Home / MotoGP / GP Kataru: Martin wygrał fantastyczne kwalifikacje! Fatalna Yamaha

GP Kataru: Martin wygrał fantastyczne kwalifikacje! Fatalna Yamaha

Jorge Martin pierwszym zwycięzcą kwalifikacji MotoGP w tym roku. Hiszpan z zespołu Pramac Ducati wykorzystał moc nowego motocykla GP22, a drugim polem niesamowicie zaskoczył Enea Bastianini na jednorocznej maszynie zespołu Gresini Ducati. Marc Marquez na nowej Hondzie spędził całe mierzone okrążenie tuż za plecami Francesco Bagnai, co dało mu trzecie miejsce.

Kwalifikacje były emocjonujące jeszcze długo po wywieszeniu flagi w czarno-białą szachownicę – bowiem kilku zawodników w ostatnich sekundach miało jeszcze szanse na poprawienie najlepszego czasu Martina. Ten jednak pozostał niepobity.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Ogromnym rozczarowaniem można nazwać wyniki kilku faworytów. Wspomniany Bagnaia nie dał rady włączyć się do walki o pole position, mimo że to przecież Włoch niszczył rywali w czasówkach pod koniec ubiegłego roku. Suzuki, które miało wrócić do świetnej formy znowu zawiodło w kwalifikacjach. Mir był dopiero ósmy, a Alex Rins – dziesiąty.

To jednak nic przy tym, co stało się z Yamahą. Fabio Quartararo ledwie przebrnął przez Q1, a w Q2 wraz z Franco Morbidellim byli tylko tłem dla rywali. A przecież mowa o zespole, który rok temu wygrał oba wyścigi na torze Losail! Deficyt mocy jednostki napędowej może być jutro bardzo kosztowny.

Warto jeszcze wspomnieć o Johannie Zarco – wydawało się, że Francuz udanie przebrnie przez Q1 z najlepszym czasem, ale został on skasowany za przekroczenie limitów toru. Frycowe zapłacili debiutanci. Cała czwórka została sklasyfikowana na czterech ostatnich pozycjach. Zawiedli ci, którzy mieli korzystać z ogromnego doświadczenia: Maverick Vinales na Aprilii oraz Andrea Dovizioso z RNF Yamahy.

Kliknij, aby pominąć reklamy
Wyniki kwalifikacji
POS RIDER NAT TEAM TIME/DIFF LAP MAX
1 Jorge Martin SPA Pramac Ducati (GP22) 1’53.011s 6/7 345k
2 Enea Bastianini ITA Gresini Ducati (GP21) +0.147s 7/7 350k
3 Marc Marquez SPA Repsol Honda (RC213V) +0.272s 5/7 345k
4 Jack Miller AUS Ducati Lenovo (GP22) +0.287s 6/7 345k
5 Aleix Espargaro SPA Aprilia Racing (RS-GP) +0.308s 7/7 344k
6 Pol Espargaro SPA Repsol Honda (RC213V) +0.335s 7/7 345k
7 Brad Binder RSA Red Bull KTM (RC16) +0.339s 2/3 343k
8 Joan Mir SPA Suzuki Ecstar (GSX-RR) +0.396s 7/7 346k
9 Francesco Bagnaia ITA Ducati Lenovo (GP22) +0.400s 5/7 345k
10 Alex Rins SPA Suzuki Ecstar (GSX-RR) +0.470s 6/7 345k
11 Fabio Quartararo FRA Monster Yamaha (YZR-M1) +0.624s 5/6 336k
12 Franco Morbidelli ITA Monster Yamaha (YZR-M1) +0.971s 6/7 342k
Q1:
13 Johann Zarco FRA Pramac Ducati (GP22) 1’53.78s 2/5 345k
14 Miguel Oliveira POR Red Bull KTM (RC16) 1’53.819s 7/7 340k
15 Marco Bezzecchi ITA Mooney VR46 Ducati (GP21)* 1’53.915s 2/7 346k
16 Takaaki Nakagami JPN LCR Honda (RC213V) 1’54.038s 3/7 343k
17 Luca Marini ITA Mooney VR46 Ducati (GP22) 1’54.222s 2/6 344k
18 Alex Marquez SPA LCR Honda (RC213V) 1’54.224s 7/7 348k
19 Maverick Viñales SPA Aprilia Racing (RS-GP) 1’54.228s 5/6 346k
20 Andrea Dovizioso ITA WithU Yamaha RNF (YZR-M1) 1’54.244s 7/7 343k
21 Fabio Di Giannantonio ITA Gresini Ducati (GP21)* 1’54.276s 7/7 346k
22 Remy Gardner AUS KTM Tech3 (RC16)* 1’54.378s 5/6 341k
23 Raul Fernandez SPA KTM Tech3 (RC16)* 1’54.889s 2/6 343k
24 Darryn Binder RSA WithU Yamaha RNF (YZR-M1)* 1’56.011s 3/5 344k

Źródło: crash.net

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

komentarze 24

  1. Stary dobry holownik wrócił…

  2. Ciekawe, na ile ten piach i brudny tor wypaczył wyniki. Oby jutro było czyściej, bo oba Suzuki, Zarco i Pecco zdecydowanie będą chcieli nacierać.

  3. Yamaha to stan umysłu. Fabio uciekaj po tym sezonie. Ci goście są kompletnie nie poważni nic nie zmieniamy bo mamy mistrzowski motocykl. Ja p******e co za pokrętna logika. Tragedia a nie zespół.

    • Chyba skądś to znamy. Z zeszłego roku konkretnie, również z Japonii

    • Zaczynam się naprawdę zastanawiać, czy problem z odejściem Valentino z motogp to spadek jego formy. Zobaczmy jednak co wydarzy się dalej

    • Wielkie zdziwienie, a przecież tak jest od lat! Yamaha radzi sobie dobrze do połowy sezonu, a później cała resztą ją przegania, bo nie ma rozwoju motocykla w trakcie kampanii. W zeszłym roku to było widać dobitnie (startowali z najlepszym motocyklem, a kończyli… przedostatnim?), ale tak jest od lat. Teraz przeszli samych siebie, bo nie dość, że pod koniec sezonu zrobiło się gorąco przez brak rozwoju, to przez lato niewiele co zrobili. Wydaje się, że ich największym osiągnięciem będzie zniechęcenie do siebie Quartararo… Kto wtedy będzie chciał do nich przyjść?

  4. Martin i Bastianini na czele, czyli wszystko jest OK.

    Jutro bez wątpienia powalczą o wygraną. Tylko do pierwszej trójki jeszcze dołączą Bagnaia, Mir i Morbidelli.

  5. Morbidelli? Chyba sobie żarty stroisz. Yamaha to gówno. Ten motocykl nie jedzie.

  6. Ciekawe kwalifikacje, no ale to tylko kwalifikacje. Prawdziwy sprawdzian jutro.

  7. Kombinacje z silnikiem : nowy-stary chyba załatwiły fabryczne ducati w tym sezonie

  8. Czy dobrze pamiętam, że ten tor jeszcze rok temu nazywał się Losail, a w tym roku już Lusail ? Ktoś nazwę zmienił ?

  9. Jak już piszemy o holownikach to kurwa piszemy o wszystkich nie tylko o Marquezie. Martin się holował całe okrążenie za Polem Espargaro i właśnie dlatego zdobył pierwsze miejsce. Jak jest ktoś ślepy i tego nie widział to niech idzie do okulisty.

  10. Czuje nosem że Marc zgarnie 1 miejsce!!!

  11. Nareszcie, MotoGP wraca! :) Pewnie Marc wygra, ale liczę że Pecco odpłaci mu za kwalifikacje. Ciekawa będzie też walka dwóch braci Espargaro :)

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
183 zapytań w 1,308 sek