Nieco niespodziewanie, po wywalczeniu wczoraj zaledwie jedenastego miejsca, to Dani Pedrosa był najszybszym zawodnikiem podczas trzeciej sesji treningowej na Mugello. Zwłaszcza pod koniec sesji sporo rywali poprawiło swoje wyniki, Valentino Rossi zaprezentował nowy kas, a Andrea Iannnone pobił oficjalny rekord prędkości.
Zacznijmy od najważniejszego: #26 z czasem 1’47.754 nie tylko jako jedyny pobił barierę 1’48, ale też o ćwierć sekundy wyprzedził swojego team-partnera z ekipy Repsol Honda, najszybszego wczoraj Marca Marqueza. Czołową trójkę uzupełnił Andrea Dovizioso, raz jeszcze będący całkiem szybkim na jednym okrążeniu.
Kolejne trzy lokaty przypadły trójce Yamahy, z której najszybszy był Jorge Lorenzo. Czy to jedno dobre okrążenie, czy faktyczna poprawa ustawień – dowiemy się wkrótce. Hiszpan wyprzedził Bradley’a Smitha, który w ostatnim momencie awansował przed Valentino Rossiego. Włoch stracił do lidera cztery dziesiąte sekundy i jak zwykle w sobotę na Mugello, zaprezentował się z nowym kaskiem. Tym razem znalazł się na nim… makaron „Di Vale”, a przesłaniem jest to, iż nigdy się nie rozgotuje – w domyśle „The Doctor”, nie makaron rzecz jasna. Wszystko to jest nawiązaniem do trzysetnego startu w Grand Prix, jaki #46 zaliczy już jutro.
Na sam koniec sesji na wejściu w szykanę Biondetti przewrócił się Stefan Bradl, mający przy okazji sporo szczęścia. W tym samym miejscu przed laty wywrócił się Rossi, łamiąc prawą nogę. Niemcowi nic się nie stało i ostatecznie wywalczył dziewiąty wynik, o zaledwie 0.019sek wyprzedzając Andreę Iannone. Włoch pobił w trakcie FP3 oficjalny rekord prędkości MotoGP, rozpędzając swoje Desmosedici do 349,6 km/h!
Za kontuzjowanego Danilo Petrucciego zespół IodaRacing Project ściągnął do Włoch jego rodaka, Michele Fabrizio. Ten wywalczył ostatni czas i był o siedem sekund wolniejszy od Pedrosy.
Zanim zawodnicy wystartują w kwalifikacjach, o 13:30 czeka ich jeszcze półgodzinny, czwarty trening wolny.
Wyniki trzeciej sesji treningowej:
1. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1’47.754 [okr 16/18] 340km/h (max speed)
2. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1’48.015 +0.261 [17/19] 340km/h
3. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici) 1’48.017 +0.263 [13/15] 344km/h
4. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1’48.028 +0.274 [19/19] 338km/h
5. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1’48.142 +0.388 [18/18] 341km/h
6. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1’48.155 +0.401 [17/20] 339km/h
7. Cal Crutchlow GBR Ducati Team (Desmosedici) 1’48.275 +0.521 [16/17] 345km/h
8. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 1’48.373 +0.619 [16/18] 341km/h
9. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 1’48.416 +0.662 [15/18] 342km/h
10. Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici) 1’48.435 +0.681 [4/18] 350km/h
11. Aleix Espargaro ESP NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1’48.496 +0.742 [14/15] 329km/h
12. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 1’48.639 +0.885 [9/18] 344km/h
13. Michele Pirro ITA Ducati Test Rider (Desmosedici) 1’48.993 +1.239 [13/17] 344km/h
14. Scott Redding GBR Go&Fun Honda Gresini (RCV1000R)* 1’49.299 +1.545 [12/15] 325km/h
15. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici) 1’49.639 +1.885 [12/17] 337km/h
16. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RCV1000R) 1’49.711 +1.957 [14/16] 328km/h
17. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1’49.928 +2.174 [15/17] 332km/h
18. Hiroshi Aoyama JPN Drive M7 Aspar (RCV1000R) 1’50.430 +2.676 [4/18] 327km/h
19. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Avintia) 1’50.757 +3.003 [16/16] 324km/h
20. Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Avintia)* 1’51.542 +3.788 [3/14] 324km/h
21. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART) 1’51.674 +3.920 [17/17] 321km/h
22. Broc Parkes AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART)* 1’52.422 +4.668 [4/14] 312km/h
23. Michel Fabrizio ITA IodaRacing Project (ART) 1’54.667 +6.913 [15/16] 317km/h
niebieski = klasa fabryczna – jednostka ECU, oprogramowanie producenta. Zbiornik paliwa o poj. 20 litrów, pięć zmian silnika w sezonie. Wszystkie jednostki napędowe w ciągu roku muszą być jednakowe (zatrzymany rozwój).
czarny = klasa fabryczna (z ustępstwami) – jednostka ECU, oprogramowanie producenta. Przepisom podlega każdy producent, który w poprzednim sezonie nie wywalczył zwycięstwa na suchym torze (póki co Ducati, w przyszłości także inni producenci). Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna. Redukcja poj. silnika do 22 litrów w przypadku zdobycia a) zwycięstwa na suchym torze, b) dwóch drugich miejsc, c) trzech trzecich pozycji. Trzy zwycięstwa na suchym torze odbierają przywilej używania bardziej miękkiej, tylnej opony.
czerwony = klasa otwarta – standardowy system ECU, wraz z oprogramowaniem. Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna.
* – debiutant
Dani..dawaj chłopie….:):)….chociaż i tak wyścig pewnie będzie wyglądał jak zwykle M.M w swojej indywidualnej lidze i reszta zawodników.
Może mi ktoś powiedzieć o której dokładnie się kwalifikacje i gdzie mogę je obejrzeć? Z gróy dziękuje
14:10 14:35 Polsat Sport News
Hehe, 0.6 km/k szybciej i Iannone na Ducati nowym rekordzistą prędkości.
A Rossi to ma nawet fajny kask. Ciekawe jak to będzie wyglądać w animacji Mini Bikers – Valentino rzuca w rywali makaronem (jeśli wiecie co mam na myśli)
wcześniejszy rekord to 349,3
dajesz dajesz Valenty to jest ten czas !!!! GO 46 ! ! ! ! ! ! !