Di Giannantonio zostaje, VR46 z fabrycznym wsparciem Ducati!

Jak informują jeszcze nieoficjalnie media, Fabio Di Giannantonio zostaje w VR46 do sezonu MotoGP 2026 po podpisaniu kontraktu bezpośrednio z Ducati. Zgodnie z umową, Di Giannantonio ma zagwarantowany pełny fabryczny motocykl GP25 od Ducati w 2025 roku, po tym jak w pierwszych trzech latach w MotoGP musiał zadowolić się rocznym sprzętem.

Włoch miał na stole dwuletnią ofertę od Yamahy na starty w Pramac, ale podobno poinformował markę z Iwaty w sobotę, że nie przyjmie kontraktu. To otworzyło drogę do kontynuowania współpracy Di Giannantonio z VR46 na kolejne dwa sezony, teraz czekając jedynie na ostateczny podpis.

Kliknij, aby pominąć reklamę

Tym razem będzie bezpośrednio zatrudniony przez Ducati – podobnie jak w przypadku układu, jaki marka z Borgo Panigale ma aktualnie z zawodnikami Pramaca. Zespół Valentino Rossiego już miał opcję samodzielnego przedłużenia kontraktu z Diggią, ale teraz Ducati bezpośrednio objęło go swoją opieką.

W ten sposób Ducati może utrzymać w swoim składzie czterech zawodników z fabrycznymi kontraktami, a jednokrotny zwycięzca grand prix dołączy do Francesco Bagnai, Marca Marqueza i młodego Fermina Aldeguera, który ma awansować do MotoGP w przyszłym roku.

Aldeguer podpisał umowę z Ducati na początku roku, ale czeka na informacje dotyczące zespołu, z którym zadebiutuje. Wciąż może to być VR46 lub Gresini. Jako debiutant w 2025 roku będzie jeździł na rocznym motocyklu GP24.

Kliknij, aby pominąć reklamę

Po zawarciu przez Pramac umowy z Yamahą na bycie zespołem satelickim, VR46 przejmie rolę obecnie zajmowaną przez strukturę Paolo Campinotiego. Oznacza to, że VR46 będzie funkcjonować jako półoficjalny zespół z zawodnikami zatrudnionymi bezpośrednio przez fabrykę i mającymi dostęp do motocykli o tej samej specyfikacji co Bagnaia i Marquez.

Jednak Ducati zdecydowało się zredukować liczbę fabrycznych motocykli w stawce w 2025 roku z czterech do trzech, a dodatkowy motocykl zaoferowano teraz di Giannantonio, aby przekonać go do pozostania w włoskiej marce. Pozostałe trzy motocykle, a więc drugi w VR46 oraz oba w Gresinim, będą jednoroczne.

Źródło: motorsport.com

Kliknij, aby pominąć reklamę

Powiązane artykuły

9 komentarzy

  1. wg mnie obie (w zasadzie trzy) strony umowy powinny być usatysfakcjonowane 🙂 ogromnie jestem ciekaw przyszłego sezonu 🙂 kilku dobrych zawodników, s także Pracami, odeszło z Ducati, a oni z pewnością wiedzą więcej niż my tutaj na forum 🙂 liczę na to, że Yamaha ma coś w zanadrzu o czym wiedzą tylko nieliczni 🙂 mam nadzieję, że stawka producentów jeszcze bardziej się wyrówna :):):)

  2. Naturalnym zdawało się przekazanie VR46 fabrycznej maszyny GP25 dla G. Antonio z wsparciem fabrycznym.
    W przyszłym roku będzie dobry materiał porównawczy dla zespołu fabrycznego Ducati.
    Co oni w tym Pramacu dostali od Yamahy, że przenieśli się z Ducati do zespołu który obecnie nie ma maszyny która może walczyć z dominacją Włochów.

    1. Ale dla kogo oba ? Taki aldegeur po podpisaniu kontraktu tok temu za wiele nie pokazał. Jeśli będzie jeździł u Rossiego oczywiście. Na jakieś Ducati musi trafić morbidelli, pewnie u vr46.

    2. Wyniki ekipy VR46 w tym sezonie raczej nie powalają. Pojedyncze epizody DiGia to trochę mało, ale być może Ducati wie lepiej. Bo Beze to raczej w tym roku nie za bardzo zasługuje na cokolwiek.

    1. Jak to nie pokazał ? Pokazał jak się boksować z MM93. Podobnie jak Bestia. I obaj zostali skutecznie wyleczeni. Bestia z resztą niedwano także wyleczony przez Alexa. Brawo bracia M. Tak trzymać !

Dodaj komentarz

Back to top button