Poniższa lista przedstawia liczbę silników, „rozpoczętych” i będących w użyciu przez poszczególnych zawodników.
Kierowcy klasy Factory (Honda i Yamaha) mają do wykorzystania pięć silników w trakcie sezonu, podczas gdy pozostałe zespoły dysponują liczą dwunastu silników w sezonie.
Klasa Factory:
Marco Melandri (Aprilia): 5 silników (1 niedostępny)
Andrea Iannone*** (Ducati): 3 silniki
Marc Marquez* (Honda): 3 silniki
Alvaro Bautista (Aprilia): 3 silniki
Valentino Rossi (Yamaha): 2 silniki
Jorge Lorenzo (Yamaha): 2 silniki
Bradley Smith (Yamaha): 2 silniki
Pol Espargaro (Yamaha): 2 silniki
Andrea Dovizioso (Ducati): 2 silniki
Danilo Petrucci (Ducati): 2 silniki
Yonny Hernandez** (Ducati): 2 silniki
Dani Pedrosa (Honda): 2 silniki
Cal Crutchlow (Honda): 2 silniki
Scott Redding (Honda): 2 silniki
Aleix Espargaro (Suzuki): 2 silniki
Maverick Vinales (Suzuki): 2 silniki
Alex de Angelis (Aprilia): 2 silniki
*Marquez używa trzeciego silnika po incydencie w czasie kwalifikacji w Texasie. Jednak silnik, który uległ awarii po sprawdzeniu ponownie został dopuszczony do użytku.
**Motocykl Hernandeza zapalił się podczas GP Argentyny, zanim lista silników została opublikowana.
***Iannone miał problemy ze silnikiem podczas treningu w Argentynie, ale podobnie jak Marquez jego silnik nie został wycofany.
Klasa Open:
Stefan Bradl (Yamaha Forward): 3 silniki (1 niedostępny)
Karel Abraham (Honda): 3 silniki
Jack Miller (Honda): 3 silniki
Loris Baz (Yamaha Forward): 2 silniki
Hector Barbera (Ducati): 2 silniki
Mike di Meglio (Ducati): 2 silniki
Eugene Laverty (Honda): 2 silniki
Nicky Hayden (Honda): 2 silniki