Jorge Martin najszybszy pierwszego dnia Grand Prix Wielkiej Brytanii! Wicelider mistrzostw świata rano uzyskał najlepszy czas w pierwszym treningu, a po południu poprawił swój czas o 1,5 sekundy, by po raz kolejny zdobyć pierwsze miejsce w sesji. Zawodnik Pramaca chce powrócić w wielkim stylu, po kosztownym błędzie w Niemczech! Drugi czas uzyskał świetny przyjaciel Martina – Aleix Espargaro (Aprilia) – który w ten weekend chce zostać pierwszym zawodnikiem od 2013 roku, który wygra dwa wyścigi na Silverstone z rzędu. Trzeci czas w sesji uzyskał panujący mistrz świata, Pecco Bagnaia (Ducati).
Konkurencyjne tempo prezentował też czwarty w tabeli czasów Enea Bastianini (Ducati). Jeden z lepszych dni w tym sezonie zaliczył natomiast Jack Miller (KTM), który w obu treningach był w czołowej piątce. Niezłe okrążenie w końcówce wykręcił także Brad Binder, dając KTM-owi dwa motocykle bezpośrednio w Q2. Na styk do drugiej części kwalifikacji załapał się Marc Marquez (Gresini Ducati), który po momencie na swoim ostatnim szybkim okrążeniu miał wystarczająco szczęścia, by nie zostać wypchniętym poza czołową dziesiątkę.
The Friday double for @88jorgemartin! ✅✅
The Martinator leads them into super Saturday! 🔝#BritishGP 🇬🇧 pic.twitter.com/xyIZDRaNKd
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) August 2, 2024
Wyniki drugiego treningu | ||||||
Pos | Rider | Nat | Team | Time/Diff | Lap | Max |
1 | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP24) | 1’57.911s | 20/21 | 329k |
2 | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP24) | +0.045s | 19/20 | 331k |
3 | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP24) | +0.119s | 17/18 | 331k |
4 | Enea Bastianini | ITA | Ducati Lenovo (GP24) | +0.279s | 18/18 | 333k |
5 | Jack Miller | AUS | Red Bull KTM (RC16) | +0.349s | 18/19 | 333k |
6 | Fabio Di Giannantonio | ITA | VR46 Ducati (GP23) | +0.407s | 20/21 | 328k |
7 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | +0.475s | 20/21 | 333k |
8 | Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP24) | +0.478s | 19/20 | 331k |
9 | Marco Bezzecchi | ITA | VR46 Ducati (GP23) | +0.595s | 18/18 | 332k |
10 | Marc Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP23) | +0.674s | 17/21 | 327k |
11 | Franco Morbidelli | ITA | Pramac Ducati (GP24) | +0.731s | 18/19 | 327k |
12 | Raul Fernandez | SPA | Trackhouse Aprilia (RS-GP24) | +0.865s | 18/19 | 326k |
13 | Pedro Acosta | SPA | Red Bull GASGAS Tech3 (RC16)* | +0.922s | 19/20 | 330k |
14 | Alex Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP23) | +1.043s | 19/20 | 328k |
15 | Miguel Oliveira | POR | Trackhouse Aprilia (RS-GP24) | +1.249s | 18/18 | 331k |
16 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +1.362s | 20/21 | 327k |
17 | Johann Zarco | FRA | LCR Honda (RC213V) | +1.498s | 20/20 | 329k |
18 | Alex Rins | SPA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +1.544s | 13/16 | 328k |
19 | Luca Marini | ITA | Repsol Honda (RC213V) | +1.733s | 20/20 | 328k |
20 | Augusto Fernandez | SPA | Red Bull GASGAS Tech3 (RC16) | +1.924s | 15/19 | 328k |
21 | Joan Mir | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +2.366s | 18/21 | 326k |
22 | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | +2.664s | 17/18 | 322k |
23 | Remy Gardner | AUS | Monster Yamaha (YZR-M1) | +3.401s | 21/22 | 327k |
Źródło: crash.net
Fot.: x.com/everythingmrace
Martin robi swoje i tu chyba nic się nie zmieni, specjalista od treningów i sprintów, które spadły mu jam z nieba dając dodatkowe punkty do klasyfikacji generalnej.
Aprilla mocna, ale oni tu się odnajdują.
Miller 5 – to jest miła niespodzianka po tych wszystkich niepowodzeniach w pierwszej części sezonu.
Peco Bagania zrobił swoje i pojechał po trzecią lokatę, Enea też ładnie pojechał.
Ciekawe czy będzie kara dla Bagani za to, że znowu zaspał na początku treningu .
Fabio Di Giannantonio to jest dla mnie gość, GP 23, a proszę bardzo, robię swoje.
Beza pomimo początkowych problemów z maszyną jak Bastianini 🚀 potrafił się skoncentrować i wjechać do Q2.
Marqez i teraz mi tu proszę wytłumaczyć, jak to jest, że 8 krotny mistrz świata musi się holować za kimś, żeby zrobić rzutem na taśmę awans do Q2, łapiąc się na ostatniej pozycji, a jadący dokładnie taką samą maszyną Fabio Di Giannantonio robi to samo, a nawet lepiej o 4 pozycję jadąc samemu !
No chyba, że ja inną relacje oglądałem na Polsacie, nawet tam stwierdzili, że znowu świruje .
Jutro kwalifikacje, a ja i tak czekam na niedzielny wyścig, żeby zobaczyć maszyny w tym jubileuszowym malowaniu.
Dziwna gadka
Digia na GP23 jest 6, Bezzechi na GP 23 jest 9
Marc na GP 23 jest 10. Jego brat tez na GP 23 jest 14
Lubie i kibicuje MM93, ale to szlabo wygląda, ze razem z bratem maja najslabsze wyniki na Ducati
No ale poczekamy, zobaczymy. Jednak jesscze Q2 przed nami, no i najwazniejsze, wyscigi, bo tu wssyztko moze sie zdarzyć
Co nie zmienia faktu, ze przykro sie patrzy, jak taki zawodnik jak MM93 ma tak czesto problemy, zeby dostsc sie bezposrednio do Q2
A dobra, zle doczytalem.
I napisalem odnośnie dzisiejszego treningu.
Fakt, a generalne MM93 nest najwyższym Ducati GP23.
Co nie zmienia faktu, ze taki MM93 dosc czesto ma problemy z dosta!niem sie do Q2
Z drugiej strony, to jego pierwszy sezon na Ducati, i zaskakujaco szybko zaadaptowal sie do tej maszyny
myślę że może to być kwestia tego że zawodnicy których wymieniasz mają swoje ustawienia na ducatach z poprzednich lat, mają jakiś próg wejścia. MM jako nowy na tym sprzęcie musi na każdym torze zaczynać od zera i może trzeba mu więcej niż jednej sesji treningowej. To takie luźne przemyślenia, żadna obrona MM.
Virus
To jest argument, nie przeczę, że dla Marquez’a każdy tor, w jakimś sensie zaczyna się troszeczkę od nowa na Ducati.
Natomiast trzeba też powiedzieć, że Gresini ma wgląd w telemetrię maszyn każdego z zawodników jeżdżącego na GP 23 z zeszłego sezonu i obecnego. To też jakiś materiał jest wejściowy – więc nie jest tak, że kompletnie z niczym startują.
Dwa, gdyby ten materiał z zeszłego sezonu miał tak duży wpływ na wyniki, to młodzi z szkoły VR46 nie pogubili by się tak mocno na początku sezonu, a jednak mieli dużo więcej problemów niż by to wynikało z logicznej przesłanki jaką jest dostęp do danych i doświadczenie na poprzednich ewolucjach Ducati GP.
Jutro kwalifikacje zobaczymy co tam się będzie działo.
To już nie ten sam Marquez. Ewidentnie odstaje na jednym kółku. Potrafi jeszcze poczarować w wyścigach, ale zbyt odległe pozycje nie pomagają.
I tak będzie najszybszy ze starych dukatów w wyścigu.