Home / MotoGP / Di Giannantonio zostaje, VR46 z fabrycznym wsparciem Ducati!

Di Giannantonio zostaje, VR46 z fabrycznym wsparciem Ducati!

Jak informują jeszcze nieoficjalnie media, Fabio Di Giannantonio zostaje w VR46 do sezonu MotoGP 2026 po podpisaniu kontraktu bezpośrednio z Ducati. Zgodnie z umową, Di Giannantonio ma zagwarantowany pełny fabryczny motocykl GP25 od Ducati w 2025 roku, po tym jak w pierwszych trzech latach w MotoGP musiał zadowolić się rocznym sprzętem.

Włoch miał na stole dwuletnią ofertę od Yamahy na starty w Pramac, ale podobno poinformował markę z Iwaty w sobotę, że nie przyjmie kontraktu. To otworzyło drogę do kontynuowania współpracy Di Giannantonio z VR46 na kolejne dwa sezony, teraz czekając jedynie na ostateczny podpis.

Tym razem będzie bezpośrednio zatrudniony przez Ducati – podobnie jak w przypadku układu, jaki marka z Borgo Panigale ma aktualnie z zawodnikami Pramaca. Zespół Valentino Rossiego już miał opcję samodzielnego przedłużenia kontraktu z Diggią, ale teraz Ducati bezpośrednio objęło go swoją opieką.

W ten sposób Ducati może utrzymać w swoim składzie czterech zawodników z fabrycznymi kontraktami, a jednokrotny zwycięzca grand prix dołączy do Francesco Bagnai, Marca Marqueza i młodego Fermina Aldeguera, który ma awansować do MotoGP w przyszłym roku.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Aldeguer podpisał umowę z Ducati na początku roku, ale czeka na informacje dotyczące zespołu, z którym zadebiutuje. Wciąż może to być VR46 lub Gresini. Jako debiutant w 2025 roku będzie jeździł na rocznym motocyklu GP24.

Po zawarciu przez Pramac umowy z Yamahą na bycie zespołem satelickim, VR46 przejmie rolę obecnie zajmowaną przez strukturę Paolo Campinotiego. Oznacza to, że VR46 będzie funkcjonować jako półoficjalny zespół z zawodnikami zatrudnionymi bezpośrednio przez fabrykę i mającymi dostęp do motocykli o tej samej specyfikacji co Bagnaia i Marquez.

Jednak Ducati zdecydowało się zredukować liczbę fabrycznych motocykli w stawce w 2025 roku z czterech do trzech, a dodatkowy motocykl zaoferowano teraz di Giannantonio, aby przekonać go do pozostania w włoskiej marce. Pozostałe trzy motocykle, a więc drugi w VR46 oraz oba w Gresinim, będą jednoroczne.

Źródło: motorsport.com

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

komentarzy 9

  1. wg mnie obie (w zasadzie trzy) strony umowy powinny być usatysfakcjonowane :) ogromnie jestem ciekaw przyszłego sezonu :) kilku dobrych zawodników, s także Pracami, odeszło z Ducati, a oni z pewnością wiedzą więcej niż my tutaj na forum :) liczę na to, że Yamaha ma coś w zanadrzu o czym wiedzą tylko nieliczni :) mam nadzieję, że stawka producentów jeszcze bardziej się wyrówna :):):)

  2. Naturalnym zdawało się przekazanie VR46 fabrycznej maszyny GP25 dla G. Antonio z wsparciem fabrycznym.
    W przyszłym roku będzie dobry materiał porównawczy dla zespołu fabrycznego Ducati.
    Co oni w tym Pramacu dostali od Yamahy, że przenieśli się z Ducati do zespołu który obecnie nie ma maszyny która może walczyć z dominacją Włochów.

  3. I to jest bardzo dobry ruch Ducati, chociaż VR46 powinno dostać oba fabryczne na 2025!

  4. Dlaczego Morbidelli ma gdziekolwiek trafiac, tymbardziej na Ducati. Gość kompletnie nic nie pokazuje od kilku sezonów… Nie wiem kto ma jeszcze do niego cierpliwość.

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
151 zapytań w 1,484 sek