Zawodnicy na motocyklach Ducati kompletnie zdominowali treningi przed GP Aragonii. Aż pięciu zawodników zmieściło się w 0,1s. Dopiero za nimi uplasowały się dwa KTM-y. Awansu do Q2 nie udało się wywalczyć na razie ani Aleixowi Espargaro, ani Maverickowi Vinalesowi z Aprilii.
Wracający po operacji Marc Marquez miał ciężką sesję. Najpierw uratował się przed uślizgiem i upadkiem, by potem zaliczyć jednak wywrotkę, zakończoną uszkodzeniem motocykla.
Wyniki FP3 | |||||||
POS | RIDER | NAT | TEAM | TIME/DIFF | LAP | MAX | |
1 | ^8 | Jack Miller | AUS | Ducati Lenovo (GP22) | 1’46.992s | 13/18 | 352k |
2 | ^3 | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP22) | +0.030s | 18/18 | 350k |
3 | ^14 | Marco Bezzecchi | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP21)* | +0.056s | 19/19 | 352k |
4 | = | Enea Bastianini | ITA | Gresini Ducati (GP21) | +0.065s | 18/18 | 353k |
5 | ˅4 | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP22) | +0.090s | 15/17 | 351k |
6 | ^6 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | +0.175s | 15/15 | 351k |
7 | ^8 | Miguel Oliveira | POR | Red Bull KTM (RC16) | +0.232s | 16/18 | 350k |
8 | ˅6 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.266s | 15/19 | 346k |
9 | ^2 | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | +0.274s | 16/19 | 345k |
10 | ˅4 | Alex Rins | SPA | Suzuki Ecstar (GSX-RR) | +0.280s | 17/19 | 350k |
11 | ^2 | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP) | +0.329s | 14/15 | 350k |
12 | ˅4 | Marc Marquez | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +0.437s | 14/14 | 350k |
13 | ˅3 | Luca Marini | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | +0.445s | 18/18 | 348k |
14 | ^2 | Fabio Di Giannantonio | ITA | Gresini Ducati (GP21)* | +0.463s | 15/17 | 345k |
15 | ˅12 | Johann Zarco | FRA | Pramac Ducati (GP22) | +0.486s | 17/18 | 350k |
16 | ^2 | Alex Marquez | SPA | LCR Honda (RC213V) | +0.630s | 15/19 | 346k |
17 | ^7 | Remy Gardner | AUS | KTM Tech3 (RC16)* | +0.726s | 17/19 | 342k |
18 | ^3 | Joan Mir | SPA | Suzuki Ecstar (GSX-RR) | +0.771s | 9/18 | 348k |
19 | ˅12 | Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP) | +0.794s | 16/20 | 350k |
20 | ˅6 | Franco Morbidelli | ITA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.820s | 17/17 | 346k |
21 | ˅2 | Cal Crutchlow | GBR | WithU Yamaha RNF (YZR-M1) | +0.961s | 14/16 | 346k |
22 | ^1 | Pol Espargaro | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +0.989s | 10/14 | 346k |
23 | ˅3 | Darryn Binder | RSA | WithU Yamaha RNF (YZR-M1)* | +1.211s | 13/17 | 352k |
24 | ˅2 | Raul Fernandez | SPA | KTM Tech3 (RC16)* | +1.650s | 12/17 | 345k |
Źródło: crash.net
MM93 niezle jak na jazdę na 50%. Wiadomo kto by byl uz mistrzem w tym i poprzednich latach.
Kto by miał szansę być mistrzem chyba…
MM93 się skończył w Moto GP, może odnosić pojedyncze sukcesy, ale na tron już nie wróci.