Rozpoczął się ostatni w tym roku weekend MotoGP. W 1. treningu przed niedzielnym GP Walencji najszybszy był Fabio Quartararo. Drugi czas należał do Jacka Millera, a trzeci był Marc Marquez. Niegroźny upadek zaliczył Valentino Rossi, a jadący z dziką kartą Michele Pirro przerwał jazdę po tym, jak zapaliło się jego Ducati. W MotoGP debiutuje Iker Lecuona – na razie był ostatni, ale tylko minimalnie za partnerem zespołowym z Tech3 KTM, Hafizhem Syahrinem.
Wyniki FP1 | ||||||
Pos | Rider | Nat | Team | Time/Diff | Lap | Max |
1 | Fabio Quartararo | FRA | Petronas Yamaha (YZR-M1)* | 1’31.455s | 24/24 | 314k |
2 | Jack Miller | AUS | Pramac Ducati (GP19) | +0.057s | 17/19 | 326k |
3 | Marc Marquez | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +0.077s | 7/23 | 324k |
4 | Maverick Viñales | SPA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.140s | 14/23 | 315k |
5 | Franco Morbidelli | ITA | Petronas Yamaha (YZR-M1) | +0.203s | 21/21 | 314k |
6 | Joan Mir | SPA | Suzuki Ecstar (GSX-RR)* | +0.339s | 21/21 | 321k |
7 | Pol Espargaro | SPA | Red Bull KTM Factory (RC16) | +0.462s | 19/19 | 320k |
8 | Valentino Rossi | ITA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.521s | 6/18 | 317k |
9 | Andrea Dovizioso | ITA | Ducati Team (GP19) | +0.677s | 13/18 | 324k |
10 | Alex Rins | SPA | Suzuki Ecstar (GSX-RR) | +0.751s | 13/22 | 323k |
11 | Danilo Petrucci | ITA | Ducati Team (GP19) | +0.780s | 14/20 | 320k |
12 | Aleix Espargaro | SPA | Factory Aprilia Gresini (RS-GP) | +0.789s | 10/17 | 320k |
13 | Johann Zarco | FRA | LCR Honda (RC213V) | +1.057s | 12/21 | 317k |
14 | Michele Pirro | ITA | Ducati Team (GP19) | +1.083s | 8/10 | 321k |
15 | Cal Crutchlow | GBR | LCR Honda (RC213V) | +1.272s | 8/21 | 324k |
16 | Andrea Iannone | ITA | Factory Aprilia Gresini (RS-GP) | +1.314s | 13/17 | 315k |
17 | Mika Kallio | FIN | Red Bull KTM Factory (RC16) | +1.397s | 13/21 | 317k |
18 | Jorge Lorenzo | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +1.405s | 11/18 | 321k |
19 | Karel Abraham | CZE | Reale Avintia Ducati (GP18) | +1.857s | 14/15 | 320k |
20 | Francesco Bagnaia | ITA | Pramac Ducati (GP18)* | +1.910s | 8/21 | 321k |
21 | Tito Rabat | SPA | Reale Avintia Ducati (GP18) | +1.991s | 18/22 | 321k |
22 | Hafizh Syahrin | MAL | Red Bull KTM Tech3 (RC16) | +2.919s | 19/20 | 313k |
23 | Iker Lecuona | SPA | Red Bull KTM Tech3 (RC16)* | +3.108s | 20/20 | 314k |
Źródło: crash.net
Te różnice w v-max to jest przepaść. Nawet widać różnice między ubiegłoroczna Honda (zarco) i tegoroczna ( crutchlow).
no i co z tego? Zarco jest szybszy
poza tym w moto2 i moto3 różnice na poziomie 10-15km/h to norma i jakoś nie przeszkadza to zawodnikom, a jak wiemy stawka jest tam bardzo wyrównana
Jest duża różnica, widać to już przy wyjściach na prostą i na końcu to jest już kilka długości motoru.
takie tam gadanie, Fabio jest wolniejszy na prostej 12km/h od Millera a jest pierwszy więc jaka to przepaść? każdy miałby jechać równo 321,25 km/h żeby było ok? a nie, wtedy by było gadanie że nudno :D przepaść to jakby 300 nie wykręcił…
A ogladales ostatni wyscig? Widziales co Dovi robił z Rossim na prostych? To jest przepaść w bezpośredniej konfrontacji, w czasówkach owszem, można to nadrobić innymi assetami.