Ostatnie trzy minuty trzeciego treningu wolnego w wykonaniu Marca Marqueza, były zabójcze dla pozostałych kierowców. W tym czasie, podczas kolejnych cyrkulacji zdołał dwukrotnie poprawić swoje czasy i to aż o 0,2s. na każdym okrążeniu! To wystarczyło, żeby w końcowym rozrachunku wyprzedzić Jorge Lorenzo oraz Valentino Rossiego.
W przeciwieństwie do piątkowych treningów, nad torem im Ricardo Tormo słońce nie świeciło tak mocno. Większość nieba przysłaniały chmury, które znacznie obniżyły temperaturę zarówno powietrza jak i asfaltu. To z pewnością miało wpływ na samych zawodników, którzy z pewną nieśmiałością wzięli się do poprawy swoich wczorajszych rezultatów.
Ostatecznie, ostatni wolny trening decydujący o awansie do drugiej części kwalifikacji wygrał lider klasyfikacji generalnej, który dał popis swoich umiejętności podczas swoich ostatnich okrążeń. kroku starł się mu dotrzymać Jorge Lorenzo, który ostatecznie wykręcił czas gorszy o 0,113sek. Prowizoryczny pierwszy rząd zamyka natomiast Valentino Rossi, który podczas swojego ostatniego okrążenia był wolniejszy od #93 o 0,230sek. Natomiast na czwartą pozycję spadł Dani Pedrosa, którego strata do swojego zespołowego kolegi wyniosła już nieco ponad pół sekundy.
Bezpośredni awans do Q2 uzyskali jeszcze Cal Crutchlow, Alvaro Bautista – który zdołał wyprzedzić Stefana Bradla, następnie Nicky Hayden, Andrea Dovizioso oraz Bradley Smith.
Wyniki 3 treningu MotoGP:
1. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 30.803s (Lap 21/22)
2. Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 1m 30.916s (20/20)
3. Valentino Rossi ITA Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 1m 31.033s (23/23)
4. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 31.309s (11/20)
5. Cal Crutchlow GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1m 31.817s (11/20)
6. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 1m 31.854s (17/21)
7. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 1m 31.891s (20/21)
8. Nicky Hayden USA Ducati Team (GP13) 1m 32.008s (21/22)
9. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (GP13) 1m 32.186s (18/18)
10. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1m 32.326s (12/20)
11. Aleix Espargaro ESP Power Electronics Aspar (ART CRT) 1m 32.638s (17/18)
12. Andrea Iannone ITA Energy T.I. Pramac Racing (GP13) 1m 32.755s (18/20)
13. Danilo Petrucci ITA Came IodaRacing Project (Suter-BMW CRT)* 1m 32.877s (21/22)
14. Hector Barbera ESP Avintia Blusens (FTR-Kawasaki CRT)* 1m 33.030s (14/20)
15. Michele Pirro ITA Ducati Test Team (GP13) 1m 33.102s (16/19)
16. Claudio Corti ITA NGM Forward Racing (FTR-Kawasaki CRT)* 1m 33.438s (15/18)
17. Randy De Puniet FRA Power Electronics Aspar (ART CRT) 1m 33.457s (18/20)
18. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (FTR-Kawasaki CRT)* 1m 33.517s (22/22)
19. Yonny Hernandez COL Ignite Pramac Racing (GP13) 1m 33.630s (12/18)
20. Hiroshi Aoyama JPN Avintia Blusens (FTR-Kawasaki CRT)* 1m 33.673s (5/17)
21. Luca Scassa ITA Cardion AB Motoracing (ART CRT) 1m 34.532s (17/18)
22. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (ART CRT) 1m 34.737s (12/20)
23. Lukas Pesek CZE Came IodaRacing Project (Suter-BMW CRT)* 1m 35.259s (17/18)
24. Bryan Staring AUS Go&Fun Honda Gresini (FTR-Honda CRT) 1m 35.455s (19/21)
25. Martin Bauer AUT Remus Racing Team (S&B Suter-BMW CRT) 1m 36.176s (9/21)
26. Damian Cudlin AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART CRT)* 1m 36.183s (16/20)
Ja mam takie pytanie nieco poza tematem… Skąd wzięła się grafika na kasku Jorge Lorenzo (ale nie ta z Walencji z tego weekendu, tylko ta standardowa z sezonu, z tym czerwonym krzyżykiem, czy cokolwiek to jest)?
Chodzi o to?
http://images.esellerpro.com/2189/I/698/64/medscaleHJC-RPHA-10-Plus-Lorenzo-01.jpg
Jest to skrót od jego przezwiska X Fuera (‘Por Fuera’ to z hiszpańskiego 'po zewnętrznej’). A zyskał sobie to miano swoim nietuzinkowym manewrem wyprzedzania po zewnętrznej :)
Dzięki Thomas, teraz wszystko jasne. :)