Druga sesja treningowa zakończyła się ponownym zwycięstwem Marca Marqueza. Tym razem, drugą lokatę wywalczył Stefan Bradl, który stracił do zwycięzcy nieco ponad pół sekundy. Trzeci czas wykręcił Andrea Dovizioso, dla którego to kolejny trening zakończony w prowizorycznym pierwszym rzędzie.
Nieco zawiedli natomiast kierowcy fabrycznego zespołu Yamahy, którzy zakończyli dzisiejsze zmagania poza pierwszą dziesiątką. Będą więc musieli się nieco postarać podczas jutrzejszego FP3, aby bezpośrednio awansować do drugiej części kwalifikacji. W podobnej sytuacji znalazł się Pol Espargaro z zespołu Monster Yamaha Tech 3, który uplasował się pomiędzy fabrycznymi kierowcami, na pozycji nr 12.
Bardzo dobrze zaprezentowali się Yonny Hernandez oraz Scott Redding, którzy wraz z Bradleyem Smithem utworzyli prowizoryczny drugi rząd.
Wyniki 2 treningu wolnego MotoGP:
1. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 2m 2.126s [Lap 7/16] 318km/h (Top Speed)
2. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 2m 2.635s +0.509s [14/18] 0km/h
3. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici) 2m 3.011s +0.885s [14/14] 0km/h
4. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 2m 3.070s +0.944s [14/17] 0km/h
5. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici) 2m 3.327s +1.201s [14/17] 0km/h
6. Scott Redding GBR Go&Fun Honda Gresini (RCV1000R)* 2m 3.333s +1.207s [14/16] 0km/h
7. Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici) 2m 3.353s +1.227s [15/15] 0km/h
8. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 2m 3.391s +1.265s [14/16] 0km/h
9. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 2m 3.410s +1.284s [12/15] 0km/h
10. Aleix Espargaro ESP NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 2m 3.468s +1.342s [14/15] 0km/h
11. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 2m 3.500s +1.374s [8/14] 0km/h
12. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 2m 3.542s +1.416s [8/17] 0km/h
13. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 2m 3.952s +1.826s [15/15] 0km/h
14. Cal Crutchlow GBR Ducati Team (Desmosedici) 2m 4.057s +1.931s [13/15] 0km/h
15. Alex De Angelis RSM NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 2m 4.411s +2.285s [12/16] 0km/h
16. Hiroshi Aoyama JPN Drive M7 Aspar (RCV1000R) 2m 4.762s +2.636s [10/14] 0km/h
17. Leon Camier GBR Drive M7 Aspar (RCV1000R) 2m 4.928s +2.802s [12/12] 0km/h
18. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RCV1000R) 2m 5.002s +2.876s [14/14] 0km/h
19. Danilo Petrucci ITA IodaRacing Project (ART) 2m 5.827s +3.701s [8/15] 0km/h
20. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART) 2m 6.335s +4.209s [15/15] 0km/h
21. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Avintia) 2m 6.369s +4.243s [2/16] 0km/h
22. Broc Parkes AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART)* 2m 7.855s +5.729s [14/14] 0km/h
23. Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Avintia)* 2m 8.397s +6.271s [13/15] 0km/h
Bez jaj. Redding szósty i niewiele ponad sekundę straty do Marqueza? Co mu z tą Hondą porobili?
Po czwartym miejscu w Brnie Marquez chce udowodnić, że to był tylko wypadek przy pracy. Widać, że jest bardzo zmotywowany, jeździ w innej lidze, niż reszta stawki. Wygląda na to, że przed nami kolejny nudny wyścig .
Na to właśnie wygląda, problemy, o których mówił dzisiaj Lorenzo, tym bardziej wykluczają jakąkolwiek walkę z dżokerem, ale być może jeszcze Bridgestone ma gdzieś dodatkową ciężarówkę z nowymi oponami?
O matko, Redding :O wszyscy się tak podniecamy Aleixem a na zdecydowanie mocniejszej maszyny (braki mocy w jego motocyklu to pryszcz w porównaniu do braków mocy Production Racerów) jest parę lokat za Brytyjczykiem.
OK, Marquez chyba zdominuje w niedzielę o ile nie spieprzy startu, ale będę naprawdę ciekawy walki o kolejne miejsca.
Inna prawda, że Aleix jako jedyny był w stanie wykorzystać te „przywileje” klasy Open; Edwards i teraz deAngelis walczą z maszynami CRT w tyle, a Aleix wywalczył PP (fakt że w zmiennych warunkach, ale tego nawet Ducati nie zrobiło), cztery razy był w TOP6, choć Ducati już ma dwa podia.
I nie, nie odmawiam innym talentu, zwłaszcza Reddingowi który coś jeszcze pokazuje na dużo wolniejszej maszynie; nawet pomijając DNF Aleixa na Indy, gdzie Scott dojechał 0.8s za Crutchlowem. Teraz w FP3 Scott o 0.5s wolniejszy od Aleixa.
Tylko czekać aż Honda zrobi „update” do RCV1000R, bo jednak szkoda też takich kierowców jak Aoyama czy Abraham, od których Redding aż tak nie odstaje (choć prędzej dostanie fabryczną RC213V).
Co do Hond – Redding na razie jeździ debiutancki sezon w MotoGP, za rok rożnica może być większa – szczególnie pamiętajmy, że Scott musi walczyć z zawieszeniem Showa i innymi hamulcami – mam nadzieję jednak, że Redding dosiądzie RC213V w przyszłym roku, oby Gresini znalazł fundusze…
No i liczę, że w końcu RCV1000R będzie solidną maszyną, a nie, gdy na prostych tracą również do Forward Yamah – choć jak spojrzałem na top speed z innego treningu to ta przewaga była bardzo mała lub jej w ogóle nie było :D