W ostatnią niedzielę zespół Repsol Honda ukazała światu tegoroczny motocykl. Prezentacja ekipy wraz z Marciem Marquezem i Danim Pedrosą odbyła się na torze Sentul w Indonezji.
Byli mistrzowie świata wierzą, że wrócą na szczyt. Ostatnie testy na malezyjskim torze Sepang nie przebiegły jednak bez kłopotów. Ich największy problem to przystosowanie silnika do elektroniki przygotowanej przez włoską firmę Magneti Marelli. Jednostka napędowa spędzała sen z powiek japońskiej stajni już w zeszłym roku. Mocniejszy silnik nie współgrał z zawieszeniem, co rzutowało na wyniki. Marc Marquez nie ukończył wielu wyścigów i wraz z zespołem polegli w walce z Yamahą i jej kierowcami.
Zawodnik z numerem 93 wyraził jednak optymizm przed testami na Wyspie Filipa w Australii, które odbędą się w tym tygodniu: – ,,Zrobiliśmy kilka kroków we właściwym kierunku w ciągu trzech dni w Sepang, ale musimy dokonać ich jeszcze więcej na Wyspie Filipa. Jestem przekonany, że inżynierowie HRC, jak i mój zespół, będą w stanie wprowadzić kilka ulepszeń, które pomogą przystosować motocykl do oprogramowania”.
Podobnego zdania jest szef zespołu Shuhei Nakamoto. Wierzy, że do inauguracji sezonu zdołają rozwiązać swoje problemy i będą walczyć o tytuły mistrzowskie: – ,,Pracujemy bardzo ciężko, aby poprawić naszą wiedzę na temat oprogramowania i opon Michelin. Pracujemy również nad nowym silnikiem, ale wierzę, że nasi inżynierowie będą w stanie dostarczyć Daniemu i Marcowi odpowiednią maszynę do walki o mistrzostwo”.
Wywiadu udzielił także minister sportu i turystyki Iman Nahrawi. Nadal przekonuje, że chce gościć w swoim kraju wyścigi Grand Prix: – ,,Nigdy nie przestaje mnie zadziwiać bezwarunkowa miłość i popularność MotoGP w Indonezji”. To według niego najlepsze argumenty do próby zorganizowania wyścigów Motocyklowych Mistrzostw Świata na torze Sentul lub na innym obiekcie.
Testy na wyżej wspomnianej Wyspie Filipa zostaną rozegrane w dniach 17-19 lutego. Miesiąc później będzie mieć miejsce inauguracja w Katarze. Czy Repsol Honda rozwiąże swoje problemy i włączy się do walki o tytuł z Yamahą Factory Racing? Przekonamy się niebawem. Zdjęcia z prezentacji na oficjalnej stronie zespołu: www.world.honda.com/HRC/repsolhondateam/.
źródło: www.autosport.com
Honda niech jeszcze pamieta o F1 tam również jest duzo do poprawki heh chyba ich to wszystko naraz przerosło (F1,Motogp) cóż Pożyjemy zobaczymy.
Niedawno czytałem ciekawy artykuł o filozofii produkcyjnej Hondy. Stawiają mocno na swoje autorskie rozwiązania, niekoniecznie szukając kopii konkurentów. Jak pokazuje historia, szczególnie w wyścigach motocyklowych, wielokrotnie przyniosło im to wiele tytułów. Były też porażki, jednak spoglądając teraz na ich problemy z silnikiem w MotoGP i F1, nie zmieniają one podejścia Hondy do ścigania.
Silnik jest póki co bardzo agresywny, ale czy w tym roku będzie to atut, czy wada, dopiero się przekonamy.
W F1 jest pewnie podobnie, choć sama Honda przyznała, że nie spodziewała się tak wysoko postawionej poprzeczki przez konkurencję.
Jeszcze niedawno w Moto3 KTM był nie do ugryzienia. Dziś sytuacja nie wygląda już tak pomarańczowo :)
To bardzo ciekawe co mówisz i wydaje się, że można znaleźć sporo potwierdzeń (jak np. „szybka skrzynia biegów”), ale tak sobie myślę: a rozrząd pneumatyczny? Podobno to rozwiązanie znalazło się najpierw w Aprilii RS Cube, potem jeszcze korzystał z tego Team Roberts w swoich KTM-ach w 2005, a dopiero następnie Honda, Yamaha, itd. :D
Całkiem możliwe, że wiele rozwiązań zostało przejętych od rywali. Jednak wygląda na to, że nie boją się rozwijać własnych koncepcji, nawet jeżeli istnieje ryzyko porażki. Jeżeli pogłoski po pierwszych testach okażą się prawdziwe, to silnik na 2016 nie będzie wcale grzeczniejszy niż zeszłoroczny.
Chodzi oczwyiście o ten artykuł Oxley’a ?
http://www.motorsportmagazine.com/race/motogp-race/why-honda-never-take-the-easy-road/
dokładnie :)
Tak czy inaczej szanowac ich trzeba za to ze ida swoim pomyslem nie innych czy dobrze czy zle ale wymyslaja kombinuja rowijaja a nie jedynie ulepszaja czyjes rozwiazania i za to wlasnie dla mnie sa numerem jeden wsrod producentow.
a mm zanim coś pokaże do zdjęcia zastanowiłby się co to może znaczyć…zwłaszcza w GB gdzie jest dużo fanów motoryzacji
Haha, ciekawe spostrzeżenie :D