Już po raz drugi Motocyklowe Mistrzostwa Świata wracają na Amerykański tor Laguna Seca. W poprzednim sezonie wygrał na swoim własnym torze Nicky Hayden, który opowie nam jak pokonywać ten niezwykły obiekt.
PROSTA START-META
RJuż po raz drugi Motocyklowe Mistrzostwa Świata wracają na Amerykański tor Laguna Seca. W poprzednim sezonie wygrał na swoim własnym torze Nicky Hayden, który opowie nam jak pokonywać ten niezwykły obiekt.
PROSTA START-META
„Nazywają ją prostą start-meta, ale tak naprawdę nie jest prosta. Prowadzi ona z górki i jest pocięta w lewą stronę w paru miejscach.”
ZAKRĘT PIERWSZY
„To lewy skręt pod górkę. Wpada się na niego na piątym biegu. Obydwa koła próbują się unieść i dopiero po uspokojeniu motocykla można położyć się mocniej w zakręt i odkręcić manetkę gazu.”
ZAKRĘT DRUGI
„Mocny nawrót w lewo. Trzeba mocno wyhamować i zredukować aż do drugiego biegu. Wchodzimy w niego maksymalnie szeroko, a w środku zakrętu próbujemy lekko odpuścić, by złożyć się potem dużo mocniej i stopniowo dodać gazu.”
ZAKRĘT TRZECI
„Wszystko zależy od gładkości przejazdu. To bardzo plaski i lekki zakręt, ale trzeba umieć trzymać stały gaz na czwartym biegu. Można go przejechać bardzo szybko i nadrobić dużo czasu.”
ZAKRĘT CZWARTY
„To szybki zakręt — szybszy niż się może wydawać — i jest ważne by wejść w niego najszybciej jak się potrafi, gdyż prowadzi on do prostej, na której wypada mieć dużą prędkość.”
ZAKRĘT PIĄTY
„Świetny zakręt do wyprzedzania. Najważniejsze jest hamowanie, które odbywa się tutaj dużo sprawniej gdyż jest pod górkę — najważniejsze żeby wyczuć te miejsce i dobrze wyjść do następnego zakrętu.”
ZAKRĘT SZÓSTY
„Kiedy wbije się tu hamulce motocykl robi się bardzo narowisty i trzeba chwilkę odczekać by się uspokoił i wejść szybko w ten ślepy zakręt, który prowadzi do najlepszego zakrętu na świecie — Korkociągu.
KORKOCIĄG
„Nie ma gdzie indziej na świecie tak niesamowitego zakrętu. Początkowo trzeba wyhamować mocno motocykl, poczym przechylić się w lewo by zaraz po tym złożyć go maksymalnie w prawo. Asfalt jest wyjątkowo blisko, a wrażenie piorunujące. Nie można przesadzić z dodawaniem gazu, gdyż wszystko może się źle skończyć. Ten zakręt jest także bardzo wymagający fizycznie, gdyż siła odśrodkowa ciągle próbuje wyprostować motocykl.”
ZAKRĘT Rainey’a
„Lubię wyzwanie jakie stawia Korkociąg, ale to właśnie ten zakręt jest moim ulubionym. Jedzie się z górki i nabiera naprawdę dużej prędkości. Odpowiednie pohamowanie i dobra linia może spowodować, że wyjdzie się z tego lewego zakrętu naprawdę szybko.”
ZAKRĘT DZIEWIĄTY
„To bardzo ważny zakręt, gdyż prowadzi do ostatniego zakrętu na okrążaniu. Moim zdaniem to najlepsze miejsce do wyprzedzania. Podstawą jest dobre wyhamowanie gdyż sam zakręt nie jest trudny.”
ZAKRĘT DZIESIĄTY
„Ten zakręt to tylko hamowanie, hamowanie i jeszcze raz hamowanie. Trzeba uważać by trzymać tylne koło przy ziemi. Prawdopodobnie to najłatwiejsze miejsce do wywrotki — wielu zresztą już tu leżało (w tym niejednokrotnie ja). Po wyjściu z zakrętu należy odkręcić gaz i mocno pilnować przedniego koła by nie pofrunęło.”
W taki oto sposób widzi tor Laguna Seca czołowy zawodnik i lider klasy MotoGP Nicky Hayden. Żeby to sprawdzić należy tylko i wyłącznie polecieć do USA i przejechać się po tym legendarnym torze.
Źródło: www.crash.net