Pedro Acosta może odhaczyć sobie kolejny punkt na liście! Zawodnik Tech3 po raz pierwszy w karierze w klasie królewskiej zakwalifikował się na pole position, by zostać 3. najmłodszym zawodnikiem w historii, który to osiągnął. Bardzo ważne kwalifikacje w kontekście mistrzostw ma za sobą Pecco Bagnaia (Ducati), który uzyskał w kwalifikacjach drugie pole startowe. Najgorsze kwalifikacje sezonu zaliczył natomiast lider mistrzostw, Jorge Martin (Pramac Ducati), który zaliczył upadek w końcówce sesji, przez co wystartuje do obu wyścigów dopiero z 11. pola. Pierwszy rząd zamknie Aprilia z #12, którą kieruje Maverick Vinales.
Wyniki kwalifikacji |
||||||
Poz | Zawodnik | Nar | Zespół | Czas/Strata | Okr | Max |
1 | Pedro Acosta | SPA | Red Bull GASGAS Tech3 (RC16) | 1’43.018s | 7/8 | 319k |
2 | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP24) | +0.246s | 6/8 | 316k |
3 | Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP24) | +0.423s | 6/8 | 316k |
4 | Enea Bastianini | ITA | Ducati Lenovo (GP24) | +0.521s | 7/8 | 317k |
5 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | +0.643s | 8/8 | 320k |
6 | Franco Morbidelli | ITA | Pramac Ducati (GP24) | +0.810s | 7/8 | 317k |
7 | Fabio Di Giannantonio | ITA | VR46 Ducati (GP23) | +0.980s | 6/8 | 315k |
8 | Marco Bezzecchi | ITA | VR46 Ducati (GP23) | +1.055s | 4/8 | 316k |
9 | Marc Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP23) | +1.118s | 3/8 | 316k |
10 | Alex Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP23) | +1.245s | 8/8 | 313k |
11 | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP24) | +1.285s | 4/6 | 318k |
12 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +1.479s | 6/8 | 312k |
Qualifying 1: | ||||||
13 | Raul Fernandez | SPA | Trackhouse Aprilia (RS-GP24) | 1’44.122s | 7/8 | 311k |
14 | Jack Miller | AUS | Red Bull KTM (RC16) | 1’44.193s | 7/8 | 313k |
15 | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP24) | 1’44.202s | 5/6 | 315k |
16 | Johann Zarco | FRA | LCR Honda (RC213V) | 1’44.302s | 6/8 | 313k |
17 | Joan Mir | SPA | Repsol Honda (RC213V) | 1’44.498s | 7/8 | 313k |
18 | Augusto Fernandez | SPA | Red Bull GASGAS Tech3 (RC16) | 1’44.547s | 7/8 | 312k |
19 | Alex Rins | SPA | Monster Yamaha (YZR-M1) | 1’44.552s | 6/7 | 312k |
20 | Luca Marini | ITA | Repsol Honda (RC213V) | 1’44.648s | 6/8 | 310k |
21 | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | 1’44.886s | 6/8 | 309k |
22 | Lorenzo Savadori | ITA | Aprilia Racing (RS-GP24) | 1’45.422s | 6/7 | 313k |
23 | Remy Gardner | AUS | Monster Yamaha (YZR-M1) | 1’45.594s | 7/8 | 311k |
Wyniki sobotniego treningu |
||||||
Poz | Zawodnik | Nar | Zespół | Czas/Strata | Okr | Max |
1 | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP24) | 1’44.569s | 10/12 | 319k |
2 | Pedro Acosta | SPA | Red Bull GASGAS Tech3 (RC16) | +0.017s | 11/13 | 320k |
3 | Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP24) | +0.250s | 13/13 | 315k |
4 | Fabio Di Giannantonio | ITA | VR46 Ducati (GP23) | +0.365s | 11/13 | 313k |
5 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | +0.495s | 13/13 | 316k |
6 | Marco Bezzecchi | ITA | VR46 Ducati (GP23) | +0.517s | 15/15 | 315k |
7 | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP24) | +0.589s | 7/13 | 319k |
8 | Marc Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP23) | +0.661s | 6/13 | 314k |
9 | Enea Bastianini | ITA | Ducati Lenovo (GP24) | +0.791s | 12/12 | 317k |
10 | Franco Morbidelli | ITA | Pramac Ducati (GP24) | +0.834s | 13/13 | 316k |
11 | Jack Miller | AUS | Red Bull KTM (RC16) | +0.845s | 5/12 | 314k |
12 | Augusto Fernandez | SPA | Red Bull GASGAS Tech3 (RC16) | +0.871s | 11/14 | 311k |
13 | Joan Mir | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +0.922s | 5/12 | 311k |
14 | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP24) | +0.994s | 12/12 | 315k |
15 | Alex Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP23) | +1.010s | 6/10 | 315k |
16 | Johann Zarco | FRA | LCR Honda (RC213V) | +1.172s | 6/10 | 310k |
17 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +1.210s | 7/11 | 309k |
18 | Luca Marini | ITA | Repsol Honda (RC213V) | +1.304s | 11/11 | 311k |
19 | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | +1.391s | 4/12 | 311k |
20 | Alex Rins | SPA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +1.504s | 10/12 | 311k |
21 | Raul Fernandez | SPA | Trackhouse Aprilia (RS-GP24) | +1.527s | 9/11 | 312k |
22 | Lorenzo Savadori | ITA | Aprilia Racing (RS-GP24) | +1.853s | 4/9 | 310k |
23 | Remy Gardner | AUS | Monster Yamaha (YZR-M1) | +2.148s | 11/13 | 314k |
Źródło: crash.net
W momencie wyjazdu na zielone przez Marqueza były 3 minuty 53 sekundy do końca sesji. Jak zakończył kółko było jeszcze 2:35 do jej końca, więc mógł jeszcze zrobić szybkie kółko, ale po co, lepiej anulować okrążenie po zakończeniu sesji. Cyrk
Kwalifikacje były jak kocioł czarownik, kiedy ostatnio widzieliście zawodników tłoczących się na linii wjazdowej na tor jeszcze przed czasem.
A na samej nitce zawodnicy już na okrążeniu rozgrzewkowym się wyprzedzali .
Martin odpalił sobie kwalifikacje, totalnie nie rozumiem gościa który ma taką przewagę w klasyfikacji generalnej, jemu wystarczy regularnie punktować, a on na siłę chce wszystkim pokazać jaki jest mocny w tym sezonie.
Marqezowi trzeba uczciwie przyznać zrobiono krzywdę tak późnym anulowaniem okrążenia na którym zrobił rekord toru, choć na zielonym.
Przez chwilę nie wiedziałem co się dzieje kiedy z nikąd Acosta był pierwszy a Peco drugi, a Marqez znikł z początku listy czasów.
Jak widać na tej nitce da się w obecnych warunkach jechać GP 23 na rekord toru.
Warunki jak na Japonię były nie najgorsze, choć wymagające .
Jak widać Japończycy potrafią zadbać o obiekt, tak aby nawet w słabych warunkach pogodowych nadawał się do jazdy .