Home / MotoGP / Ostatni trening wolny na Estoril dla Pedrosy!

Ostatni trening wolny na Estoril dla Pedrosy!

Dani Pedrosa okazał się być zawodnikiem, który uzyskał najlepszy czas podczas ostatniego w ten weekend, a prawdopodobnie i historii, treningu wolnego klasy MotoGP na torze Estoril. Różnice podczas FP3 pomiędzy zawodnikami były naprawdę spore…

Ostatnia sesja treningowa w Portugalii odbyła się na suchym torze, chociaż gdzieniegdzie jeszcze od wczorajszych opadów deszczu pozostawały wilgotne plamy. One jednak nie utrudniały zbytnio życia zawodnikom, spośród których najlepszy czas uzyskał właśnie Pedrosa. #26, który triumfował tu przecież rok temu, osiągnął wynik 1’37.326 i nieznacznie wyprzedził swojego team-partnera z ekipy Repsol Honda. Hiszpan w połowie sesji miał jakieś problemy techniczne ze swoim motocyklem numer jeden, toteż sesję dokończył na zapasowej RC213V, na której to uzyskał najlepszy czas. Tylko 0.012sek wolniejszy od Daniego był natomiast Casey Stoner, który to prowadził przez większą część sesji i był najszybszy wczoraj.

Tym razem najszybszym spośród zawodników Yamahy okazał się, świętujący wczoraj swoje dwudzieste piąte urodziny, Jorge Lorenzo. Hiszpan swój najlepszy rezultat osiągnął na siedemnastym z dwudziestu przejechanych okrążeń i wyniósł on 1’37.680. Czas taki pozwolił mu zająć trzecie miejsce i zniwelować nieco, dość sporą wczoraj, stratę do lidera, która tym razem wyniosła 0.354sek. Znacznie słabiej aniżeli podczas dwóch wczorajszych sesji spisał się drugi z kierowców Yamaha Factory Racing – Ben Spies. Amerykanin  był wolniejszy od Pedrosy o sekundę i dwie dziesiąte, plasując się ostatecznie na ósmej pozycji.

Ostatnimi, którzy do lidera stracili mniej niż sekundę okazali się być obaj zawodnicy zespołu Monster Yamaha Tech3. Szybszym z nich raz jeszcze był, wczoraj trzeci, Cal Crutchlow. Brytyjczyk osiągnął wynik o siedem dziesiątych słabszy od tego #26 i zakończył ostatni trening na czwartym miejscu, tuż przed Andreą Dovizioso. Wczoraj w FP2 Włoch miał pewne problemy techniczne ze swoją M1-ką, ale dziś było już znacznie lepiej. Poprawił on bowiem swój czas o 1.4sek i zajął piątą lokatę.

W czołowej dziesiątce znaleźli się natomiast dwaj sateliccy zawodnicy Hondy – Alvaro Bautista oraz Stefan Bradl. To jednak Hiszpan raz jeszcze był lepszym spośród nich, bowiem uplasował się na szóstym miejscu ale jako pierwszy stracił do Pedrosy ponad sekundę. Niecałe cztery dziesiąte wolniejszy od #19 z ekipy San Carlo Honda Gresini był natomiast Stefan Bradl, wczoraj bądź co bądź dość wolny. Dziś jednak Niemiec ścigający się w barwach LCR Honda MotoGP dokonał sporego postępu, bowiem pojechał o dwie sekundy szybciej niż w FP2. W ostatnim treningu #6 zajął dziesiąte miejsce.

Najlepszą dotychczas w tym sezonie sesję treningową, która odbywała się na suchej nawierzchni, zaliczył natomiast Valentino Rossi. Już wczoraj korzystający z nowych ustawień Włoch spisywał się przyzwoicie, a dziś było podobnie. Co prawda stracił do lidera 1.117sek, ale pozwoliło mu to zająć siódme miejsce i być najszybszym spośród kierowców jeżdżących na Desmosedici. Nieco ponad jedną dziesiątą wolniej od #46 pojechał jego zespołowy kolega z fabrycznej ekipy Ducati – Nicky Hayden. Amerykanin tym razem był dziewiąty z wynikiem 1’38.602.

Jedenasta lokata przypadła tym razem satelickiemu kierowcy ścigającemu się na GP12 – Hectorowi Barberze. Hiszpan z zespołu Pramac Racing jako pierwszy stracił do lidera półtorej sekundy, ale i tak był o kilka dziesiątych szybszy niż ostatni z zawodników Ducati – Karel Abraham. Czech z ekipy Cardion AB Motoracing zajął jednak zaledwie czternastą lokatę i przegrał z dwoma kierowcami CRT! Dodatkowo nasz południowy sąsiad jako jedyny z całej stawki nie poprawił swojego wyniku z FP2.

Na dwunastym i trzynastym miejscu ostatni trening wolny na Estoril zakończyli obaj reprezentanci teamu Power Electronics Aspar. Szybszym z nich raz jeszcze był Randy de Puniet, któremu to zabrakło tylko pół sekundy do poprzedzającego go „Barberixa”. Aż dziewięć dziesiątych sekundy wolniej od Francuza pojechał jego zespołowy kolega, także ścigający się na maszynie CRT dostarczanej przez Aprilię – Aleix Espargaro. W dzisiejszym treningu Hiszpana jako ostatniego oddzieliły od Pedrosy mniej niż trzy sekundy.

Raz jeszcze piętnasty był, używający w ekipie Avintia Blusens ramy brytyjskiego producenta FTR i silnika z Kawasaki ZX-10R – Yonny Hernandez. Kolumbijczyk ponownie był szybszy niż jego team-partner Ivan Silva, który to używa obecnie podwozia hiszpańskiej marki Inmotec. Warto nadmienić, że #68 i Hiszpana oddzieliła w FP3 ponad sekunda. #22 zajął ostatecznie osiemnaste miejsce.

Szesnasta i siedemnasta lokata przypadła dwóm zawodnikom z Italii. Szybszym z nich ponownie był Mattia Pasini, który na ART w barwach Speed Master stracił trzy i pół sekundy do Pedrosy. Kolejnych pięć dziesiątych wolniej od swojego rodaka pojechał Michele Pirro, który jednak na swoim motocyklu z ramą FTRa i silnikiem z Hondy CBR1000RR przejechał zimą bardzo mało okrążeń. Kolejny Włoch w stawce – jeżdżący na jednostce napędowej wprost z Aprilii RSV4 włożonej w podwozie Ioda – Danilo Petrucci był dziewiętnasty.

Dwie ostatnie lokaty przypadły natomiast Jamesowi Ellisonowi oraz Colinowi Edwardsowi. Brytyjczyk z czasem 1’42.103 był dopiero dwudziesty, a głównym problemem pozostają o ogromne wibracje jego ART. Tylko 0.042sek do #77 z zespołu Paul Bird Motorsport stracił wspomniany przed chwilą Amerykanin z ekipy NGM Mobile Forward Racing. #5, podobnie jak w poprzedni weekend w Hiszpanii, ma ogromne problemy ze swoim Suterem z silnikiem BMW.

Zachęcamy też do typowania Grand Prix Portugalii w naszej Lidze Typerów. Typowania zarówno kwalifikacji jak i wyścigów w klasach Moto2 i MotoGP kończą się pięć minut przed startem danej sesji bądź niedzielnych zmagań.

 

Wyniki trzeciej sesji treningowej w Portugalii:
1. Dani Pedrosa      (SPA)  Repsol Honda Team          RC213V        1’37.326
2. Casey Stoner      (AUS)  Repsol Honda Team          RC213V        1’37.338
3. Jorge Lorenzo     (SPA)  Yamaha Factory Racing      YZR-M1        1’37.680
4. Cal Crutchlow     (GBR)  Monster Yamaha Tech3       YZR-M1        1’38.086
5. Andrea Dovizioso  (ITA)  Monster Yamaha Tech3       YZR-M1        1’38.273
6. Alvaro Bautista   (SPA)  San Carlo Honda Gresini    RC213V        1’38.332
7. Valentino Rossi   (ITA)  Ducati Team                GP12          1’38.443
8. Ben Spies         (USA)  Yamaha Factory Racing      YZR-M1        1’38.558
9. Nicky Hayden      (USA)  Ducati Team                GP12          1’38.602
10. Stefan Bradl     (GER)  LCR Honda MotoGP           RC213V        1’38.714
11. Hector Barbera   (SPA)  Pramac Racing Team         GP12          1’38.856
12. Randy De Puniet  (FRA)  Power Electronics Aspar    ART           1’39.361 *
13. Aleix Espargaro  (SPA)  Power Electronics Aspar    ART           1’40.225 *
14. Karel Abraham    (CZE)  Cardion AB Motoracing      GP12          1’40.374
15. Yonny Hernandez  (COL)  Avintia Blusens            FTR-Kawasaki  1’40.561 *
16. Mattia Pasini    (ITA)  Speed Master               ART           1’40.875 *
17. Michele Pirro    (ITA)  San Carlo Honda Gresini    FTR-Honda     1’41.379 *
18. Ivan Silva       (SPA)  Avintia Blusens            BQR-Kawasaki  1’41.772 *
19. Danilo Petrucci  (ITA)  Came IodaRacing            Ioda-Aprilia  1’42.002 *
20. James Ellison    (GBR)  Paul Bird Motorsport       ART           1’42.103 *
21. Colin Edwards    (USA)  NGM Mobile Forward Racing  Suter-BMW     1’42.145 *
* zawodnik CRT

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
154 zapytań w 1,507 sek