Home / MotoGP / Lorenzo: Michelin powinien poprawić opony

Lorenzo: Michelin powinien poprawić opony

Jorge Lorenzo

Jorge Lorenzo po GP Hiszpanii był bardzo niezadowolony z tylnej opony, która sprawiła mu – a także innym zawodnikom – sporo problemów. Hiszpan, podobnie jak Valentino Rossi, cierpiał z powodu ślizgającego się koła na prostych odcinkach. #99 także w kwalifikacjach miał kłopoty z ogumieniem – trafiła mu się opona, na której odczuwał silne wibracje, przez co zepsuł jeden z przejazdów.

Lorenzo tylko przez ułamek sekundy prowadził w GP Hiszpanii – gdy udało mu się zaatakować Rossiego na drugim okrążeniu. Włoch jednak błyskawicznie skontrował i od tego momentu był już nie do wyprzedzenia.

„Trochę szkoda, że nie wykonałem dobrego startu. W trzech pierwszych wyścigach wychodził mi lepiej. Nie mogłem pozostać na prowadzeniu, a kiedy próbowałem wyprzedzić Valentino, zahamowałem za późno i odjechał mi przód, więc nie mogłem być pierwszy w otwierającej fazie wyścigu.” – mówił Lorenzo po wyścigu o GP Hiszpanii.

„Rossi w połowie wyścigu był szybszy, a ja straciłem po trochu dystans, a tylne koło zaczęło się ślizgać.” – dodał #99.

„Zaczęło się na prostej, ale niezbyt mocno. Kiedy odrobiłem kilka metrów do Rossiego, tył zaczął się ślizgać już na dwóch prostych. Nigdy wcześniej w MotoGP mi się to nie przytrafiło. Musiałem zwolnić i na każdym biegu powoli odkręcać manetkę gazu.” – komentował Lorenzo.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Lorenzo nieco inaczej niż Rossi podchodzi do klasyfikacji MotoGP. Hiszpan zwraca uwagę na tych kilka punktów, które udało mu się odrobić do lidera. „Nie mogłem utrzymać tej samej dynamiki jazdy co on, by go dogonić i walczyć o zwycięstwo. Rossi upadł w Austin i miał 12 punktów straty, teraz ma siedem. Ja odrobiłem cztery do Marqueza, więc jeśli chodzi o mistrzostwa, to jest dobrze, ale to frustrujące mieć taki problem na prostej z tylną oponą.”

Lorenzo dzięki drugiej pozycji w Jerez wywalczył już 100. miejsc na podium w królewskiej kategorii. „Jestem zadowolony z mojego 100. podium w MotoGP. Ta statystyka, z ilością pierwszych i drugich miejsc, oznacza, że w tej kategorii jeżdżę bardzo równo. Jestem szczęśliwy, bo wcześniej tylko trzech motocyklistów dokonało czegoś takiego.”

„Mam nadzieję, że w kolejnych wyścigach nie będzie problemów z tyłem. Jestem zadowolony z przedniej opony, ponieważ jest bezpieczniejsza i dużo lepsza, ale po problemach jakie mieli (Loris) Baz i (Scott) Redding, Michelin musi wykorzystać swoje doświadczenie i poprawić tylne opony.” – zakończył, odnosząc się do przypadków satelickich zawodników Ducati.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Źródło: crash.net

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

komentarze 22

  1. Fakt faktem, że nie niepokojące są te ciągłe problemy z oponami, co wyścig ktoś narzeka ;/

  2. Przyznać mu trzeba, że pewnie by wygrał, gdyby, jak to powiedział, Michelin ułatwiło im trochę życie.

    Tak samo Bridgestone mu ułatwiało, bo inaczej nie da rady jeździć tak szybko, fakt. Rossi z dnia na dzień nie stał się najszybszym zawodnikiem w stawce, też fakt.

    Michelin nic nie musi, MOŻE coś zrobić dla jednego zawodnika.

  3. Yamaha już sabotuje Lorka, oddaje jego telemetrię dziadkowi, do tego ciała dał michelin. Jak w tej sytuacji #99 obroni mistrzostwo to będzie wyczyn.

  4. Przecież mówili w relacji, że opony nie za każdym razem są identyczne. W takiej sytuacji ciężko ustawić moto.

  5. Boże, jeżeli ten mazgaj Lorenzo teraz tak narzeka to co będzie jak przejdzie do Ducati. :D

  6. panowie nie tylko lorek skarzy sie na opony, rossi tez miał to samo ale wygrał i gra gitara ,bo np pedrosa siedzi cicho i jezdzi jak jezdzi a opony dopiero mu nie leżą a lorek wali prosto z mostu , narzekac kazdy moze,taki typ człowieka zgarnia wszystko albo nic.

  7. dlatego kazdy z zawodnikow jest inny a my mamy o czym pisac na forum ;)))))))

  8. Problemy z tylnymi oponami w Ducati i Yamasze – ciekawe. Pozwolę sobie wysnuć następującą teorię – w tym roku jest nowa, mniej zaawansowana elektronika i opony. Ducati jako pierwsze miało problem z tylnymi oponami w motocyklach Baza i Reddinga, ale też największe doświadczenie jeśli chodzi o ujednoliconą elektronikę. Być może Yamaha i Honda na początku nie zauważały problemów z oponami przez to, że były one zamaskowane nie do końca rozpracowaną elektroniką. Jeśli za jakiś czas Honda potwierdzi problemy to Michelin chyba faktycznie będzie musiał popracować mocniej nad tylną oponą, a i tak przypuszczam, że już teraz robią nadgodziny :)

  9. jak to jest z tą baletnicą z pewnego mądrego powiedzenia? :-)

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
186 zapytań w 1,627 sek