Dwie produkcje, dwa odmienne style, dwa całkiem różne motocykle.
Z pewnością matowy czarny bober nie powstałby bez srebrnego choppera. Pomysł na choppera wziął się z filmu „Władca pierścieni”. Jego zleceniodawca miał tylko małe zdjęcieDwie produkcje, dwa odmienne style, dwa całkiem różne motocykle.
Z pewnością matowy czarny bober nie powstałby bez srebrnego choppera. Pomysł na choppera wziął się z filmu „Władca pierścieni”. Jego zleceniodawca miał tylko małe zdjęcie i szerszą wizję w głowie. Przyjechał do Motor Brosu i zlecił budowę. I wtedy zaczęła się praca, najpierw przelanie projektu na papier, a potem na metal.
Sporym problemem była rama o nieco innych kształtach niż zazwyczaj. Jej budowy nikt się nie chciał podjąć, a zachodni rynek odstraszał ceną. Wreszcie po długich rozmowach wykonał ją „przyjaciel” firmy.
Również za silnikiem trzeba było czekać pół roku (Patric Racing California 107 cali) przyszedł z zza oceanu z butelkami dobrej whisky. Niesamowitą sprawą jest pneumatyczne zawieszenie z regulowaną wysokością i twardością. A kapa zewnętrzną jest z niebanalnym napisem Motor Brosu. Kolejnym ciekawym rozwiązaniem jest elektrycznie wysuwana tablica rejestracyjna Motor Bros. Jak mawia stare porzekadło : Diabeł tkwi w detalach…. też i tych srebrny chopper ma jeszcze wiele. Zarówno linia baku i siedzenia jak i samej ramy są oryginalnym i nietypowym pomysłem.
W trakcie budowy wyżej wspomniany zleceniodawca wpadł na kolejny „rewelacyjny” pomysł, by mieć drugi motocykl „taki bardziej zwykły”. Szef Motor Brosu nazwał go „powrót do korzeni”. To stylowy matowy bober. On również ma konkretny silnik Accurate Enginering. W przeciwieństwie do choppera nie ma w nim dużo chromu, jest więcej prostoty, a nawet skąpstwa w detalach i w połysku. Jednak jest nie mniej ciekawy od pierwszego projektu. Ma masywne kształty i wystarczająco mocy, by zadziwić wszystkich dookoła.
Te dwa odmienne motocykle świadczą jedynie o fachowości firmy, pokazują, że nie zamykają się w jednym stylu, Ba! Nawet szukają ciekawych rozwiązań czy to wizualnych czy technicznych, by zaspokoić swoich klientów.
Dane techniczne motocykli:
Bober
Dane techniczne Bobera
rama: oryginal HD
przód: W&W Replika
koła: 9 x 16
Hamulec przód: RST / tył: oryginal TCHD
Silnik: Accurate enginering
Skrzynia: 4-biegowa
Sprzęgło: 3 BDL
Zbiornik oleju: RST
Zbiornik paliwa: Sporter
Chopper
Rama Motor Bros
Przednie zawieszenie Callaes Chopper Dealers. Szwecja.
Silnik Patrick Racing California 107 cali
Skrzynia Rev Tech 4 biegi
Zawieszenie tył Airtail USA — pneumatyczne z regulowaną wysokością i twardością
Sprzęgło 3” BDC USA z kapą zewnętrzną Motor Bros.
Elektrycznie wysuwana tablica rejestracyjna Motor Bros
Koła przód 19” x 120 szprych Dux Industries
Koła tył 18” x 9,5” x 120 szprych Dux Industries
Hamulce — RST Niemcy