w WSBK robi co chce z każdym na hamowaniach. Bym mocno kibicował :)

    • Toprak rzadko potrzebuje czas na odnalezienie się na nowym sprzęcie. Patrząc na skład Hondy, to od pierwszego wyścigu byłby najlepszy. Fabio jest wybitny, więc z nim miałby problem.
      Zobaczymy co wybierze, do WSBK zawsze może wrócić i walczyć o kolejne mistrzostwa.

  2. A może Kawasaki w MotoGP?

    • Pytanie czy Kawasaki w MGP będzie, jak wrócą to pewnie od 2027 (więc pewnie wtedy co ewentualne pojawienie się BMW), tyle że jakotako sygnałów że będą wracać nie ma

      • jeśli Toprak się w MGP pojawi to raczej w satelickim zespole któregoś z obecnych producentów ewentualnie w BMW w 2027 (jeśli uruchomią program)

      • Przecież są sygnały że chcą wrócić

        • Jako tako właśnie mocnych sygnałów że chcą wrócić to nie ma, są tylko wypowiedzi osób które sobie tego życzą jak Casey Stoner czy Herve Poncheral (osób które defacto nie są w żadnym stopniu związani z marką), jakąś nadzieją jest projekt Bimoty w WSBK i w zasadzie brak promocji w przyszłości marki Kawasaki w WSBK i to może kogoś skłonić żeby zaangażować markę gdzieś indziej, w przypadku 3 innych marek jak BMW, MV Agusta czy Triumph to sytuacja wygląda trochę inaczej:
          – w 2 pierwszych mamy oficjalne wypowiedzi wysoko postawionych pracowników że rozważają dołączenie (a to jest bardzo dużo)
          – w trzecim wypadku mamy dostarczanie silników do M2 a po jakimś czasie MGP jest naturalnym krokiem
          – dodając o możliwym powrocie Kawasaki nie piszą chyba żadne źródła, nie ma wypowiedzi osób w koncernie które by wypowiadały się w sposób że rozważają powrót (chociaż w motorsporcie zdarzało się że nowy producent gdzieś się pojawiał mimo tych sygnałów )

  3. Oby tylko nie okazało się że są to „za wysokie progi…..itd”.

    Ale przy tej „średnicy” jaka teraz jest w MGP od 11 miejsca w dół w kłalifaju :-)) ( bez FQ i AR) to każdy po którym widać potencjał , ogromną motywację i wolę walki powinien dostać szansę w MGP a ci którym taka szansa przez kilka sezonów nie wyszła powinni przejść np. WSBK bo obniżają poziom MGP. Myślę że taki Toprak może być bardzo zmotywowany aby zrobić w MGP zamieszanie i dać czadu. Jak mu nie wyjdzie to po prostu – out – i w jego miejsce kolejny rokujący zawodnik aż w końcu w MGP uda się zgomadzić więcej zawodników podobnych do Acosty ( bo moim zdaniem Fermin nim nie jest – ale to tylko moja prywatna opinia) i nareszcie widowisko będzie emocjonujące na maxa :-)))

    • Progi raczej za wysokie- przegrywał z Bautim, który za wiele w Moto GP nie wywalczył (a teraz Bauti wyautowany przy zielonym stoliku…).

      • Przecież toprak miał testy już na Yamah- sze i nic rewelacyjnego nie pokazał.
        Nie wtopi się ot tak w maszynę MotoGP, to na co pozwala mu motocykl w wsbk będzie nie do zaakceptowania w MotoGP.
        Już kilka artykułów czytałem i wszystkie mówią to samo jego styl nie pozwoli mu na uspokojenie maszyny przed kolejnym zakrętem i będzie miał trudności z zmianą kierunku utrzymaniem prędkości w zakręcie i przyczepnością na wyjściu .
        I o tym w wszystkich wywiadach słychać jak coś jest nie tak z ogarnięciem maszyny , mówiła o tym marqez pedrosa bagania Lorenzo.
        Jak maszyna wpadnie w rezonans to nawet elektronika nie ogarnie i dajesz w gaz a kontrola trakcji tnie moment obrotowy bo tylna guma zaczyna się ślizgać.
        Zresztą w tym roku jest dobry bo Alvaro dostał 7.5kg dodatkowej masy resorowane nie będącej częścią jego ciała.
        Kompletny debilizm ….

        • Tak, miał testy na Yamasze, która miała wywalone na jego testy i była poniekąd powodem jego odejścia z Yamahy. I o czym to świadczy? Jeśli dobrze pamiętam, pierwsze spotkanie Oliveiry z maszyną MotoGP też było problematyczne, a później parę wyscigów wygrał, został wręcz specjalistą w jeździe w trudnych warunkach deszczowych.

          Co do Bautisty: wiele w MotoGP nie wywalczył, bo nigdy nie miał topowego motocykla (a przypomnijcie sobie jak dostał fabryczne Ducati na jeden wyścig w 2018), a po drugie to co wy porównujecie? Ducati które po prostu deklasuje wszystkie inne motocykle w SBK vs BMW, które od dawna nie było w topce SBK i gdzie inni zawodnicy są daleeeeeko za Toprakiem.

        • Nie do końca, bo styl zawsze można próbować zmienić. Jeśli zrobisz jeden test w środku sezonu – to się nie uda. Ale przejdziesz cały cykl przygotowań, włącznie z testami po- i przedsezonowymi, to może się udać. Toprak ujeżdżał trzy różne motocykle WSBK i na wszystkich wygrywał praktycznie od początku. Wygrywał w Red Bull Rookies Cup, wygrywał na 600-tce stockowej, na litrze. Gość jest porąbany. Prawdopodobnie wsiadłby na Hondę z WSBK i też by wygrywał. Nie mówimy o gościu, u którego zagrała kombinacja on + motocykl, tylko to on robi kombinację która wygrywa.

          • Paweł
            W wsbk robi robotę tego nie da się ukryć, tylko gdzie Bautista był na dzikiej karcie w zeszłym sezonie w MotoGP? A zdaje się w wsbk objeżdżał topraka I zrobił majstra.
            On już nie jest młody, trafił w beznadziejny moment, za dwa sezony zmiana w MotoGP, a to przynajmniej tyle będzie potrzebował żeby odnaleźć się w stawce.
            Sorry gdzie Toprakowi do top 10 ! I niby w jakim zespole – satelicie miałby jeździć?
            Dla mnie bujda na resorach.

        • Ty chyba nie widzisz jak wielką przewagę ma Ducati w WSBK ;) w tamtym roku mieli olbrzymią. W tym samym zespole Bauti nawet bez balastu niemiałby z nim szans.

  4. MotoGP to top of the top. Spokojnie z tym podbijaniem serii. Po drugie obecnie w stawce rządzi Ducati. I nie zapowiada się, żeby uklad sił się zmienił do zmiany regulaminu a Toprak raczej na Ducati nie skonczy. Bautista tez gdyby taki świetny był to by z MotoGP nie wypadł. Nikt stamtąd nie wyrzuca perspektywicznych zawodników. Wypadają najsłabsi i motocykl nie tu nic do rzeczy.

  5. Dostanie fabryczne Ducati ;) Zobaczymy jak sobie poradzi.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
167 zapytań w 2,155 sek