Home / MotoGP / Stoner zadowolony z litrowego silnika

Stoner zadowolony z litrowego silnika

Casey Stoner jest czołowym zawodnikiem w historii MotoGP, który jeździł zarówno na motocyklu o pojemności 800cc jak i 990cc. Australijczyk zapewnił sobie w ubiegłą niedzielę drugi tytuł Mistrza Świata występując przed swoimi rodakami na torze położonym na Wyspie Filipa.

Stoner odniósł do tej pory 32 zwycięstwa na dwóch różnych motocyklach o pojemności 800cc (Ducati i Honda). Nie będzie on jednak tęsknił za motocyklami wyposażonymi w takie silniki – na których wywalczył dwa tytuły mistrzowskie. Zapytany czy czuje się zaniepokojony powrotem do silników o pojemności 1000cc (wcześniej 990cc) powiedział:

 

Absolutnie nie! Byłem zażenowany tym, że przeszliśmy na 800-tki z 990-tek. Stało się tak ze względów bezpieczeństwa. Tysiące były za szybkie. Myślę, że każdy teraz zna statystyki i wie, że na 800-tkach zawodnicy częściej wypadali z toru niż na 990-tkach. Zawsze preferowałem silniki o pojemności jednego litra od kiedy na nich jeździłem. Z większą mocą czuję się bardziej komfortowo. Nie mogę się po prostu doczekać tych nowych motocykli, a dodatkowo sądzę, że przejeżdżając na Phillip Island przez trzeci zakręt będzie łatwiej się ślizgać. Ogólnie myślę, że na większości torów będzie więcej zabawy,” powiedział #27 ekskluzywnie dla serwisu Crash.net.

 

Zawodnicy, którzy testowali do tej pory motocykle z silnikami 1000cc na kolejny sezon, wypowiadali się, że maszyna, która dysponuje większą pojemnością i momentem obrotowym, jest lepsza w prowadzeniu. Zwiększa to też szanse na bardziej ekscytujące, z dużymi uślizgami wyścigi w kolejnym cyklu zmagań.

Australijczyk jest jednym z czterech zawodników fabrycznych, którzy dosiadają w tym roku RC212V. Oprócz niego są to Dani Pedrosa i Andrea Dovizioso oraz Marco Simoncelli, który do swojej dyspozycji ma fabryczną maszynę w prywatnym zespole San Carlo Honda Gresini.

 

Dla Stonera kolejny sezon będzie powrotem do Hondy o większej pojemności, po tym, jak debiutował w MotoGP dosiadając Hondy RC211V w zespole LCR w 2006 roku, zajmując na koniec sezonu ósmą lokatę. #27 wierzy, że drugi rok startów z zespołem Repsol Honda, do którego przeszedł wraz szefem zespołu i kilkoma mechanikami, pozwoli na szybsze i lepsze dobranie ustawień motocykla.

 

Casey zdobył tytuł dla Hondy jako jedyny zawodnik w historii startów z silnikami 800cc i po czterech latach przerwy, kiedy to w 2006 roku mistrzowski tytuł zdobył Nicky Hayden – dosiadając motocykla z silnikiem 990cc. Stoner wraz z Rossim mają po dwa tytuły mistrzowskie na motocyklach z silnikami 800cc, natomiast jeden tytuł wywalczył Jorge Lorenzo.

 

Do końca startów 800-tek pozostają tylko dwie rundy, a najbliższa odbędzie się 23 października na torze w Malezji.

AUTOR: migal

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
142 zapytań w 1,148 sek