Home / MotoGP / GP Wielkiej Brytanii: Jorge Martin najlepszy w obu treningach w piątek!

GP Wielkiej Brytanii: Jorge Martin najlepszy w obu treningach w piątek!

Jorge Martin najszybszy pierwszego dnia Grand Prix Wielkiej Brytanii! Wicelider mistrzostw świata rano uzyskał najlepszy czas w pierwszym treningu, a po południu poprawił swój czas o 1,5 sekundy, by po raz kolejny zdobyć pierwsze miejsce w sesji. Zawodnik Pramaca chce powrócić w wielkim stylu, po kosztownym błędzie w Niemczech! Drugi czas uzyskał świetny przyjaciel Martina – Aleix Espargaro (Aprilia) – który w ten weekend chce zostać pierwszym zawodnikiem od 2013 roku, który wygra dwa wyścigi na Silverstone z rzędu. Trzeci czas w sesji uzyskał panujący mistrz świata, Pecco Bagnaia (Ducati).

Konkurencyjne tempo prezentował też czwarty w tabeli czasów Enea Bastianini (Ducati). Jeden z lepszych dni w tym sezonie zaliczył natomiast Jack Miller (KTM), który w obu treningach był w czołowej piątce. Niezłe okrążenie w końcówce wykręcił także Brad Binder, dając KTM-owi dwa motocykle bezpośrednio w Q2. Na styk do drugiej części kwalifikacji załapał się Marc Marquez (Gresini Ducati), który po momencie na swoim ostatnim szybkim okrążeniu miał wystarczająco szczęścia, by nie zostać wypchniętym poza czołową dziesiątkę.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Wyniki drugiego treningu
Pos Rider Nat Team Time/Diff Lap Max
1 Jorge Martin SPA Pramac Ducati (GP24) 1’57.911s 20/21 329k
2 Aleix Espargaro SPA Aprilia Racing (RS-GP24) +0.045s 19/20 331k
3 Francesco Bagnaia ITA Ducati Lenovo (GP24) +0.119s 17/18 331k
4 Enea Bastianini ITA Ducati Lenovo (GP24) +0.279s 18/18 333k
5 Jack Miller AUS Red Bull KTM (RC16) +0.349s 18/19 333k
6 Fabio Di Giannantonio ITA VR46 Ducati (GP23) +0.407s 20/21 328k
7 Brad Binder RSA Red Bull KTM (RC16) +0.475s 20/21 333k
8 Maverick Viñales SPA Aprilia Racing (RS-GP24) +0.478s 19/20 331k
9 Marco Bezzecchi ITA VR46 Ducati (GP23) +0.595s 18/18 332k
10 Marc Marquez SPA Gresini Ducati (GP23) +0.674s 17/21 327k
11 Franco Morbidelli ITA Pramac Ducati (GP24) +0.731s 18/19 327k
12 Raul Fernandez SPA Trackhouse Aprilia (RS-GP24) +0.865s 18/19 326k
13 Pedro Acosta SPA Red Bull GASGAS Tech3 (RC16)* +0.922s 19/20 330k
14 Alex Marquez SPA Gresini Ducati (GP23) +1.043s 19/20 328k
15 Miguel Oliveira POR Trackhouse Aprilia (RS-GP24) +1.249s 18/18 331k
16 Fabio Quartararo FRA Monster Yamaha (YZR-M1) +1.362s 20/21 327k
17 Johann Zarco FRA LCR Honda (RC213V) +1.498s 20/20 329k
18 Alex Rins SPA Monster Yamaha (YZR-M1) +1.544s 13/16 328k
19 Luca Marini ITA Repsol Honda (RC213V) +1.733s 20/20 328k
20 Augusto Fernandez SPA Red Bull GASGAS Tech3 (RC16) +1.924s 15/19 328k
21 Joan Mir SPA Repsol Honda (RC213V) +2.366s 18/21 326k
22 Takaaki Nakagami JPN LCR Honda (RC213V) +2.664s 17/18 322k
23 Remy Gardner AUS Monster Yamaha (YZR-M1) +3.401s 21/22 327k

Źródło: crash.net

Fot.: x.com/everythingmrace

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: Maciej Marcinkowski

2007 | kontakt: [email protected]

komentarzy 7

  1. Martin robi swoje i tu chyba nic się nie zmieni, specjalista od treningów i sprintów, które spadły mu jam z nieba dając dodatkowe punkty do klasyfikacji generalnej.
    Aprilla mocna, ale oni tu się odnajdują.
    Miller 5 – to jest miła niespodzianka po tych wszystkich niepowodzeniach w pierwszej części sezonu.
    Peco Bagania zrobił swoje i pojechał po trzecią lokatę, Enea też ładnie pojechał.
    Ciekawe czy będzie kara dla Bagani za to, że znowu zaspał na początku treningu .
    Fabio Di Giannantonio to jest dla mnie gość, GP 23, a proszę bardzo, robię swoje.
    Beza pomimo początkowych problemów z maszyną jak Bastianini 🚀 potrafił się skoncentrować i wjechać do Q2.

    Marqez i teraz mi tu proszę wytłumaczyć, jak to jest, że 8 krotny mistrz świata musi się holować za kimś, żeby zrobić rzutem na taśmę awans do Q2, łapiąc się na ostatniej pozycji, a jadący dokładnie taką samą maszyną Fabio Di Giannantonio robi to samo, a nawet lepiej o 4 pozycję jadąc samemu !
    No chyba, że ja inną relacje oglądałem na Polsacie, nawet tam stwierdzili, że znowu świruje .
    Jutro kwalifikacje, a ja i tak czekam na niedzielny wyścig, żeby zobaczyć maszyny w tym jubileuszowym malowaniu.

    • Dziwna gadka

      Digia na GP23 jest 6, Bezzechi na GP 23 jest 9

      Marc na GP 23 jest 10. Jego brat tez na GP 23 jest 14

      Lubie i kibicuje MM93, ale to szlabo wygląda, ze razem z bratem maja najslabsze wyniki na Ducati

      No ale poczekamy, zobaczymy. Jednak jesscze Q2 przed nami, no i najwazniejsze, wyscigi, bo tu wssyztko moze sie zdarzyć

      Co nie zmienia faktu, ze przykro sie patrzy, jak taki zawodnik jak MM93 ma tak czesto problemy, zeby dostsc sie bezposrednio do Q2

    • A dobra, zle doczytalem.

      I napisalem odnośnie dzisiejszego treningu.

      Fakt, a generalne MM93 nest najwyższym Ducati GP23.
      Co nie zmienia faktu, ze taki MM93 dosc czesto ma problemy z dosta!niem sie do Q2

      Z drugiej strony, to jego pierwszy sezon na Ducati, i zaskakujaco szybko zaadaptowal sie do tej maszyny

    • myślę że może to być kwestia tego że zawodnicy których wymieniasz mają swoje ustawienia na ducatach z poprzednich lat, mają jakiś próg wejścia. MM jako nowy na tym sprzęcie musi na każdym torze zaczynać od zera i może trzeba mu więcej niż jednej sesji treningowej. To takie luźne przemyślenia, żadna obrona MM.

      • Virus

        To jest argument, nie przeczę, że dla Marquez’a każdy tor, w jakimś sensie zaczyna się troszeczkę od nowa na Ducati.

        Natomiast trzeba też powiedzieć, że Gresini ma wgląd w telemetrię maszyn każdego z zawodników jeżdżącego na GP 23 z zeszłego sezonu i obecnego. To też jakiś materiał jest wejściowy – więc nie jest tak, że kompletnie z niczym startują.

        Dwa, gdyby ten materiał z zeszłego sezonu miał tak duży wpływ na wyniki, to młodzi z szkoły VR46 nie pogubili by się tak mocno na początku sezonu, a jednak mieli dużo więcej problemów niż by to wynikało z logicznej przesłanki jaką jest dostęp do danych i doświadczenie na poprzednich ewolucjach Ducati GP.

        Jutro kwalifikacje zobaczymy co tam się będzie działo.

    • To już nie ten sam Marquez. Ewidentnie odstaje na jednym kółku. Potrafi jeszcze poczarować w wyścigach, ale zbyt odległe pozycje nie pomagają.

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
163 zapytań w 41,375 sek