W czwartek ogłosił zakończenie 20-letniej kariery, w piątek uzyskał najlepszy czas w treningach, a w sobotę zdobył pole position! Wymarzony początek weekendu dla Aleixa Espargaro, który na 99% startuje w swoim ostatnim, domowym Grand Prix Katalonii. Zawodnik Aprilii spróbuje w ten weekend obronić tytuł króla Barcelony, który wywalczył rok temu, wygrywając zarówno Sprint, jak i główny wyścig. Drugie pole startowe wywalczył panujący mistrz świata – Pecco Bagnaia (Ducati). Dopiero po raz drugi w tym roku, Włoch wystartuje z pierwszej linii. Pierwszy start z pierwszego rzędu w karierze zapewnił sobie Raul Fernandez! Zawodnik Trackhouse dosiada zwycięskiego motocykla z zeszłego sezonu. 23-latek stoi przed sporą szansą osiągnięcia najlepszego wyniku w karierze, co może być kluczowe w tym okresie, kiedy nowe kontrakty są podpisywane.
Drugiemu rzędowi będą przewodziły KTM-y Brada Bindera i Pedro Acosty. RC16 wyglądają w tym roku w Barcelonie dużo lepiej niż wcześniej, a znając agresywność Bindera i Acosty, mamy ciekawe wyścigi przed nami. Na szóstym polu ustawi się Fabio Di Giannantonio (VR46 Ducati), którego czas z Q1 dałby mu drugie pole startowe. Dopiero w trzecim rzędzie znajdziemy Jorge Martina (Pramac Ducati), który zaliczył wywrotkę na pierwszym szybkim okrążeniu, na drugim wyjeździe. Słabo w kwalifikacjach poradzili też sobie Enea Bastianini (Ducati) i Maverick Vinales (Aprilia), którzy wystartują do wyścigów odpowiednio z 11. i 12. miejsca. Dopiero 14. będzie za to Marc Marquez! Zawodnik Gresini po raz drugi z rzędu nie zdołał awansować do drugiej kwalifikacji. Kolejny powrót będzie potrzebny, by nie stracić zbyt dużo punktów do Pecco i Martinatora.
BOOM! 💥@AleixEspargaro secures a FAIRYTALE POLE with an all-time lap record on home turf 🔥😍
Can it get even better than this? #CatalanGP 🏁 pic.twitter.com/GNNgCYgTeQ
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) May 25, 2024
Wyniki kwalifikacji | ||||||
Pos | Rider | Nat | Team | Time/Diff | Lap | Max |
1 | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP24) | 1’38.190s | 7/7 | 350k |
2 | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP24) | +0.031s | 3/8 | 350k |
3 | Raul Fernandez | SPA | Trackhouse Aprilia (RS-GP23) | +0.071s | 6/7 | 351k |
4 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | +0.144s | 6/8 | 353k |
5 | Pedro Acosta | SPA | Red Bull GASGAS Tech3 (RC16)* | +0.179s | 3/8 | 353k |
6 | Fabio Di Giannantonio | ITA | VR46 Ducati (GP23) | +0.210s | 6/8 | 350k |
7 | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP24) | +0.211s | 2/5 | 351k |
8 | Alex Rins | SPA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.502s | 6/7 | 350k |
9 | Jack Miller | AUS | Red Bull KTM (RC16) | +0.573s | 6/7 | 351k |
10 | Franco Morbidelli | ITA | Pramac Ducati (GP24) | +0.588s | 3/5 | 350k |
11 | Enea Bastianini | ITA | Ducati Lenovo (GP24) | +0.670s | 3/8 | 351k |
12 | Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP24) | +0.782s | 2/6 | 347k |
Qualifying 1: | ||||||
13 | Alex Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP23) | 1’38.53s | 8/8 | 348k |
14 | Marc Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP23) | 1’38.536s | 7/8 | 352k |
15 | Miguel Oliveira | POR | Trackhouse Aprilia (RS-GP24) | 1’38.551s | 6/8 | 354k |
16 | Marco Bezzecchi | ITA | VR46 Ducati (GP23) | 1’38.662s | 7/8 | 355k |
17 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | 1’38.705s | 7/8 | 350k |
18 | Johann Zarco | FRA | LCR Honda (RC213V) | 1’38.978s | 6/7 | 352k |
19 | Augusto Fernandez | SPA | Red Bull GASGAS Tech3 (RC16) | 1’39.12s | 6/8 | 355k |
20 | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | 1’39.156s | 8/8 | 347k |
21 | Joan Mir | SPA | Repsol Honda (RC213V) | 1’39.524s | 7/7 | 352k |
22 | Luca Marini | ITA | Repsol Honda (RC213V) | 1’39.621s | 7/8 | 348k |
23 | Stefan Bradl | GER | HRC Test Team (RC213V) | 1’40.276s | 6/8 | 350k |
Wyniki sobotniego treningu | ||||||
Pos | Rider | Nat | Team | Time/Diff | Lap | Max |
1 | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP24) | 1’39.294s | 4/14 | 351k |
2 | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP24) | +0.012s | 5/13 | 351k |
3 | Franco Morbidelli | ITA | Pramac Ducati (GP24) | +0.263s | 11/15 | 350k |
4 | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP24) | +0.315s | 5/13 | 352k |
5 | Pedro Acosta | SPA | Red Bull GASGAS Tech3 (RC16)* | +0.352s | 5/18 | 352k |
6 | Miguel Oliveira | POR | Trackhouse Aprilia (RS-GP24) | +0.387s | 11/14 | 350k |
7 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.389s | 12/13 | 353k |
8 | Raul Fernandez | SPA | Trackhouse Aprilia (RS-GP23) | +0.406s | 4/13 | 351k |
9 | Alex Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP23) | +0.470s | 3/13 | 348k |
10 | Marc Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP23) | +0.479s | 3/11 | 350k |
11 | Fabio Di Giannantonio | ITA | VR46 Ducati (GP23) | +0.531s | 5/11 | 352k |
12 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | +0.542s | 6/14 | 352k |
13 | Jack Miller | AUS | Red Bull KTM (RC16) | +0.543s | 6/15 | 352k |
14 | Joan Mir | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +0.617s | 10/11 | 347k |
15 | Augusto Fernandez | SPA | Red Bull GASGAS Tech3 (RC16) | +0.658s | 12/13 | 350k |
16 | Enea Bastianini | ITA | Ducati Lenovo (GP24) | +0.662s | 6/13 | 353k |
17 | Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP24) | +0.719s | 3/11 | 345k |
18 | Marco Bezzecchi | ITA | VR46 Ducati (GP23) | +0.785s | 8/14 | 352k |
19 | Alex Rins | SPA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.860s | 5/14 | 351k |
20 | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | +0.887s | 3/14 | 348k |
21 | Johann Zarco | FRA | LCR Honda (RC213V) | +1.043s | 10/13 | 348k |
22 | Luca Marini | ITA | Repsol Honda (RC213V) | +1.244s | 10/13 | 347k |
23 | Stefan Bradl | GER | HRC Test Team (RC213V) | +1.381s | 5/13 | 348k |
Źródło: crash.net
Ale Fabio Di Giannantonio też ma GP23 i jakoś jest na 6 miejscu a Bastianini z GP24 na 16 więc może nie maszyna ważna a kierowca……..
Obejrzyj Sprint i policz sekundy jakie upłyną od startu do momentu kiedy Marquez wyprzedzi wszystkie Ducati z wyjątkiem Bagnai i może Martina ;)
jest coś takiego w niektórych zawodnikach że jak z nich zejdzie wszelka presja to zaczynają się wyniki. Aleix ma chyba tę przypadłość. Podobnie jak kiedyś Lorenzzo w 2018r. Dopiero jak Ducati ogłosiło oficjalnie koniec współpracy z nim on zaczął na tym motocyklu wygrywać wyścigi.
Zapowiadają się ciekawe wyścigi:
A.Espargaro byłoby piękne ukoronowanie kariery,
MM 14ty…
J.Martin też wiadomo gdzie a b.szybki
Mnie ciekawi jak w wyścigu zaprezentuje się Raul Fernandez. Tak wysoko w Q chyba jeszcze nie był. Kolejny, któremu tyłek się pali i zaczyna lepiej jeździć.
20 zawodników uzyskali czasy w granicach jednej sekundy. Tylko mir i Marini stracili di lidera więcej niż 1 sekunde. Ciasno w stawce.
To wyprawiał Marquez w Q1 to wstyd wykorzystywacć własnego brata,zero skrupółów po trupach do celu. Za to co dzisiaj robił już bym ogłosił Marina w Ducatti i mam nadzieję że tak się stanie ( co może dostanie się do Ducatti i może Pecco bedzie proszony zeby sie Marc poholował za nim). Nie było Marca w Q2 i było normalnie wielki mistrz, zobaczcie co zrobił Di GI na GP23, można ? Oczywiście że można i to bez holowania. Następny tytuł Marc zdobędzie na PS5 i to może
no rzeczywiście nie wyglądało to dobrze , zwłaszcza że Alex i tak zrobił lepszy czas od brata nie holując się za nikim. Zobaczymy. Wiadomo że start jest jedną z wielu mocnych stron MM , byle tylko nie narobił sobie i komuś problemów. Parcie na zwycięstwo ma moim zdaniem trochę zbyt wielkie.
Idealny opis MM tylko narodowość inna.
Porównywanie Vale z Marquzem to tak jakby porównać Jordana z Lebronem to nie ma sensu
Wybitni sportowcy ale tylko dwoje z nich jest mega legendami
W waszych snach wyznawcy vr46
Znalazł się wyznawca MM. To że go krytykują nie znaczy że są fanami VR46.
Serio, to o VR46 Yamaha ?
Nie o wszystkich którzy krytykują MM. Dajecie już spokój VR46. Gościu już nie jeździ a wy cały czas o nim. Tak wam tęskno?
MM potrafi się tylko holować i jeszcze brata do tego wykorzystuje. Zjeżdżajcie śledzie bo Mareczek jedzie.
MM93 on jest nieprawdopodobny . Szkoda Pecco i Raula. Super sprint