Bardzo dobrze rozpoczął się sezon dla zespołu Ducati Team. Podczas nocnego wyścigu na torze Losail International Circuit, obydwaj kierowcy ukończyli wyścig na wysokich pozycjach, plasując się ostatecznie na piątym i szóstym miejscu.
Andrea Dovizioso rozpoczął wyścig z czwartego pola startowego, które udało mu się wywalczyć podczas drugiej części kwalifikacji, do której awansował bezpośrednio z czasem uzyskanym we wcześniejszych wolnych treningach. Chociaż stracił tę pozycję już po pierwszych okrążeniach, to na skutek upadków jakie notowali jego rywale, udało mu się przekroczyć linię mety na piątej pozycji – ze stratą nieco ponad 12 sekund do zwycięzcy.
„Musimy popatrzeć na pozytywne aspekty, ponieważ z punktu widzenia mistrzostw, piąta pozycja jest bardzo ważna. Kolejnym pozytywem dla nas jest zmniejszenie straty czasowej do zwycięzcy, którą zmniejszyliśmy o połowę względem ubiegłego roku, a to jest kolejna bardzo ważna rzecz.” – powiedział Andrea Dovizioso. „Nadal jednak mamy problem z podsterowności, co ma wpływ na naszą wydajność w wyścigu. Jestem jednak zadowolony z postępu jaki wykonaliśmy do tej pory, chociaż nadal musimy ciężko pracować aby ulepszyć nasz motocykl.” – zakończył swoją wypowiedź #4.
Grand Prix Katau, było debiutanckim wyścigiem dla Cala Crutchlowa w zespole Ducati. Wyścig rozpoczął z ósmego pola startowego, o które musiał powalczyć w obydwu częściach kwalifikacji. Natomiast podczas samego wyścigu nie obyło się bez problemów, które miały wpływ na stratę jaką zanotował do czołowych zawodników. Spowodowane one były problemami z elektroniką motocykla, które nasiliły się szczególnie pod koniec wyścigu. Ostatecznie, Brytyjczyk zdołał przeciąć linię mety na szóstej pozycji i wywieźć z Doha 10 cennych punktów w klasyfikacji generalnej mistrzostw.
„Szósta pozycja jest bardzo dobra. Musiałem odpłacić chłopakom takim finiszem, ponieważ ciężko się napracowali nad motocyklem po sesji warm-up, na której się przewróciłem.” – rozpoczął swoją wypowiedź #35. „W wyścigu, od piątego okrążenia miałem problem z elektroniką motocykla – nie działał transponder i motocykl zaczął się dziwnie zachowywać. Byłem zadowolony z tego, że do połowy dystansu byłem konkurencyjny, ale pod koniec wyścigu problem się nasilał i walczyłem aby go ukończyć. Ważne jest jednak że przejechaliśmy cały dystans i wyjeżdżamy stąd w niezłej formie.” – powiedział Cal Crutchlow.
Gołym okiem widać różnicę, bo samo to, że Dovi stracił 12s do Marqueza, czyli połowę mniej jak rok temu do Lorka, to dobry znak. Niemniej jednak wydaje mi się że o podia będzie niezwykle trudno, bo jednak jazda na miękkich oponach w kwalifikacjach, może zamazywać trochę prawdziwy obraz Ducati.
Mam pytanie – na której pozycji jechał Smitch w momencie jego wywrotki i jakie odstępy czasowe miał do zawodnika przed nim i za nim ?
Na oficjalnej stronie masz wszystkie pdf’y ze statsami snapdragon, konkretnie tutaj http://www.motogp.com/en/Results+Statistics
Jeszcze konkretniej „Analysis By Lap”