Choć Valentino Rossi prowadził przez sporą część pierwszej sesji treningowej MotoGP na torze Mugello, ostatecznie musiał uznać wyższość Marca Marqueza. Hiszpan zapisał na swoim koncie kolejny wygrany trening, raz jeszcze ze sporą przewagą. W FP1 nie zabrakło też kilku wywrotek…
Mówiący przed weekendem Rossi, że wyścig na Mugello to dla niego sprawa honoru, sesję rozpoczął od wysokiego „C” i szybkich czasów okrążeń. Warto zauważyć, że w ten weekend z tyłu swojego kombinezonu Valentino ma napis #thisforSic58, nawiązujący oczywiście do jego, tragicznie zmarłego przyjaciela, Marco Simoncelliego, który dziś zostanie oficjalnie uznany Legendą MotoGP.
Wracając do FP1, to pod koniec sesji wynik 1’48.004 uzyskał lider tabeli generalnej i obrońca tytułu mistrzowskiego, Marc Marquez. Dzięki temu 21-letni Hiszpan, niepokonany w tym roku, wygrał kolejny trening. Drugi w tabeli wyników „The Doctor” ostatecznie stracił do lidera 0.382sek. W czołowej czwórce znaleźli się jeszcze dwaj zawodnicy Ducati, którzy całkiem niedawno testowali na Mugello: Andrea Dovizioso oraz Andrea Iannone. TOP5 uzupełnił, ze stratą ponad sześciu dziesiątych do #93, triumfator we Włoszech w trzech ostatnich sezonach, Jorge Lorenzo.
Do pobicia rekordu z ubiegłorocznych kwalifikacji – 1’47.157 – ustanowionego przez Daniego Pedrosę, ciągle brakuje jednak prawie dwóch sekund. Jeśli już mowa o Hiszpanie, to w porannej sesji na Mugello był zaledwie jedenasty! #26 stracił do swojego team-partnera z ekipy Repsol Honda aż 1.199sek! Wyżej od niego znaleźli się: szósty Aleix Espargaro, który pokonał Stefana Bradla (dla którego ekipy LCR to domowa runda), Cala Crutchlowa, Alvaro Bautistę i Bradley’a Smitha.
Nie zabrakło też dwóch potężnych wywrotek, jakie zanotowali najpierw Pol Espargaro, a potem „SuperBauti”. Na szczęście obu zawodnikom nic się nie stało, choć ich motocykle nie są w najlepszym stanie.
Wbrew wcześniejszym prognozom, na Mugello nie będzie się ścigać Danilo Petrucci. Po złamaniu nadgarstka w Jerez, Włoch nie wystartował na Le Mans. Miał wrócić w ten weekend, ale lekarze nie dali mu zielonego światła do startów. Być może „Petrux” nie wystartuje również w Katalonii za dwa tygodnie.
Wyniki pierwszej sesji treningowej we Włoszech:
1. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 48.004s
2. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 48.386s
3. Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici) 1m 48.434s
4. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici) 1m 48.518s
5. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 48.665s
6. Aleix Espargaro ESP NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1m 48.743s
7. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 1m 48.925s
8. Cal Crutchlow GBR Ducati Team (Desmosedici) 1m 48.980s
9. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 1m 49.030s
10. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1m 49.030s
11. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 49.203s
12. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 1m 49.308s
13. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1m 49.818s
14. Michele Pirro ITA Ducati Team (Desmosedici) 1m 50.030s
15. Hiroshi Aoyama JPN Drive M7 Aspar (RCV1000R) 1m 50.143s
16. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici) 1m 50.189s
17. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RCV1000R) 1m 50.327s
18. Scott Redding GBR Go&Fun Honda Gresini (RCV1000R)* 1m 50.440s
19. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Avintia) 1m 51.396s
20. Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Avintia)* 1m 52.164s
21. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART) 1m 52.748s
22. Broc Parkes AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART)* 1m 53.775s
23. Nicky Hayden USA Drive M7 Aspar (RCV1000R) 1m 53.369s
niebieski = klasa fabryczna – jednostka ECU, oprogramowanie producenta. Zbiornik paliwa o poj. 20 litrów, pięć zmian silnika w sezonie. Wszystkie jednostki napędowe w ciągu roku muszą być jednakowe (zatrzymany rozwój).
czarny = klasa fabryczna (z ustępstwami) – jednostka ECU, oprogramowanie producenta. Przepisom podlega każdy producent, który w poprzednim sezonie nie wywalczył zwycięstwa na suchym torze (póki co Ducati, w przyszłości także inni producenci). Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna. Redukcja poj. silnika do 22 litrów w przypadku zdobycia a) zwycięstwa na suchym torze, b) dwóch drugich miejsc, c) trzech trzecich pozycji. Trzy zwycięstwa na suchym torze odbierają przywilej używania bardziej miękkiej, tylnej opony.
czerwony = klasa otwarta – standardowy system ECU, wraz z oprogramowaniem. Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna.
* – debiutant
do pobicia rekordu raczej brakuje prawie 1 sekunda :) Różnice między FP1 a Q2 to czasem nawet 2 sekundy, tak że rekord raczej zostanie pobity.
nie pierwszy i nie ostatni w tym sezonie rekord MM ;) ale podium wyscigu moglo by tak wygladac
Trzej Włosi w TOP4 i niech tak zostanie!