Home / MotoGP / OFICJALNIE: Marka GasGas znika, Vinales i Bastianini do Tech3 KTM!

OFICJALNIE: Marka GasGas znika, Vinales i Bastianini do Tech3 KTM!

KTM zrezygnuje z marki GasGas w 2025 roku i, podobnie jak zespół fabryczny, ekipa satelicka będzie rywalizować pod szyldem Red Bulla i marki KTM.

Główny fabryczny zespół o pełnej nazwie Red Bull KTM Factory Racing wystawi obecnego zawodnika Brada Bindera oraz Pedro Acostę, którego awans z Tech3 został potwierdzony w ostatnich tygodniach. To wiedzieliśmy od dawna.

Natomiast całkowicie zmieni się skład ekipy Herve Poncharala. Enea Bastianini i Maverick Viñales otrzymali dłuższe kontrakty i, podobnie jak w przypadku Tech3, będą mieli do dyspozycji motocykle RC16 w pełnej specyfikacji fabrycznej.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni, że udało nam się przyciągnąć zarówno Eneę, jak i Mavericka do naszego projektu MotoGP i zapewnić im pełne wsparcie fabryczne, aby mogli realizować swoje cele i osiągnąć maksymalną wydajność” – powiedział Pit Beirer, dyrektor KTM Motorsports.

„Jest jasne, że mówimy o dwójce z najszybszych zawodników na świecie w tej chwili i jest to dla nas komplement, że nam ufają i że współtworzymy pierwszorzędną operację razem z Red Bull KTM Tech3.” – dodał.

„Nazwa zespołu na 2025 rok mówi sama za siebie: nadszedł czas, aby wzmocnić markę KTM i nie mogliśmy wymyślić lepszego sposobu na zwiększenie wartości firmy niż wprowadzenie Enei i Mavericka w pełne pomarańczowe barwy Red Bulla. Skupmy się na reszcie 2024 roku, a potem z niecierpliwością oczekujmy na ten nowy początek w przyszłym roku.” – skomentował.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Zbiegiem okoliczności, Bastianini zajął miejsce Millera w fabrycznym zespole Ducati w zeszłym roku, ale teraz to Włoch stracił tę samą posadę, aby zrobić miejsce dla sześciokrotnego mistrza MotoGP, Marca Marqueza w 2025 roku.

Viñales przejdzie z Aprilii, która uratowała jego karierę po burzliwym rozstaniu z Yamahą. W tym roku wygrał raz w wyścigu grand prix i dwukrotnie w sprintach.

Obaj są w pierwszej szóstce w klasyfikacji, podczas gdy Miller i obecny zawodnik Tech3, Augusto Fernandez, którzy teraz aktualnie nie mają miejsca w przyszłorocznej stawce, plasują się na zaledwie 16. i 17. miejscu.

Źródło: speedcafe.com

Kliknij, aby pominąć reklamy

komentarze 34

  1. To teraz się rozkręci silly season na dobre.

  2. Tego się nie spodziewałem , MV w KTM, po ostatnich rozmowach podczas imprezy Aprilii było wyczuwalne odejście ale bardziej jak wszyscy myślałem, że za kasą pójdzie do Hondy…. . Teraz Jack do Hondy, Joan Mir do Aprili. Zupełne tasowania w tym roku.

  3. Bold! Ktm idzie na wojnę zdobyć majstra fabrycznego. Rezygnuje po części ze swojej polityki promowania swoich wychowanków i ściąga z konkurencji mocny skład.

  4. Bardzo fajną pakę mają. Zapowiada się kolejny ciekawy sezon.

  5. Nie spodziewałem się takiego scenariusza. Jestem tym autentycznie zaskoczony.

  6. Tech3 był już KTM z Red Bullem w innych kolorach, potem Colą, potem KTMem bez sponsorów, potem GasGasem, teraz jest GasGasem z Red Bullem, a ma być znowu KTMem z Red Bullem.
    A i jeszcze, możliwe, że od 2027 będzie MV Agustą.
    Mają rozmach.

  7. Dopiero co sezon się rozpoczął, a już nie mogę się doczekać następnego😉

  8. no i Ducati zostało z MM jak Himilsbach z angielskim. Bez Martina, bez Besti i prawdopodobnie bez najmocniejszej satelity czyli Pramaca. To co Ciabatti budowł tyle lat Dall Ignia przewrócił do góry nogami w jeden sezon. No cóż, może efekty będą tego warte.

    • ja tak myślę czy z tym zespołem Pramac jakaś dziwna sytuacja, bo zespół jakby pomiędzy satelickim, a fabrycznym z najlepszymi maszynami ale okazuje się, że tym ultra ambitnym (Martin, Marc, Enea) to za mało i tak jakby nie wiadomo kto ma tam jeździć?

    • Maja Bagnaie i Marqueza i 8 motocykli w TOP 10 ,a Ty widzisz ich upadek? Po co oni temu Dall igni placa gruba kasę? Przecież wystarczy wejść na motogo.pl i poprosić o poradę takiego fachowca jak Ty. 10 lat im byś doradzał ,za kasę ktora Dall igna zarabia w miesiąc. A te matoły z Bolonii nie chcą Cie zatrudnić.

  9. Viniales powoli kończy karierę ;-) …

  10. Ja się czuję jakby był 1 kwietnia:). Nie wierzę, że Viniales uciekł z Aprilly. No chyba, że oni już kogoś mają ale nie jest ogłoszony.
    Druga sprawa….Miller, mega doświadczenie, wręcz dinozaur na obecne warunki Motogp a chłop ma 29 lat. Czuję się stary:(

    • Vinales to w ogóle mam wrażenie dziwny typ… ktoś tu pisał, że Hiszpanie są tacy zakłamani, pamiętam jak się szczerzył na zdjęciach po przejściu do Aprilii, że to teraz nowa rodzina, jego i jego córki itp. jak z Yamahy odchodził to miał minę jakby mu ktos wyrządził krzywdę…

      • Polubiłem Vinialesa na aprilii i też nie widze sensu że zmienia marke.Aprilia dała mu szanse.KTM nie dla niego -za agresywnej jazdy wymaga a viniles sie do takiej jazdy nie nadaje.

        • Vinales dla aprili się skończył. Po Barcelonie I Mugello. Obserwując wynik Espargaro, aprilia w Kataloni i Toskani była bardzo silna. I lider zespołu vinales powinien tam zdobyć z 50-60 punktów. A zdobył…mało co.
          Aprilia postawiła na Martina. I pewnie kosztowało to sporo kasy.

        • Widzisz to podczas transmisji że KTM wymaga bardziej agresywnej jazdy niż Aprilia? A w którym miejscu to widzisz? Możesz podesłać jakiś on board w zwolnionym tempie ? I opisać te różnice w prowadzeniu motocykla. Klatka po klatce

          • Cóż mimo że na różnych motocyklach jeżdzę już sporo lat to niestety jeszcze żadna z fabryk ie dzwoniła do mnie w sprawie zostania kierowcą testowych więc aktualnie nie jestem w stanie podesłać różnic. Chyba byłbym nawet obwarowany jakąś klauzulą więc nie masz co liczyć na takie coś. Ale oglądając kilka wyścigów ktoś kto jeździł już trochę na motocyklu widać te drobne różnice. Yamaha , Aprila i kiedyś suzuki lubiało dużą prędkość w środku zakrętu – było stabilne i dobrze trzymało tor jazdy (mało uslizgów-dobrze zaprojektowany wahacz). Ale do tego potrzebny jest optymalny tor do wejścia w zakręt do jest możliwe do uzyskania w kwalifikacjach ale w wyścigu gdzie pcha sie jeszcze kilkunastu zawodników już często jest nie do ogarnięcia i trzeba wybierać inną linię przejazdu często w stylu mocniejsze hamowanie,wolno w zakręcie i potem ogień. Niektóre motocykle lubią mniej lub bardziej używanie tylnego hamulca do ustawiania motocykla do zakrętu itp. Do tego dochodzi jeszcze wiadomo styl jazdy każdego kierowcy

          • Nikt

            Najlepiej niech każda klatkę opisze na 60 stron A4…

            Takich mamy znafcow, że nie wiedzą, że KTM i Honda, to agresywna jazda, a że Aprilia i Ducati to jazda płynna, bez uślizgow.

            Serio nie widzisz, że Acosta jeżdżący agresywnie wyciąga wszystko z tego KTMa, a Fernandeza jeżdżący płynnie., nic z tego KTMa nie wyciąga?

            Lorenzo jeżdżący płynnie z Hondy nic nie był w stanie wyciągnąć, a Marquez jeżdżący agresywnie, wyciągał wszystko z Hondy.

            Serio, nie widzisz takich rzeczy?
            Trzeba znafcy wydrukować i opisać?

      • Vinales dwa miesiące temu, mówił w wywiadach że jest w życiowej formie. Sugerując że będzie walczył o tytuł. W tej sytuacji był dla aprili warty miliony. Po Barcelonie I mugello .aprialia zrozumiała że z Vinalesem tytułu nie zdobędą. Wzięli Martina I w jego kontrakt zainwestowali. Vinales przestał być liderem projektu i zarabiać jak lider.
        Tu wszystko zmienia się bardzo dynamicznie, a kontrakty podpisywane są po 7 -8 wyścigu w mugello. Zawodnik który zdobędzie najwięcej punktów w kwietniowo majowych zawodach w Jarez, Le Mans, Barcelonie I Mugello może liczyć na kokosy.

        • O. Następny geniusz co wie jak kontrakty się zawiera.

        • Bzdura.

          Martin negocjował z Aprilią na długo przed Mugello.
          Vinales na długo przed Mugello mówił, że nie wie czy zostanie w Aprili.
          Massimo Rivola na długo przed Mugello mówił, że bardzo chcą zostawić Vinalesa w składzie, ale Vinales może mieć już inne plany.

          Każdy z tych gorących transferów / zawodników prowadził tak rozmowy, by mieć poustawiane wszystko do Mugello, każdy miał już swoje opcje A i B

  11. Kiedy zostaną podane kryteria dla tych mniejszych silników 800 cm3? Bo aby zdobyć mistrza w obecnej kategorii dla takich marek jak KTM ,Aprilia jest już bardzo mało czasu . A nowa konstrukcja i silnika i ramy z aero to ogrom pracy projektowej, badań, testów itp. Nawet jak są już jakieś konstrukcje bazowe.

    • Obecni producenci wszystkie technikalia już znają, bo przecież uczestniczyli w tworzeniu przepisów.
      Dla marek z zewnątrz może być nie wszystko jasne.
      Z reguły fabryki potrzebują 2 lata żeby przygotować się do zmian – tak było w przypadku KTM, Aprilii i Suzuki.

      • Mega ciekawy będzie pierwszy sezon z nowymi konstrukcjami. Wszyscy wszystkich będą pewnie ostro podglądać 😂😂😂. Ale też okaże się która fabryka ma największą inwencję. Wcale bym się nie zdziwił jak by to byl KTM i Azjaci.

  12. Ależ słabe te przejścia Vinalesa i Bestii do KTMa.

    Obaj tam nie pasują, z mojego punktu widzenia.

    Obaj zostaną mocno zweryfikowani przez KTMa.

    Jeszcze Bestie można zrozumieć, bo wypada z czerwonych, ale Vinales mógł zostać na motocyklu, który dobrze zna i mu leży bardzo dobrze.
    W KTMie nie tylko nie będzie numerm jeden, ale to może być początek jego końca w Motogp.
    Bestia ze swoją płynna jazdą, również przeżyje szok jak może być niekonkuerncyjny – czeka go sporo pracy, może syzyfowej…

    • Viniales przechodzi na własne życzenie z FABRYKI na TECH3. To albo on jednak jakas taka panienka bo sam nie wie czego szuka albo po prostu sama aprila mu podziekowała tylko żeby to z twarza jakoś wyszło to taki PR zrobili. Ciekawe kto będzie w jego miejsce?

      • Nie ma opcji, żeby Aprilia mu podziękowała.

        To co się mogło wydarzyć, to urażona duma Mavericka. Obniżenie wynagrodzenia mogło być zbyt duże, mocny rywal który bierze cześć jego hajsu.

        Podobne przypadki są nam znane.
        Najbardziej znany, to urażona duma Rossiego, gdy odchodził z Yamahy do Ducati.
        Tam też chcieli mu obniżyć wypłatę na rzecz Lorenzo.
        Rossi był zły, że ma mocnego rywala w boksie, który jest na świeczniku, zdobył mistrzostwo świata na takim samym motocyklu, i jeszcze mu zabrał kilka milionów z wypłaty.

        Vinales na 100% mógł zostać w Aprili, ale zapewne na gorszych warunkach.

  13. Dlaczego GP Kazachstanu z czerwcowym terminem jest nadal w rozpisce wyścigów…?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
168 zapytań w 2,246 sek