Home / MotoGP / GP Kataru: Jorge Martin wygrywa Sprint! Bagnaia piąty!

GP Kataru: Jorge Martin wygrywa Sprint! Bagnaia piąty!

Walka o mistrzostwo MotoGP rozstrzygnie się w Walencji! Jorge Martin w pięknym stylu przedarł się przez stawkę po starcie z piątego pola, by odnieść jedno z najważniejszych zwycięstw w karierze. Co więcej, zawodnik Pramaca wygrał już ósmy Sprint w tym sezonie! Pecco Bagnaia (Ducati) nie miał dziś tempa, by powalczyć nie tylko z Martinatorem, ale też zawodnikami Gresini, i dojechał do mety dopiero na 5. pozycji. Różnica między Pecco a Jorge wynosi teraz 7 punktów. Drugie miejsce i pierwsze podium w Sprincie zdobył Fabio Di Giannantonio (Gresini Ducati), który cały czas nie ma kontraktu na przyszły sezon; trzeci był Luca Marini (VR46 Ducati).

Luca Marini utrzymał prowadzenie po starcie, a z drugiego zakrętu wyjechali za nim Alex Marquez, Jorge Martin, Pecco Bagnaia i Marc Marquez. Startujący z drugiego pola Di Giannantonio, spadł na 7. pozycję. #1 szybko zaatakował Martina, a razem z nim przed #89 awansował Marc Marquez. W szóstym zakręcie doszło do kolizji między Aleixem Espargaro, Miguelem Oliveirą i zwycięzcą ostatniego wyścigu – Eneą Bastianinim.

Na drugim okrążeniu Jorge Martin włączył tryb ataku. Na hamowaniu do jedynki wyprzedził Marca Marqueza, by chwilę później agresywnie, lecz co najważniejsze skutecznie zaatakować Pecco Bagnaię w dziesiątym zakręcie. W piętnastce Pecco spadł na 5. miejsce, po tym jak wyprzedził go Diggia. Na kolejnym kółku Brad Binder zaatakował #93 w czwórce i wywiózł go szeroko, przez co Marquez spadł na 9. pozycję.


Kliknij, aby pominąć reklamy

Piąte okrążenie okazało się być decydującym, jeśli chodzi o rozstrzygnięcia Sprintu. Na hamowaniu do jedynki Alex Marquez zaatakował prowadzącego Mariniego, jednak ten szybko wrócił na pierwszą pozycję. Na hamowaniu do szóstki Martin wyprzedził Marqueza, a w piętnastce stracił pozycję na rzecz swojego kolegi z zespołu – Fabio Di Giannantonio. Na hamowaniu do ostatniego zakrętu Jorge wyprzedził #10, i mimo, że Diggia szybko do niego doskoczył, Martinator nie oddał prowadzenia aż do mety, by zwyciężyć w Sprincie na Lusail!

Wyniki Sprintu
POS RIDER NAT TEAM TIME/DIFF
1 Jorge Martin SPA Pramac Ducati (GP23) 20m 52.634s
2 Fabio Di Giannantonio ITA Gresini Ducati (GP22) +0.391s
3 Luca Marini ITA Mooney VR46 Ducati (GP22) +2.875s
4 Alex Marquez SPA Gresini Ducati (GP22) +3.370s
5 Francesco Bagnaia ITA Ducati Lenovo (GP23) +3.957s
6 Maverick Viñales SPA Aprilia Racing (RS-GP23) +4.239s
7 Brad Binder RSA Red Bull KTM (RC16) +5.761s
8 Fabio Quartararo FRA Monster Yamaha (YZR-M1) +6.454s
9 Augusto Fernandez SPA Tech3 GASGAS (RC16)* +8.285s
10 Johann Zarco FRA Pramac Ducati (GP23) +8.314s
11 Marc Marquez SPA Repsol Honda (RC213V) +9.596s
12 Jack Miller AUS Red Bull KTM (RC16) +10.173s
13 Marco Bezzecchi ITA Mooney VR46 Ducati (GP22) +10.646s
14 Raul Fernandez SPA RNF Aprilia (RS-GP22) +11.117s
15 Franco Morbidelli ITA Monster Yamaha (YZR-M1) +12.163s
16 Pol Espargaro SPA Tech3 GASGAS (RC16) +12.745s
17 Iker Lecuona SPA LCR Honda (RC213V) +19.285s
18 Takaaki Nakagami JPN LCR Honda (RC213V) +26.238s
19 Joan Mir SPA Repsol Honda (RC213V) +28.446s
20 Enea Bastianini ITA Ducati Lenovo (GP23) +35.553s
Aleix Espargaro SPA Aprilia Racing (RS-GP23) DNF
Miguel Oliveira POR RNF Aprilia (RS-GP22) DNF

Źródło: crash.net

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: Maciej Marcinkowski

2007 | kontakt: [email protected]

komentarzy 20

  1. Jak można przegrać na najlepszym moto ze wszystkimi motocyklami klienckimi XD

  2. Ale fajnie się teraz tego DiGię ogląda. Forma się zgadza, maszyna się zgadza, a team orders mogą mu w Ducati zapisać na karteczce i złożyć z tego łabędzia origami. Gość się z żadnym pretendentem do tytułu nie będzie szczypał, będzie okazja wyprzedzać na ostro, to pójdzie jak dziki w żołędzie.

  3. Podczas GP Indonezji, Martin prowadził cały wyścig z 2-sekundową przewagą. Wywrócił się i nawet nie podszedł do moto. Założył ręce na głowie i zszedł z toru.Tamten wyścig ukończyło tylko 14 zawodników, w tym Morbielli +4laps, wszyscy w punktach. Pamiętam jak przeżywałem, że Martin kiedyś będzie żałował tych straconych kilku punktów i się spełniło …. Szkoda. Teraz musi gonić

  4. Martin co raz bliżej aby tytuł był w godnych rękach. Viniales jak zwykle wykastrowany zaatakować rywala nie potrafi.

  5. Już się tak nie podniecaj, inni też będą jeździć na takim moto. A Martin jak tak dalej będzie jeździć to Mareczek nie będzie miał tak łatwo. Pewnie jesteś jasnowidzem i już wiesz że MM zdobędzie tytuł?? A w 2025 wejdzie do fabryki Ducati.

  6. Pecco w tarapatach :) Martin wydaje się być pewny siebie :) mam nadzieję, że Pecco znajdzie coś na jutro i powalczy z Martinem, bo za tydzień w Hiszpanii …… oby była walka do ostatniego zakrętu i niech wygra lepszy :):):) gdzie ekipa Gresiniego była przez większą część sezonu ???? Marini kapitalnie zadbał o miękki przód, Bezecchi, Zarco Miller pogubieni :( nie jestem z tych, którzy cieszą się z krzywdy innego (jakiegokolwiek) zawodnika, ale jak zobaczyłem Aleix-a na poboczu w pierwszym zakręcie to….. nie było mi go żal :)

  7. Z tym Aleixem miałem podobne odczucia ,choć podobnie jak Ty nie cieszy mnie gleba/krzywda któregokolwiek.
    Po bezmózgim zachowaniu względem Morbiego stracił pewnie niejednego kibica
    Zwycięzca sprintu jak dla mnie totalny zaskok ,po tym co pokazywał w treningach i Quali. absolutnie Martina nie typowałem, to również piękno tego sportu.
    Pecco musi się sprężać mimo to nadal uważam że ma największe szanse glównie dzięki głowie, od wielu rund już nie glebi bez sensu co gubi innych wydaje się bardziej uzdolnionych

  8. jakie cuda?? No chyba nie dziś. Bo popełniał błąd za błędem

  9. Cyt: „W szóstym zakręcie doszło do kolizji między Aleixem Espargaro, Miguelem Oliveirą i zwycięzcą ostatniego wyścigu – Eneą Bastianinim”. Czy wiadomo kto spowodował tę kolizję? Nie oglądałem powtórek z tego zajścia.

  10. Digia to nie jest ogórek, a nawet jestem zdania, że jest lepszym zawodnikiem niż taki Bagnaia, tylko po prostu o wiele gorzej ustawiony, gdzie m.in. nie zdobywa mu tytułu cała koalicja Ducati.

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
178 zapytań w 1,520 sek