Home / MotoGP / Jorge Lorenzo zwycięża GP Japonii. Marc Marquez po raz drugi Mistrzem Świata!

Jorge Lorenzo zwycięża GP Japonii. Marc Marquez po raz drugi Mistrzem Świata!

marc+marquez+grand+prix+japonii

Marc Marquez został dziś, drugi raz z rzędu, Motocyklowym Mistrzem Świata. Hiszpan na torze w Japonii dojechał do mety na 2. pozycji, co zagwarantowało mu tytuł w klasie MotoGP. 

Wyścig na torze Motegi zwyciężył Jorge Lorenzo, a na najniższym stopniu podium stanął Valentino Rossi (obaj Movistar Yamaha).

Kliknij, aby pominąć reklamy

Wyniki wyścigu o Grand Prix Japonii:
1. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 42m 21.259s [Okr. 5/11] 307km/h (V-max)
2. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 42m 22.897s +1.638s [/] 0km/h
3. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 42m 23.861s +2.602s [/] 0km/h
4. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 42m 24.416s +3.157s [/] 0km/h
5. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici) 42m 35.612s +14.353s [/] 0km/h
6. Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici) 42m 37.912s +16.653s [/] 0km/h
7. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 42m 40.790s +19.531s [/] 0km/h
8. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 42m 41.074s +19.815s [/] 0km/h
9. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 42m 44.834s +23.575s [/] 0km/h
10. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 42m 56.946s +35.687s [/] 0km/h
11. Aleix Espargaro ESP NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 43m 1.927s +40.668s [/] 0km/h
12. Katsuyuki Nakasuga JPN Yamalube Racing Team with YSP (YZR-M1) 43m 12.286s +51.027s [/] 0km/h
13. Hiroshi Aoyama JPN Drive M7 Aspar (RCV1000R) 43m 12.352s +51.093s [/] 0km/h
14. Nicky Hayden USA Drive M7 Aspar (RCV1000R) 43m 17.051s +55.792s [/] 0km/h
15. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Desmosedici) 43m 20.348s +59.089s [/] 0km/h
16. Scott Redding GBR Go&Fun Honda Gresini (RCV1000R)* 43m 20.767s +59.508s [/] 0km/h
17. Alex De Angelis RSM NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 43m 37.806s +76.547s [/] 0km/h
18. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART) 43m 49.280s +88.021s [/] 0km/h
19. Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Avintia)* 43m 50.729s +89.470s [/] 0km/h
20. Broc Parkes AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART)* 43m 54.512s +93.253s [/] 0km/h
21. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici) DNF +38.741s [/] 0km/h
22. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RCV1000R) DNF +38.741s [/] 0km/h
23. Danilo Petrucci ITA IodaRacing Project (ART) DNF +38.741s [/] 0km/h
24. Cal Crutchlow GBR Ducati Team (Desmosedici) DNF +38.741s [/] 0km/h

niebieski klasa fabryczna – jednostka ECU, oprogramowanie producenta.
Zbiornik paliwa o poj. 20 litrów, pięć zmian silnika w sezonie. Wszystkie jednostki napędowe w ciągu roku muszą być jednakowe (zatrzymany rozwój).

czarny = klasa fabryczna (z ustępstwami) – jednostka ECU, oprogramowanie producenta. Przepisom podlega każdy producent, który w poprzednim sezonie nie wywalczył zwycięstwa na suchym torze (póki co Ducati, w przyszłości także inni producenci). Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika wsezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna.
Redukcja poj. silnika do 22 litrów w przypadku zdobycia a) zwycięstwa na suchym torze, b) dwóch drugich miejsc, c) trzech trzecich pozycji. Trzy zwycięstwa na suchym torze odbierają przywilej używania bardziej miękkiej, tylnej opony.

czerwony klasa otwarta – standardowy system ECU, wraz z oprogramowaniem.
Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna.

* – debiutant

Założyciel MotoGP.pl - Redaktor Naczelny portalu. Od ponad 10 lat związany ze sportami motorowymi na dwóch i czterech kółkach. Prywatnie zafascynowany motocyklami.

komentarzy 10

  1. Gratulację dla Marusia, w pięknym stylu wygrywa mistrzostwo uśmiechając się przy tym od ucha do ucha, fantastyczny chłopak.

    Co do wyścigu, mimo że Vale dał z siebie 100%, jak sam przyznał, to starczyło to tylko na 3 miejsce, pamiętajmy, że Jorge miał jeszcze zapas, a 93 pojechał bardzo nerwowo ( jego słowa ) i tak starczyło na Rossiego i Daniego.

    Po takich zawodach wiemy, dlaczego zawodnicy 1 i 2 są liderami swoich zespołów, a poziom jest tam naprawdę wysoki przy dobrym dniu każdego z nich i żeby wspiąć się na podium, nawet z lepszym motocyklem, trzeba się nie lada napocić.

    Dovizioso zaczął świetnie, żeby przyjechać ponad 2 sekundy przed Iannone, z Ducati dzieje się to samo, co za czasów Rossiego i Haydena tj. jeden zawodnik, ze względu na swój styl jazdy, na początku potrafi odjechać, jednak potem i tak kończą blisko siebie, konstrukcja nie pozwala jakby rozwinąć skrzydeł wszystkim zawodnikom Desmo, jedynie Stoner potrafił zrobić różnicę kosztem ogromnego ryzyka ( lata 2008-2010 ).

    Smith ciągle spinka, ma talent, ale nie potrafi go wykorzystać, czas ucieka i został jeszcze jeden sezon od Poncherala. Nicky przed Reddingiem :D

    • Co do Ducati to nie można tak na to patrzeć, postęp jaki uczynili w tym sezonie względem ostatniego i pierwszej części tego sezonu jest ogromny, widać to po ostatnich wynikach gdzie Dovi i Iannone brakuje na linii mety nie 20-30 s tylko około 10… jeszcze trochę i powalczą o podia na suchym. Stoner to inna bajka i kompletnie inne motocykle wtedy były…

    • Może i nerwowo ale też powiedział że jechał tak aby nie popełnić błędu ;) jestem ciekawy co pokaże w ostatnich wyścigach skoro już ma tytuł ;D

  2. Aleix Espargaro “dopiero” 11. Po raz drugi w tym sezonie dojeżdża on do mety poza TOP10 (w Argentynie po wywrotce był 15.) i po raz drugi najlepszy zawodnik w klasie Open jest poza dziesiątką (Abraham w Misano był też 11.).

    Ale i tak nie mogę się doczekać następnego sezonu – głównie ze względu na Suzuki.

  3. Spodziewałem się niezłego widowiska dziś, a okazało się, że tak naprawdę wyścig (pomijając wydarzenia poboczne) bez historii…

  4. No to ja mam pytanie – czy były już takie lata w historii wyścigów Moto GP gdzie do rozegrania pozostały jeszcze 3 wyścigi (lub więcej) a mistrz świata był już znany ?

  5. Doohan zapewne bardzo szybko pieczętował tytuły – chociaż teraz ciężko wyliczać, a i próżno szukać informacji w necie z lat 90-tych… ;) Można wejść na angielską wikipedię i wyliczyć według ówczesnej punktacji… ;)

  6. Jakby nie patrzył to mistrz zasłużony w pełni. Po za tym Lorenzo nie lubie poprostu tak jakoś :) Pani Pedrosa bez komentarza :) a Rossi swoje już osiągnął i pokazał więc już nie musi niech jezdzi jak jezdzi :) Reszta nie ta liga albo może nie ten motocykl.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
130 zapytań w 0,770 sek