Marco Bezzecchi (VR46 Ducati) z trzecim pole position w tym sezonie, tym razem wystartuje z pierwszego pola do GP Indii! Kolejny raz pierwszy rząd zajęli zawodnicy Ducati, drugi czas wykręcił Jorge Martin (Pramac), a trzeci był zawodnik fabrycznego zespołu – Pecco Bagnaia. Mimo świetnych wyników zawodników Ducati, nagłówki po kwalifikacjach będą należały raczej do kierowców Hondy. Joan Mir i Marc Marquez zakwalifikowali się odpowiednio na piątej i szóstej pozycji, co jest zdecydowanie najlepszym wynikiem tego sezonu w kwalifikacjach dla mistrza świata MotoGP z 2020 roku.
Z Q1 do Q2 awansowali Raul Fernandez (RNF Aprilia) i Alex Marquez (Gresini Ducati), jednak po niebezpiecznej wywrotce pod koniec pierwszej kwalifikacji, #73 został zabrany do szpitala, i nie wziął udziału w walce o pole position. Czwarty w klasyfikacji tego sezonu Brad Binder, wystartuje do wyścigu dopiero z 14. pozycji, i będzie najwyżej ustawionym zawodnikiem KTM-a.
Wyniki kwalifikacji | ||||||
POS | RIDER | NAT | TEAM | TIME/DIFF | LAP | MAX |
1 | Marco Bezzecchi | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | 1’43.947s | 6/8 | 346k |
2 | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP23) | +0.043s | 7/8 | 344k |
3 | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP23) | +0.256s | 6/7 | 346k |
4 | Luca Marini | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | +0.268s | 6/8 | 344k |
5 | Joan Mir | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +0.507s | 6/7 | 344k |
6 | Marc Marquez | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +0.522s | 6/7 | 344k |
7 | Johann Zarco | FRA | Pramac Ducati (GP23) | +0.568s | 8/8 | 344k |
8 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.777s | 8/8 | 346k |
9 | Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP23) | +0.794s | 3/7 | 344k |
10 | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP23) | +0.803s | 6/8 | 341k |
11 | Raul Fernandez | SPA | RNF Aprilia (RS-GP22) | +1.247s | 2/7 | 340k |
12 | Alex Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP22) | No Time | 0/0 | 0k |
Pierwsze kwalifikacje | ||||||
13 | Fabio Di Giannantonio | ITA | Gresini Ducati (GP22) | 1’44.529s | 7/8 | 340k |
14 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | 1’44.651s | 6/7 | 344k |
15 | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | 1’44.735s | 6/8 | 344k |
16 | Jack Miller | AUS | Red Bull KTM (RC16) | 1’45.03s | 6/7 | 343k |
17 | Franco Morbidelli | ITA | Monster Yamaha (YZR-M1) | 1’45.037s | 3/7 | 341k |
18 | Augusto Fernandez | SPA | Tech3 GASGAS (RC16)* | 1’45.066s | 6/7 | 343k |
19 | Miguel Oliveira | POR | RNF Aprilia (RS-GP22) | 1’45.375s | 3/7 | 346k |
20 | Pol Espargaro | SPA | Tech3 GASGAS (RC16) | 1’45.452s | 3/7 | 343k |
21 | Stefan Bradl | GER | LCR Honda (RC213V) | 1’45.517s | 6/8 | 343k |
22 | Michele Pirro | ITA | Ducati Lenovo (GP23) | 1’46.147s | 6/8 | 341k |
Źródło: crash.net
Znowu na mecie wyścigów pierwsza trójka jak w zeszły weekend i wyścigowy? Wiele na to wskazuje i największym rywalami dla zawodników Ducati są własne błęd, a na nowym torze jest spora szansa, że się jakiś pojawi.
Mir zaskakuje, choć pewnie w wyścigach będzie szybko spadał poza pierwszą 10. Czyżby jego zwyżka formy była chęcią pokazania, że może zostać numerem 1 w Hondzie jeśli MM odejdzie, czy to jedynie „wypadek przy pracy”? Zobaczymy jak mu pójdzie w Japonii.
w tej kwestii zgodziłbym się z polskimi komentatorami, na nowym torze lepsi zawodnicy pokazują że są lepsi. choć z pewnością coś musi być na rzeczy, bo nie przypominam sobie kiedy pojechał lepiej od Marqueza.
To, że Marquez jest lepszy jest oczywiste i jak pisałem w wyścigu to Mir będzie odpadać no i odpadł. Zresztą i Rins i wielu zawodników potrafi pojechać znacznie szybciej od Mira. Mnie tylko chodziło, że nagle dał z siebie więcej i to, że wyścigi są w Azji i mówi się o odejściu MM może nie być przypadkiem;) Mir w tym sezonie zazwyczaj był traficzny i to nawet nie na tle MM, a Nakagamiego.