Home / MotoGP / Marquez najszybszy podczas kwalifikacji do Grand Prix Malezji

Marquez najszybszy podczas kwalifikacji do Grand Prix Malezji

marc+marquez+i+dani+pedrosa+motogp+sepang

Po raz 13. w tym sezonie pole postion wywalczył Marc Marquez. Tym razem młody zawodnik wykręcił najlepszy czas jednego okrążenia na malezyjskim obiekcie w Sepang. Było to 50. pole position Hiszpana w karierze w całym cyklu Grand Prix.

Z drugiego pola, do jutrzejszego wyścigu o Grand Prix Malezji wystartuje Dani Pedrosa. Pierwszy rząd dopełni Jorge Lorenzo.

Pole Espargaro opuścił kwalifikacje po tym jak podczas porannych treningów wolnych złamał stopę. Z weekendu wyścigowego wycofał się również Andrea Iannone, który doznał kontuzji ręki podczas piątkowych jazd.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Wyniki kwalifikacji MotoGP – Grand Prix Malezji:
Q2:
1. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 59.791s [Okr. 5/6] 327km/h (V-max)
2. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 59.973s +0.182s [7/7] 329km/h
3. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 2m 0.203s +0.412s [6/6] 325km/h
4. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 2m 0.472s +0.681s [5/6] 328km/h
5. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici) 2m 0.703s +0.912s [6/6] 327km/h
6. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 2m 0.740s +0.949s [6/7] 322km/h
7. Aleix Espargaro ESP NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 2m 0.801s +1.010s [6/6] 315km/h
8. Cal Crutchlow GBR Ducati Team (Desmosedici) 2m 1.119s +1.328s [6/7] 326km/h
9. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 2m 1.263s +1.472s [3/8] 325km/h
10. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 2m 2.294s +2.503s [2/6] 323km/h
11. Hiroshi Aoyama JPN Drive M7 Aspar (RCV1000R) 2m 10.568s +10.777s [3/4] 313km/h
Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* Brak czasu

Q1:
13. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici) 2m 2.184s
14. Nicky Hayden USA Drive M7 Aspar (RCV1000R) 2m 2.330s
15. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RCV1000R) 2m 2.548s
16. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Desmosedici) 2m 2.682s
17. Scott Redding GBR Go&Fun Honda Gresini (RCV1000R)* 2m 2.874s
18. Alex De Angelis RSM NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 2m 3.165s
19. Danilo Petrucci ITA IodaRacing Project (ART) 2m 3.874s
20. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART) 2m 4.539s
21. Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Avintia)* 2m 4.784s
22. Broc Parkes AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART)* 2m 5.208s
Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici) Brak czasu

niebieski klasa fabryczna – jednostka ECU, oprogramowanie producenta.
Zbiornik paliwa o poj. 20 litrów, pięć zmian silnika w sezonie. Wszystkie jednostki napędowe w ciągu roku muszą być jednakowe (zatrzymany rozwój).

czarny = klasa fabryczna (z ustępstwami) – jednostka ECU, oprogramowanie producenta. Przepisom podlega każdy producent, który w poprzednim sezonie nie wywalczył zwycięstwa na suchym torze (póki co Ducati, w przyszłości także inni producenci). Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika wsezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna.
Redukcja poj. silnika do 22 litrów w przypadku zdobycia a) zwycięstwa na suchym torze, b) dwóch drugich miejsc, c) trzech trzecich pozycji. Trzy zwycięstwa na suchym torze odbierają przywilej używania bardziej miękkiej, tylnej opony.

czerwony klasa otwarta – standardowy system ECU, wraz z oprogramowaniem.
Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna.

* – debiutant

AUTOR: Thom@s

Założyciel MotoGP.pl - Redaktor Naczelny portalu. Od ponad 10 lat związany ze sportami motorowymi na dwóch i czterech kółkach. Prywatnie zafascynowany motocyklami.

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
145 zapytań w 1,054 sek