Mimo niemrawego początku piątkowych treningów, to Ducati wyszło obronną ręką z bardzo ciekawej walki o najlepsze czasy w FP2. Wszystko wskazywało na to, że właśnie wyniki z tego treningu zadecydują o udziale – bądź nie – bezpośrednio w Q2. Jack Miller wykręcił najlepszy wynik, tymczasem ponownie rozczarował Joan Mir. Słabo jeździli etatowi zawodnicy na Hondach – upadli zawodnicy LCR, a Pol Espargaro był zaledwie 17. Swoich problemów wciąż nie rozwiązał KTM.
Wyniki FP2 | |||||||
POS | RIDER | NAT | TEAM | TIME/DIFF | LAP | MAX | |
1 | ^17 | Jack Miller | AUS | Ducati Team (GP21) | 1’53.145s | 13/15 | 348k |
2 | ^18 | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Team (GP21) | +0.313s | 15/15 | 348k |
3 | ^19 | Johann Zarco | FRA | Pramac Ducati (GP21) | +0.392s | 17/17 | 356k |
4 | ^3 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.438s | 15/16 | 344k |
5 | ˅1 | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP21)* | +0.448s | 17/17 | 354k |
6 | ˅5 | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Gresini (RS-GP) | +0.501s | 10/11 | 344k |
7 | ˅2 | Franco Morbidelli | ITA | Petronas Yamaha (YZR-M1) | +0.554s | 11/15 | 343k |
8 | ˅6 | Alex Rins | SPA | Suzuki Ecstar (GSX-RR) | +0.568s | 15/17 | 343k |
9 | ˅6 | Maverick Viñales | SPA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.727s | 18/18 | 343k |
10 | ˅1 | Stefan Bradl | GER | Repsol Honda (RC213V) | +0.769s | 18/18 | 350k |
11 | ^4 | Miguel Oliveira | POR | Red Bull KTM (RC16) | +0.799s | 16/17 | 347k |
12 | ˅6 | Danilo Petrucci | ITA | KTM Tech3 (RC16) | +0.824s | 15/16 | 344k |
13 | ˅5 | Joan Mir | SPA | Suzuki Ecstar (GSX-RR) | +0.867s | 17/17 | 342k |
14 | ^3 | Valentino Rossi | ITA | Petronas Yamaha (YZR-M1) | +0.967s | 18/18 | 347k |
15 | ˅5 | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | +0.982s | 9/13 | 348k |
16 | ˅3 | Alex Marquez | SPA | LCR Honda (RC213V) | +1.003s | 13/16 | 347k |
17 | ˅5 | Pol Espargaro | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +1.060s | 13/15 | 351k |
18 | ˅2 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | +1.092s | 13/15 | 351k |
19 | ˅5 | Enea Bastianini | ITA | Avintia Ducati (GP19)* | +1.371s | 14/16 | 347k |
20 | ˅9 | Luca Marini | ITA | Sky VR46 Avintia Ducati (GP19)* | +1.535s | 16/17 | 346k |
21 | = | Lorenzo Savadori | ITA | Aprilia Gresini (RS-GP)* | +1.826s | 11/17 | 339k |
22 | ˅3 | Iker Lecuona | SPA | KTM Tech3 (RC16) | +2.224s | 15/15 | 346k |
Źródło: crash.net
Skoro zespół walczy o jak największe sukcesy to dlaczego jeden zawodnik jeździ maszyna z 2021 a drugi z 2019???
na moje to Razali pewnie już tylko myśli o tym żeby dociągnąć ten sezon i skończyć współpracę z tą niepoważną fabryką i najlepiej żeby żaden satelicki zespół z ich sprzętu nie korzystał bo to się patrzeć na to nie da. już wolałbym 4 aprilie
Podejrzewam że Yamaha chciała trochę uniknąć sytuacji w której „nowszy” sprzęt byłby gorszy od „starszego”, więc Franco mógł dostać (częściowo) motocykl, z którym już wygrał 3 wyścigi.
A myślałem, że to Rins nie umie kręcić czasów. Na starcie będzie potrzebna petarda
jestem wielkim fanem Rossiego, od 1997 roku, ale piszę to pierwszy raz, zrezygnowany, niech już odpuści, bo rozmienia się na drobne….
Skoro jesteś wielkim fanem Rossiego to wiesz że treningi wykorzystuje do najlepszego ustawienia motocykla do wyścigu. Nie rozumiem dlaczego Go skreślasz przy drugim wyścigu sezonu skoro mistrz z ostatniego jest miejsce wyżej.. ostatnie wyniki nie napawają optymizmem ale prawdziwy fan będzie wspierał swojego idola a nie wypisywał teksty w stylu kończ waś wstydu oszczędź! Nie będzie wyników zakończy karierę sam o tym mówił, mam nadzieję że tak się nie stanie. Vorza Vale.
Oczywiście Forza Vale.
Też wychowałem się na Vale i mu kibicuje od jakiś 20 lat ale nie ma co się oszukiwać lepiej już nie będzie. Czasy Rosiego już dawno minęły, chłop stara się jak możne, ale wieku nie oszukasz, chłopaki są mega szybcy i głodni sukcesu. Szkoda tylko patrzeć jak żywa legend meczy się w walce o pierwszą 10
Bardzo cieszy forma Eapargaro na Aprilli(miejsca w pierwszej dziesiątce w wyścigu będą spoko)
Vinales,Bagnaia,Zarco,Rins,Nie będą walczyć o zwycięstwo
„ Vinales,Bagnaia,Zarco,Rins,Nie będą walczyć o zwycięstwo”- a kto będzie?
pewnie Miller :D
,Vinales,Bagnaia,Zarco,Rins,będą walczyć o zwycięstwo,, pisałem ze słownikiem ?
Niestety ale coraz częściej karty rozdaje Michelin . Komu starczy gumy na feldze ten powalczy o najlepsze miejsce . Wydaję mi się ze nie powinno tak być .
Zarządzanie oponami ,zarządzanie oponami…..! Co to za nowa dyscyplina ?
Hehe Marquez wróci do ścigania a w boksie Repsola do niego .. hola hola amigo !
A umiesz zarzadzać oponami ?? Bo teraz trza umieć ;)
A za czasów Bridgestone’a to niby umieli tymi oponami zarządzać?
Jak Bridgestone robił 4 mieszanki opon z czego tylko dwie dostarczał na daną rundę to niby nie było „zarządzania oponami”?
Nie mówiąc już o tym że dla ekip CRT/Open oraz konstruktorów którzy nadal mogli rozwijać motocykle (Ducati, Suzuki, Aprilia), Japończycy dostarczali miększe opony, które nie zawsze wytrzymują tyle co ich twardsze odpowiedniki?
Zapomnieliście co było podczas GP Australii 2013 gdy po wymianie nawierzchni opony nie trzymały i robili „pit stopy” ze zmianą motocykla?
Albo GP Argentyny 2015 gdy wprowadzonej na owy sezon (i tylko podczas owej rundy) mieszanki Extra Hard użył Rossi, który wówczas pod koniec wyścigu odrabiał do Marqueza po sekundzie?
Jakby Bridgestone pozostał w MotoGP i dalej szalał z doborem mieszanek na dane Grand Prix to też byście narzekali że „zmusza się kierowców do oszczędzania opon”?
Mowisz o kilku wpadkach w ciągu kilku lat a nie jak obecnie co runda „miękka twardsza od piosredniej a posrednia mieksza od miękkiej. itd. Zeby był jasność Ja sie nie znam i nie badam opon Michelin ale wytarczy pooglądać wyścig i zobaczyć ze coś jest na rzeczy po 5 okrążeniach …. a do tego posłychać szanownych panów Badziek i Jedrzejewski którzy nie raz o tym mówili ! a oni przypuszczam wiedzą co mówią
No to co niby Michelin ma zrobić? JEDEN rodzaj mieszanki dostarczać, i to w ch*j wytrzymały, żeby szanse się wyrównały?
Co to niby zmieni? Że zaczną podczas wyścigu wyprzedzać się co sekundę żeby emocje były jak podczas Moto3? Bo o to zawsze chodzi w królewskiej klasie?
Walka z „oszczędzaniem” opon jest od dawna w sportach motorowych. Tylko że czasem albo publicznie się o niej nie mówi wychodząc z założenia że trzymają one cały dystans i ciśnie się na nich ile wlezie, albo nie sprawia to zbyt większych problemów tym szybszym kierowcom bo ogarnęli je na tyle że wiedzą kiedy pocisnąć.
A to gadanie że „Michelin rozdaje karty robiąc takie mieszanki” jest idiotyczne. Skąd pewność że przy super-wytrzymałych oponach jednej mieszanki wyścig byłby równie emocjonujący?
O ile mi wiadomo, mieszanki mają to do siebie że miękka podchodzi pod jeden tor w pewnych warunkach na tyle że wytrzymuje cały dystans, a innym razem nawet twardą idzie przegrzać do tego stopnia że „lepiej mi po prostu do mety dojechać”.
I to nie ma znaczenia czyich opon się używa. Tylko że gdyby Bridgestone został albo Dunlop wszedł do MotoGP to… też byś go krytykował za dziwaczne opony?